Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunun vaihto - vinkkejä viisaammilta & kokeneemmilta

<< < (15/44) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso -  2.04.2014     kello on 11:38 ---Mä olen kuullut (ei omakohtaista kokemusta) että jossakin vaiheessa 2000-lukua Dethleffs vaunujen ilmakanavat esimerkiksi kaappien takana ovat parantuneet. Ero oli selkeä ainakin silloisen vaununaapurin muistaakseni 2005-mallin ja meidän 2010-mallin välillä. Siinä 2005 mallissa oli sumppuja, jossa seinät hikoilivat talvella.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on tosi. Ilmasolat on tullut "parempiin malleihin" myös -04-05 seudussa eli Camper, Beduin yms. Niitä ei ole NewLine ja Tourist Light varsioissa.

Meidän edellinen oli NewLine, mutta enpä minä huomannut meidän 3-vuodenajan käytössä siinä mitään ongelmaa. Varmasti umpikaappeihin tiivistyy enemmän kosteutta pakkasella jos ilma ei pääse kiertämään kaappien takaa.

NewLinellä ei olekkaan käytännössä muuta eroa esim. samanikäiseen Camperiin - samat eristeet ja lämmittimet jne.
Tourist Light yms. kesäversiot kanattaa unohtaa heti kättelyssä, kun ei oo tänne suunniteltu.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  2.04.2014     kello on 11:48 ---Et kai sä ihan aikuisten oikeasti luule että vaunussa jokin "yksityisyys" on , vaikka olisi 3 h + k  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä siellä jonkinlainen on mainitulla pohjalla. Saattaa olla jopa umpiseinä ja puinen liukuovi välissä. Vähintäänkin näköyhteys puuttuu. Tai niin ainakin mun entisessä Knausissa oli.

Tää nyt tietenkin on tällainen nuoren perheen näkökulma.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  2.04.2014     kello on 13:35 ---Kyllä siellä jonkinlainen on mainitulla pohjalla. Saattaa olla jopa umpiseinä ja puinen liukuovi välissä. Vähintäänkin näköyhteys puuttuu. Tai niin ainakin mun entisessä Knausissa oli.

Tää nyt tietenkin on tällainen nuoren perheen näkökulma.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä näkökulma. Thumb
Jos vaunussa on kaikki sängyt samassa päässä, mielestäni siihen on muutama syy:
Joko pariskunnalla ei mene enää hyvin ja keskinäiseen kanssakäymiseen ei ole tarvetta (huom. kohta on jollekkin tarjolla "hyvä" perhevaunu sopuhintaan).
Tai osa pariskunnasta ei enää kykene em. kanssakäymiseen (huom. joskus on pystynyt, jos on todistettavasti (omaa?) jälkikasvua).
Tai sitten vaunussa asuu todella pervoa porukkaa...
Olisko muita syitä?  Ehkäpä, ei ole varaa ostaa kunnollista perhevaunua  ;D

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.04.2014     kello on 13:42 ---Ehkäpä, ei ole varaa ostaa kunnollista perhevaunua  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Eikös monta "asiantuntijaa" ole todistanut moneen kertaan että "ne kunnon perhevaunut" on halvempia  ::)
Ei ihan käy lauseet yksiin, kumpaan uskoa ?

Mutta itse asiaan, kyllä ne osaa korvat höröllä olla lapsetkin , siitä vaan kokeilemaan tuleeko hihitystä  :P

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  2.04.2014     kello on 15:51 ---Eikös monta "asiantuntijaa" ole todistanut moneen kertaan että "ne kunnon perhevaunut" on halvempia  ::)
Ei ihan käy lauseet yksiin, kumpaan uskoa ?

--- Lainaus päättyy ---

"Vara" ei oo aina rahasta kiinni ;)

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  2.04.2014     kello on 15:51 ---Mutta itse asiaan, kyllä ne osaa korvat höröllä olla lapsetkin , siitä vaan kokeilemaan tuleeko hihitystä  :P

--- Lainaus päättyy ---

No ei meillä tuu ;)  Ennemmin taitas olla vanhuksilla korvat punaisena, jos lapset vielä lähtis mukaan ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View