Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Windovs XP
99:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 25.03.2014 kello on 21:12 ---Windowsiin tykästyneelle ehkä se helpoin kilpaileva vaihtoehto lienee http://www.linuxmint.com Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Ongelma tuossa on vain se että se ei ole Windows, joten muutosvastarinta nostaa päätään. Mieluummin tuskaillaan kasin palikkaleikin kanssa, koska pitäähän sen olla hyvä kun sen on tehnyt microsoft ja on jo yli 20 vuotta ollut käytössä.
Hankkis edes Macin, niin ei tarvitsisi tuskailla.
K.E.V:
En tiedä mistä se on kiinni, minulla ei ole mitään tuskaa win 8.1:n kanssa , pöytäkone töissä, läppäri sillä , Lumian tabletti sillä ja vielä puhelin.
Varmaan kurssit auttais :D :laugh: :laugh: :laugh:
Tässä 5:n päivän aikana olen myynyt useamman win 8.1 koneen, neuvonut käytössä hetken ja ei mitään ongelmaa.
Ehkä se on ihmisestä kiinni, kun ajattelee että omega3:sta tulee kalanmaksaöljy mieleen niin se maistuu siltä vaikkei maistuiskaan ::) . Eli luontainen allergia ;D :laugh: :laugh: :laugh:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 25.03.2014 kello on 21:04 ---
Tietty koneen voi vaihtaa jotta se uudempi Windows pyörii sen vuoden kaksi kunnolla, käyttistä vaihtamalla taas ei ole ongelmaa tehojen kanssa eikä myöskään tarvitse siivoilla kolmannen osapuolten ohjelmilla rekistereitä tms. jotta kone säilyisi käyttökelpoisena.
--- Lainaus päättyy ---
Valitettavasti pyörittelen sellaisia softia päivisin ettei voi Linuxista edes unelmoida. Erilaisia huolto ja päivityssoftia. Ne ei pyöri muilla kuin Windowsilla , elämä on.....
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 25.03.2014 kello on 21:46 ---En tiedä mistä se on kiinni, minulla ei ole mitään tuskaa win 8.1:n kanssa , pöytäkone töissä, läppäri sillä , Lumian tabletti sillä ja vielä puhelin.
Varmaan kurssit auttais :D :laugh: :laugh: :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Sen verran voin todeta tähän että työkseni neuvon eri organisaatioiden ylläpitoja hoitelemaan MS järjestelmiä ja kolmannen osapuolen client-server systeemejä (suurin organisaatio taitaa olla reilu 10000 käyttäjää). Joten pakostakin työpuolesta(kin) on pakko Windowsiin tutustua. Lisäksi minulla on korkea-asteen tutkinto tietotekniikasta, joten senkin puolesta on hieman kompetenssia keskustella tietotekniikasta.
Niin, ja kotoa löytyy 3kpl XP, 1kpl Vista, 1 kpl seiska, 3 kpl kasia ja 6 Linuxia. Ainiin, 5 anteroo ja yksi ipad.
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 25.03.2014 kello on 21:46 ---Tässä 5:n päivän aikana olen myynyt useamman win 8.1 koneen, neuvonut käytössä hetken ja ei mitään ongelmaa.
Ehkä se on ihmisestä kiinni, kun ajattelee että omega3:sta tulee kalanmaksaöljy mieleen niin se maistuu siltä vaikkei maistuiskaan ::) . Eli luontainen allergia ;D :laugh: :laugh: :laugh:
Valitettavasti pyörittelen sellaisia softia päivisin ettei voi Linuxista edes unelmoida. Erilaisia huolto ja päivityssoftia. Ne ei pyöri muilla kuin Windowsilla , elämä on.....
--- Lainaus päättyy ---
Valitettavasti en enää kotona jaksa säätää Windowsin parissa, kun töissä saa sitä tehdä tarpeeksi. Vaikkakin tästä(kin) koneesta löytyy 8.1 joka on lähinnä opiskelun ja parin pelin takia (SH4 ja Civ, ja nämäkin vain DRM:n takia). Ja jos mennään oikeisiin ammattisoftiin niin Windows on aika statistin osassa, suurin osa ammattisoftasta kun tehdään Macille ja Linuxille (yleensäkin *nix järjestelmille).
smy:
Itsekin tietotekniikan kanssa pyörin, ja mulla on kasa virtuaalikoneita palvelimella jotka pyörii Windows XP:llä. Niiden tarvitsee pyörittää seuraavia asioita:
- VPN client
- Remote Desktop
- SAP Frontend
Idea siis että otan itse remote desktopilla ko. asian XP:n kiinni ja sieltä sitten eteenpäin..
Toimii loistavasti kun antaa 1GB levytilaa ja 512MB muistia per virtuaalikone. En keksi millä muulla käyttiksellä saisin nämä asiat hoidettua noilla resursseilla. Linux ei käy kun sillä ei nuo kolme asiaa ruleta. (esim. VPN:n virittäminen tiettyihin ympäristöihin ihan mahdotonta tai ainakin kovin työlästä)
Läppäreistä/pöytäkoneista kyllä löytyy Windows 7/8. Windows 7 on kyllä selkeästi paras tuote tällä hetkellä Officena 2010. Uusin Office on karsean näköinen ja ei mitään muokattavuutta että saisi esim. värimaailmaa vähän pirteämmäksi. Windows 8:n metro tms. käyttöliittymälle en ole keksinyt käyttöä vaikka jo reilun vuoden tuossa uusimmassa läppärissä on ollut jopa kosketusnäyttö. Seuraava kännykkä ei tule olemaan Windows käyttöjärjestelmä varustettu (en tiiä millä mutta mä olen saanut laatikoista kertakaikkiaan tarpeeksi, nykyinen Lumia 920)
Työn puolesta kyllä sitten Linuxin kanssa myös tulee pelattua (SuSE / RedHat), kuten myös IBM AIX yms...
99:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 25.03.2014 kello on 22:51 ---Linux ei käy kun sillä ei nuo kolme asiaa ruleta. (esim. VPN:n virittäminen tiettyihin ympäristöihin ihan mahdotonta tai ainakin kovin työlästä)
--- Lainaus päättyy ---
Miten VPN ei toimi Linuxilla?
Lähinnä kysyn koska Linux on suunniteltu verkkoympäristöön, toisin kuin Windows joka ei todellakaan ole suunniteltu natiivina toimimaan verkossa.
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 25.03.2014 kello on 22:51 ---Läppäreistä/pöytäkoneista kyllä löytyy Windows 7/8. Windows 7 on kyllä selkeästi paras tuote tällä hetkellä Officena 2010. Uusin Office on karsean näköinen ja ei mitään muokattavuutta että saisi esim. värimaailmaa vähän pirteämmäksi.
--- Lainaus päättyy ---
Office 2010 on jeesuksen raskas, neljäytiminen intel 4 gigan rammilla ei jaksa kunnolla pyörittää tuotakaan (no, tosin kone on domainissa, mutta silti).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta