rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ajaminen Euroopassa  (Luettu 10595 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Ajaminen Euroopassa
« : 20.03.2014 kello on 17:57 »
Eckerö on tosiaan halvin reitti Helsingistä Tallinnaan, ja sen ahtauden kestää kyllä. Kannattaa jättää yksi ajamaan auto sisälle ja matkustajat menemään matkustajalinjaa, koska he ehtivät aiemmin ja varaavat edes istumapaikat (sama show esim Ahvenanmaa-Ruotsi Eckerö linjalla sekä Saksan linjoilla).

Viimeksi kun menin Eckeröllä, istuin lattialla koko matkan, edes portailla ei ollut tilaa, jonotin kahvia 2 tuntia...

Yhden kerran tein mokan näiden Vingnettejen kanssa, tottakai pysäytettiin, oli kuulemma tulossa 500 euron sakot, mutta selvisin siitä 20 eurolla.. käteistä.

Tikkakoski; jos Venäjällä pärjää, pärjää kyllä Puolassakin. Itse en yöllä aja Puolassa koskaan, siitä varoitellaan, varsinkin viikonloppuisin on niitä rosvoja liikkeellä. Koiratarra autossa auttaa kyllä. Muutaman yön viettänyt Suwalkin rakenteilla olevan vankilan? parkkipaikalla ja paikallinen poliisi ollut siinä turvaamassa, pienellä maksulla, nehän lähtevät perään ilm auttamis (tai rahastamis) tarkoituksella kun näkevät yhden ihmisen autossa.  Ja tosiaan se uusi moottoritie on turvallinen. Tietulleissa on paikallinen poliisi samoin jokaisessa levähdyspaikalla, lisäksi oli muutama rajavartija noissa, tulivat juttelemaan koirista huonolla englannillaan ja sitten kertoivat että mene nainen nukkumaan, he herättävät kun lähtevät. Siis minulla on WT metall koirakärry perässä, ja siinä koiratarrat.

On hieman eriasia reissata porukalla, tai reissata yksin.

Venäjällä en ole ajanut.
Empä rupea vääntämään rautalankasta...

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #1 : 20.03.2014 kello on 18:30 »
    Ilmeisesti kirjoitin jotakin tyhmää?

    Eikös karavaanari ole kaikkien kaveri, itse ainakin olen ollut. Sori kun pilasin päiväsi ;)

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #2 : 20.03.2014 kello on 18:38 »
    Ilmeisesti kirjoitin jotakin tyhmää?

    Eikös karavaanari ole kaikkien kaveri, itse ainakin olen ollut. Sori kun pilasin päiväsi ;)
           Kirjoitit viisaita....

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #3 : 20.03.2014 kello on 18:44 »
    Kyllä, ne on kielletty Puolassa, eli se toiminto pitää kytkeä pois. Niitä ei käytännössä tarkisteta kieliongelman vuoksi.
    Ok..
    Mulla on ollut aina kameratunnistin päällä navissa Puolassa, Norjassa, tai Ranskassa. Tosin jossain päivityksessä Ranskan kamerat oli päivitetty pois Tompasta.
    En ole viitsinyt alkaa kikkailemaan Navin kanssa jonkun maan sääntöjen takia . En kyllä niitä osaisi kytkeäkään pois päältä noin äkkiseltään.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #4 : 20.03.2014 kello on 18:47 »
           Kirjoitit viisaita....

    Kiitos! Autoliiton jäsenenä seuraan hyvin tarkkaan näitä asioita.
    Mukavia reissuja sinnepäin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:48
    • viva la France
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #5 : 20.03.2014 kello on 18:49 »
    Ok..
    Mulla on ollut aina kameratunnistin päällä navissa Puolassa, Norjassa, tai Ranskassa. Tosin jossain päivityksessä Ranskan kamerat oli päivitetty pois Tompasta.
    En ole viitsinyt alkaa kikkailemaan Navin kanssa jonkun maan sääntöjen takia . En kyllä niitä osaisi kytkeäkään pois päältä noin äkkiseltään.

    Navin kun ranskan osalta päivittää, niin sinne tulee vaaralliset alueet tutkien tilalle. Ne on niitä samoja joissa on tuo pömpeli tien vierellä.
    Ne kun ei ole kiellettyjä. Tompassa tulee ruutuun iso keltainen kolmio merkiksi että olet vaarallisella alueella.
    Ja eiköhän sama systeemi ole muissakin.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #6 : 20.03.2014 kello on 18:52 »
    Ainoastaan Puolassa se on kielletty. Tosin kannattaa olla Ranskassa tarkkana, lisäävät uusia kameroita melko nopeaan. Hollannissa, Belgiassa, senkun painaa tallaa, tosin on ajoittain niin pahat ruuhkat että edes nelikastatie ei vedä.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #7 : 20.03.2014 kello on 18:55 »
    Navin kun ranskan osalta päivittää, niin sinne tulee vaaralliset alueet tutkien tilalle. Ne on niitä samoja joissa on tuo pömpeli tien vierellä.
    Ne kun ei ole kiellettyjä. Tompassa tulee ruutuun iso keltainen kolmio merkiksi että olet vaarallisella alueella.
    Ja eiköhän sama systeemi ole muissakin.

    Tomppa on ainoa joka toimii Saksa/Ranska/Belgia/Hollanti kunnolla, koska siinä on se on line päivitys. Silti kannattaa laittaa kiertotiet hylkyyn koska ruuhkat ovat yleensä tosi lyhyitä ja jos aina lähtee kiertelemään navin ehdottamaa reittiä, saa kierrellä todella pitkään.

    Hollannissa jopa lukee tien vierellä navigator uit.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #8 : 20.03.2014 kello on 18:55 »
    Navin kun ranskan osalta päivittää, niin sinne tulee vaaralliset alueet tutkien tilalle. Ne on niitä samoja joissa on tuo pömpeli tien vierellä.
    Ne kun ei ole kiellettyjä. Tompassa tulee ruutuun iso keltainen kolmio merkiksi että olet vaarallisella alueella.
    Ja eiköhän sama systeemi ole muissakin.
    Näin olen ymmärtänyt kans...
    Oletin, että nämä vaara-alueet ovat kuitenkin laajempia alueita, jolloin täsmällistä kameran paikka ei näytettäisi navissa.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #9 : 20.03.2014 kello on 18:58 »
    Hollannissa voi ajaa kuinka nopeasti haluaa, vaikka navi sanoisi mitä. Ei ole kattonopeutta. Edes paikallisteillä ei  ole kameroita. Joskaan niitä ei pysty kovin nopeasti ajamaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:48
    • viva la France
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #10 : 20.03.2014 kello on 19:12 »
    Hollannissa voi ajaa kuinka nopeasti haluaa, vaikka navi sanoisi mitä. Ei ole kattonopeutta. Edes paikallisteillä ei  ole kameroita. Joskaan niitä ei pysty kovin nopeasti ajamaan.

    Ihan vain maassa maantie liikenteessä työtä tehneenä kerron pari totuutta tuohon uskomukseen. Hollannissa on sama perusnopeus kuin suomessa eli jos ei ole ilmoitettu niin 80 km/ h. Ja liikeenteessä, niin moottoritiellä ( snelweg) kuin maantiellä pyörii varmasti enemmän poliisin tutka-autoja kuin suomessa. Ja monissa liikennevalo risteyksissä on kamera joka valvoo niin nopeuksia kuin päin punaista ajoa. Sekä N-teillä on runsaasti kiinteitä valvonta kameroita.

    En dat is waar, geen legenda.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 17:37
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #11 : 20.03.2014 kello on 19:14 »
    Karavaanari Seija. Kyllä on HOLLANNISSA kattonopeus 120km/h, moottoritiet 70-90 nationaalit. Ainoa vapaan nopeuksien maa on SAKSA,
    määritellyillä tieosuuksilla, eli ei edes kaikki moottoritiet kuulu vapaaseen nopeuden käyttöön. >:D

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #12 : 20.03.2014 kello on 19:37 »
    Ihan vain maassa maantie liikenteessä työtä tehneenä kerron pari totuutta tuohon uskomukseen. Hollannissa on sama perusnopeus kuin suomessa eli jos ei ole ilmoitettu niin 80 km/ h. Ja liikeenteessä, niin moottoritiellä ( snelweg) kuin maantiellä pyörii varmasti enemmän poliisin tutka-autoja kuin suomessa. Ja monissa liikennevalo risteyksissä on kamera joka valvoo niin nopeuksia kuin päin punaista ajoa. Sekä N-teillä on runsaasti kiinteitä valvonta kameroita.

    En dat is waar, geen legenda.

    Olen asunut Hollannissa 7 vuotta. Siellä voi todellakin ajaa niin paljon kuin uskaltaa. Ja ne nopeuskamerat eivät pysy niissä ruuhkien mukana. Kylien läpi ei edes halua ajaa ylinopeutta, mukulakiviä sekä speedpomppuja. Dit geldt!!!

    Esim Rotterdam, sinne voi ajaa keskiviikkoisin pienemmällä ruuhkalla, Amsterdamissa tiistaina. Asuin Hoogeloonissa ja sentään monta kertaa kävin näissä kaupungeissa.

    Moottoriteillä pitää valita se pikatie keskeltä kaistoja, saa ajaa niin paljon kuin talla vetää. Koko vuorokauden on siellä liikenne. Onneksi on ne kaistojen yllä olevat varoitusvalot

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #13 : 20.03.2014 kello on 19:43 »
    Olen asunut Hollannissa 7 vuotta. Siellä voi todellakin ajaa niin paljon kuin uskaltaa. Ja ne nopeuskamerat eivät pysy niissä ruuhkien mukana. Kylien läpi ei edes halua ajaa ylinopeutta, mukulakiviä sekä speedpomppuja. Dit geldt!!!

    Esim Rotterdam, sinne voi ajaa keskiviikkoisin pienemmällä ruuhkalla, Amsterdamissa tiistaina. Asuin Hoogeloonissa ja sentään monta kertaa kävin näissä kaupungeissa.
    No Huh..Huh!
    Ensin sanot, että ei Hollannissa ole kameroita ja minä uskoin...
    Heti perään sanot, että nopeuskamerat, joita ei ole eivät pysy ruuhkien mukana. Siis onko niitä kameroita vai ei?

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #14 : 20.03.2014 kello on 19:47 »
    Vaatii sopeutumista. Itse ajan aina ykköskaistaa, mutta kyllä ne vetää tosi kovaa tuolla. Ja tosiaan, kukaan ei neloskaistaa ajaviaa ratsaa.