Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Ens kuussa puolaan!
Roksis:
... Jelgava yö - Jubargas - Pilviskiai - Puola - Suwalki - Bakalarzevo - U eli Urbanki - Olecko - Gize - Wydminy- Bystry yö - Reszel - Tähän väliin osui V ja W, mutta nimet kadotin :(, Dobre Miasto yö - Ostroda - Zalevo - Stary Dzierzgon - Gmina Prabuty - Kwidzyn - Grudziadz - Tuchola - Golancz - Drezdenko yö - Kostrzyn - Saksa Bielsdorf yö - Liebenberg - Kyriz yö - Pretzier - Gilforn - Sulingen - Dickenberg yö - Heek - X eli Xanten - Hollanti Afferden yö.
Ei ihan pääteitä tuollekaan reitille osunut joka paikassa.
k69:
Minä neropatti sain vuos sitten talvella googlemapsilla surffatessa ahaa elämyksen, eihän se välimeri kovin kaukana olekkaan, siispä sinne kesälomalla. En ollut autoillut Hankoa etelämpenä aikaisemmin ja Saksa ja Tscekit oli työmatka reissuilla tullut bongattua pinta puolisesti aiemmin Finnairin siipien avustamana. Ja sitten itse Puola osioon, liput oli 2013 heinäkuussa Helsinki-Tallinna-Helsinki Wiikkarilla 2aikuista, alle 7 metrinen m-auto 253e. Ensinmäinen yö puolassa oltiin Grajewo nimisessä kylässä kirkon pihalla. Aamulla herättiin kirkonkellojen soitantaan, suntio oli saapunut pelipaikalle. Emännälle tokaisin "eiköhän jatketa matkaa ja syödään aamupala jossain muualla". Sen verran kotpaiikka uskollisia oltiin, että matka evääksi tehtiin kotona riisipuuroa ja raparperkiisseliä ja keitettyjä munia. Kyllä matka joutu, entis aikain leirielämää mekin kävimme katsomassa puolassa muunmoassa. Rekkaparkissa ja jonkinlaisella stelplazilla oltiin mennen tullen puolassa öitä, ei okelmia. Hullun vai juopon tuuria en tiedä.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 17.03.2014 kello on 19:16 ---Se että Paldiskin päässä on laituri per/c :o . Jyrkkä ramppi ja lankkuja pitää alle laittaa. Pitkähköllä yhdistelmällä helposti muuten takanurkka ramppia vasten.
Tuonne Katajanokalle ei ole ongelmaa, menee ajoissa ja notkuu vaunussa vaikka jos aikaa on.
Olen monesti siitä mennyt, ei ruuhkaa ainakaan iltalähdöllä klo 21.30 tms, iso kenttä missä tilaa.
Muutenkin mukava lähtö, nukkuu yön laivassa ja aamulla baanalle.
Sokkeloisempi on Jätkäsaari . kuljin eestaas sieltä tuossa vuodenvaihteessa.
--- Lainaus päättyy ---
Ok Thumb hyvä tietää toi mun tuurilla varmaan ottais vaunun perä kiinni ;)
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: seija - 18.03.2014 kello on 20:50 ---Kuten sanoin, 17 kertaa tuon ajanut ja melko paljon kokenut. Mutta hyvä jos on mennyt hyvin.
--- Lainaus päättyy ---
Vuoden päivät kolusin venäjällä rekalla,jotenka luulen,että pärjään puolassakin ;) :D
seija:
Eckerö on tosiaan halvin reitti Helsingistä Tallinnaan, ja sen ahtauden kestää kyllä. Kannattaa jättää yksi ajamaan auto sisälle ja matkustajat menemään matkustajalinjaa, koska he ehtivät aiemmin ja varaavat edes istumapaikat (sama show esim Ahvenanmaa-Ruotsi Eckerö linjalla sekä Saksan linjoilla).
Viimeksi kun menin Eckeröllä, istuin lattialla koko matkan, edes portailla ei ollut tilaa, jonotin kahvia 2 tuntia...
Yhden kerran tein mokan näiden Vingnettejen kanssa, tottakai pysäytettiin, oli kuulemma tulossa 500 euron sakot, mutta selvisin siitä 20 eurolla.. käteistä.
Tikkakoski; jos Venäjällä pärjää, pärjää kyllä Puolassakin. Itse en yöllä aja Puolassa koskaan, siitä varoitellaan, varsinkin viikonloppuisin on niitä rosvoja liikkeellä. Koiratarra autossa auttaa kyllä. Muutaman yön viettänyt Suwalkin rakenteilla olevan vankilan? parkkipaikalla ja paikallinen poliisi ollut siinä turvaamassa, pienellä maksulla, nehän lähtevät perään ilm auttamis (tai rahastamis) tarkoituksella kun näkevät yhden ihmisen autossa. Ja tosiaan se uusi moottoritie on turvallinen. Tietulleissa on paikallinen poliisi samoin jokaisessa levähdyspaikalla, lisäksi oli muutama rajavartija noissa, tulivat juttelemaan koirista huonolla englannillaan ja sitten kertoivat että mene nainen nukkumaan, he herättävät kun lähtevät. Siis minulla on WT metall koirakärry perässä, ja siinä koiratarrat.
On hieman eriasia reissata porukalla, tai reissata yksin.
Venäjällä en ole ajanut.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta