rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun  (Luettu 34186 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #60 : 5.08.2015 kello on 18:04 »
Olin vetänyt langattoman lähettimen vaunun etukoteloon ja autossa takalaatikkoon, joten laitteiden etäisyys toisistaan noin 2 metriä.
Ensimmäinen ostamani kiinalainen langaton lähetin + vastaanotinpari toimi moitteetta vain muutaman kerran, tosin minulla kytketty siten, että virta on päällä koko ajan kun olen vaunulla liikkeellä, ei siis vain peruutettaessa. Rikkoutuneen tilalle hankkimani vastaanotin-lähetin- pari toimi moitteettomasti aina 10-15 min kerrallaan, kunhan sai jäähtyä välillä =(

Siksi päädyin kuitenkin siihen, että vedin etukotelosta kaapelin aisalle. Siitä otan sen vaunua kytkiessäni ja kytken autossa olevaan piuhaan. Kaapelin laitan teipinpalalla kkii ni vaunun sähkökaapeliin. Tämä tietenkin toimii kunnolla. Yllättävän helppoa ei kovin vaivalloistakaan.

Nyt on asennuksessa nopankokoiset tuplakamerat, joissa toisessa 170 asteen ja toisessa 60 asteen kuvakulma. Ensimmäistä käytän peruutukseen ja jälkimmäistä takana tulevan liikenteen seurantaan. Yllättävän vähän aikaisempi vastaanvanlainen yksittäinen kamera likaantui rekisteikilven päällä, joten on kameran asennuspaikkana ihan kelvollinen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:01
  • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #61 : 5.08.2015 kello on 18:16 »
Miten oot asentanut kameran ja lähettimen, onko kaikki ulkopuolella? Itse ajattelin sijoittaa lähettimen ilman reikien tekemistä seiniin, kait jonnekin puskuriin tuon saa tuupattua.
Kamera on rekisterikilven valon vieressä. Johto meneen valon johdon kanssa samasta reijästä. Mulla toi kuvaa koukkua. Näkyy siitä kyllä vähän muutakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:45
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #62 : 6.08.2015 kello on 00:06 »
Tulihan testattua Sony AS-30V Action kamera peruutus/takaa tulevan liikenteen valvontakamerana reissussa. Parkissa toimi wanhan Samsungin 10'1 tabletin kanssa, liikkeellä pätki pahasti. Mietin jo WLAN-reitittimen hankkimista vaunuun reissun päällä mutta kokeilin sitten tytön uudempaa Nexus tablettia. Toimi 95% varmuudella joka riittää minulle, huomasin että peruuttaminen meni vieläkin peilien avulla ja emännys vaunun takana ohjaamassa perinteisesti eli en vielä oppinut tuota täysin käyttämään muuhun kuin takaa tulevan liikenteen seuraamiseen. Siihen se on kyllä hyvä, näkee kun hätäsimmät joita ei näe peileistä tahtoo päästä ohi.

Edith.

Vaunu -91 Polar 550 GLS, aisan kanssa 720? ja auto Sorento, 10 - 11 m matkaa kameralta tabletille?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #63 : 19.08.2015 kello on 17:20 »
Hankkimani uusi tuplakamera TrueView tuli asennettua, muttei toimikaan moitteettomasti.
Toisen kameran kuva on uskomattoman hyvä, mutta toisen kenno on ilmeisesti viallinen. Kuva kyllä tulee, mutta esim. vihreä väri näyttää punervalta ja värit ovat muutenkin hailukat.
Viallista kameraa käytettäessä näyttää, että syksy on saapunut ja lehdet kellastuneet  :)
Huonoista väreistä huolimatta 60 asteinen kamera soveltuu paremmin takana tulevan liikenteeen seurantaan.

Valmistaja on postittanut uuden kameran, jota nyt odottelen saapuvaksi...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.06.2016 kello on 23:11
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #64 : 19.08.2015 kello on 18:08 »
Mikäli laitoit tuoreehkon 700 sarjan Detskun, niin siihen on helppo laittaa kamera lisäjarruvalon alapuolelle ja kaapelit lisäjarruvalon kautta sisällä. Lähetin sitten sisäpuolen seinään kiinni. Jos ostit minun vanhan Snow:n niin siellä on kaapelointi valmiina :)
745 Exclusive Vip 2010 tuli meille vähän aikaa sitten. Varmaan perä noissa ihan samanlainen. Kamera on vielä matkalla (e-Ville), mutta sen verran katsoin, että lisäjarruvalon päissä olevat muoviosat on aika hapristuneet. Ne pitäis saada jotenkin ehjänä irti, että pääsee käsiksi läpivientiin. Kuinka nuo pitäis irrota? Toinen vaihtoehto on pistää kamera rekkarin yläpuolelle ja lähetin muovien sisään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.06.2016 kello on 23:11
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #65 : 1.09.2015 kello on 09:20 »
Kamera ja näyttö tuli, mutta eipä nuo laadulla häikäise. Kameran virtapiuha valmiiksi eristeen sisältä poikki, kun pätkii liikutettaessa ja nyt ei lähde päälle ollenkaan. Lisäksi kameran ledit on ihan normaalit valkoiset ledit eivätkä mitkään ir-ledit. Mulla kun on tarkoitus pitää kameraa koko ajan päällä, niin ei se onnistu, kun ledithän häikäsee kaikki perässä tulijat! :-)
Onko kameraksi parempaa vaihtoehtoa alle 50€- hintaan?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #66 : 1.09.2015 kello on 19:21 »
Tämä eVillen halpa kamera oli mulla ihan toimiva:
http://www.e-ville.com/fi/17-peruutuskamerat/6289-peruutuskamera-yokuvauksella-e860.html

Itse olen edelleen taistellut hankkimani TrueView -kameran kanssa, jossa sekä 170 asteen että 60 asteen kamera.
60 asteen kameran kuva on luokattoman huono, muutaman metrin päässä olevat vihreät lehdet ovat täysin valkoisia ja lähelläkin olevat vihreät esineet vaalean vihreitä. Muutenkin syyskuinen maisema näyttää talvimaisemalta.
Olen kokeillut molemmilla toimitetuilla kaapeleilla, joten vika ei ole kaapelissa kun toisen kameran kuva on ihan hyvä.
Toimittajan lähettämässä uudessa 60 asteen kamerassa samanlainen heikko kuvanlaatu.
Lopputulemana taitaa olla vain luokattoman huono kenno ko. kamerassa. Katsotaan mitä toimittaja vastaa lähettämiini kuvanäytteisiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #67 : 6.04.2016 kello on 10:44 »
Tuli hankittua tuo iPad Air 2, niin nyt siihen soveltuvia WiFi-kameroita kyselen.
Onko kokemusta ?

Lähettimestä nyt ehkä enempi kysymys, mikäli siinä kamerassa ei ole valmiina sisään rakennettua lähetintä.
Eli vaunun perästä auton sisälle kantama.

Suosituksia ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #68 : 18.04.2016 kello on 18:39 »
Ei varsinaisesti suositus koska ei ole kokemusta mutta omassa harkinnassani on tämä dometicin versio http://www.helsinkicaravan.fi/sites/all/files/media/tiedostopankki/vt100wifi.pdf
mutta ei taida tuo 195€ sisältää vielä itse kameraa  Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #69 : 18.04.2016 kello on 19:06 »
Mulla langton vänkärin penkillä,vaikka kallista pitää ;) :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #70 : 19.04.2016 kello on 21:51 »
Mulla langton vänkärin penkillä,vaikka kallista pitää ;) :D
taitaa olla se kallein vaihtoehto  :P