Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kysy mitä vain
Alan:
Avaan tämmöisen ketjun pienille suoranaisesti vaanarihomman ulkopuolisille kysymyksille, kun täältä löytyy monien eri alojen ihmisiä ja paljon elämänkokemusta. Autetaanpa toisiamme, jos osataan.
Mulla on 3 vuotta sitten vanhentunutta Panacodia ja aivan saakelinmoinen kurkku/korvasärky. Tietääkö joku tuosta nimenomaisesta lääkkeestä, onko sitä ongelmallista ottaa vanhentuneena. Yleisesti ei pitäisi, kyllä, mutta nyt on vähän hätätila.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 20.03.2011 kello on 21:31 ---Avaan tämmöisen ketjun pienille suoranaisesti vaanarihomman ulkopuolisille kysymyksille, kun täältä löytyy monien eri alojen ihmisiä ja paljon elämänkokemusta. Autetaanpa toisiamme, jos osataan.
Mulla on 3 vuotta sitten vanhentunutta Panacodia ja aivan saakelinmoinen kurkku/korvasärky. Tietääkö joku tuosta nimenomaisesta lääkkeestä, onko sitä ongelmallista ottaa vanhentuneena. Yleisesti ei pitäisi, kyllä, mutta nyt on vähän hätätila.
--- Lainaus päättyy ---
Toimii se. ;)
Alan:
^
Sellainen on mullakin pohjaolettama googlailujen perusteella. Vielä ei voi ottaa, kun on edellisestä parasetamolista kulunut liian vähän aikaa.
Dorotea:
Jos se on tätä, niin tekstissä mainitaan 5 vuoden säilytysaika.
http://fi.sanofi-aventis.com/tuotteet/Panacod_spc.pdf
Tosin myös löytyi tällainen tieto;
5. PANACODIN SÄILYTTÄMINEN
Ei lasten ulottuville eikä näkyville.
Säilytä alle 25 °C.
Älä käytä pakkauksessa mainitun viimeisen käyttöpäivämäärän jälkeen.Viimeinen käyttöpäivämäärä tarkoittaa kuukauden viimeistä päivää.
Lääkkeitä ei tule heittää viemäriin eikä hävittää talousjätteiden mukana. Kysy käyttämättömien lääkkeiden hävittämisestä apteekista. Näin menetellen suojelet luontoa.
Alan:
Tuo 5 v oli hyvä tieto. Prosentuaalisesti ylitys ei sitten ole mahdoton ja on säilytetty ohjeiden mukaan.
Normioloissa en käyttäisi, tuo on muutenkin mulle vähän huono lääke, sillä se aiheuttaa karmean ummetuksen. :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta