Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

X5

(1/4) > >>

ea:
Onko kokemusta xdrive bimmeristä veturina?
Vanhaa Pajeroa vaihtamassa vanhaan X5:seen.
Mitä häviän muussa kuin hepin pituudessa?

Alan:
Kaverilla oli tuollainen, 3 -litraisella bensakoneella pääosin kaupunkiajossa (edit: joku 2000-2002 vuosimalli). Ongelmia oli sen yksilön kanssa paljon ja tee-se-itse -miehelle tuli kalliiksi. Automaattilaatikost a alkaen. Vaihtoi samanikuiseen diesel -ML:ään ja on ollut kohtuullisen tyytyväinen.

Kaija:
Bmw? Mulla X5 diisselillä, vuosimallia 2005. 3-litrainen, automaattivaihteine n.
Tän ura veturina jäi tosin lyhyeksi, kun vaihdettiin sitten vaunusta as.autoon, mutta kevyesti tuli 1900-kiloinen Hobby perässä Lappiin ja takaisin.
Tää vie kesällä mun ajossa (Pasin ajossa enemmän...) 8,4 litraa satasella ja talvella kympin. Vaunu perässä kulutus oli muistaakseni 12-15l/100km.
Kiihtyy tarvittaessa eli pääsee nätisti liikenteen sekaan.

Muoks! Ne huonot puolet piti myös kertoa? Kröh....
Ekana talvena (oli silloin 5v) käynnistymisongelmi a. Oli ihan merkkihuollossa useaan otteeseen ennen kuin vika löytyi polttoaineen syötöstä. Alkuun tökki vain pakkasella, kun seissyt kotipihassa, mutta lopulta alkoi nykiä ajon aikanakin.
Webasto-käytössä akku kestää just 2 talvea. On kylmässä paikassa takakontissa vararenkaan alla.
Mutta jos tuon saa kotipihasta käyntiin ja ovet auki ja kiinni, niin sillä on ilo ajaa.  Thumb

K70:
Tekniikasta en mitään ymmärrä, mutta isot pojat puhuu, että xdrive olisi parempi, kuin ensimmäisissä ollut nelikko. Ei mitään käsitystä eroista, eikä milloin on vaihtunut tekniikka.

Ja omalla bimmerikokemuksella voi sanoa, että pirun mukavia autoja sisältä ja ajolta, mutta hyvä tuttu harrastelija on kultaakin arvokkaampi, jos jotain ongelmia ilmenee. Tosin niinpä kai se on kaikkien nykyautojen kohdalla, joita korjataan valohoidolla ja tietokoneella.
Mutta marmoritiskillä se vikojen diagnosointi on vaan niin pirun kallista ja ainakin bemarin osalta pääkaupunki/keski-uusimaa alueella ammattitaito (lue: arvauskyky) huomattavasti alle harrastajien osaamisen.

Yrjö:
  Vävypojan kertoman mukaan, vene kulkee mukavasti, ja nousee vedestä tyhjäkäynnillä?
  Ainakaan minun korviini ei ole tullut tietoa ongelmista.On suunnitellut vaihtoa pienempään, kun hänen työmatkansa moninkertaistui.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View