rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ford Transit kone  (Luettu 32011 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.08.2014 kello on 19:36
Ford Transit kone
« : 20.12.2012 kello on 17:04 »
tuli hyvä joululahja 08 transit ajettu 80000 kaikki suuttimet uusiksi 1 pyttyltä suuttimen pidikeen pultti poikki ja muut kaikki suuttimet vuotaa hintaa tulee 2800 euroo että sillai konetta ei ole lastutettu eli tehtään jäljeltä mutta pyydän kysyä takuusta ei ne tollakilometri määrällä pitäisi ruveta vuotaan

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #1 : 20.12.2012 kello on 17:20 »
^
Miksiköhän ne (4) suuttimet uusitaan (liekkirenkaat vain, 2 kpl suuttimia per haarukka), jos sen haarukan kiinnityksen pinnapultti on korkannut  :-X Tietty jos olisi takuuhomma, niin uusikoot vaikka kaikki osat..

Palstaltalta löytyy ainakin yksi Ford-mekaanikko - hän ehkä kertoo tarkemmin. Lisäksi palstalla ainakin yhdellä Transitin omistajalla on käynyt sama hazardi - voinee kommentoida kulupuoleen. Ihan heti en tuollaiseen "tarjoukseen" tarttuisi. Vai mitä kaikkea muuta menny ja missä järjetyksessä kun tehtiin mitä?  :laugh: :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #2 : 20.12.2012 kello on 18:10 »
Palstaltalta löytyy ainakin yksi Ford-mekaanikko - hän ehkä kertoo tarkemmin. Lisäksi palstalla ainakin yhdellä Transitin omistajalla on käynyt sama hazardi - voinee kommentoida kulupuoleen. Ihan heti en tuollaiseen "tarjoukseen" tarttuisi. Vai mitä kaikkea muuta menny ja missä järjetyksessä kun tehtiin mitä?  :laugh: :-X

Minua kans kiinnostaisi tuo homma. Mitä maksaa mikäkin etc. Kannattaisiko vaikka vaihtaa haarukat ennenkuin jotain tapahtuu?  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #3 : 20.12.2012 kello on 18:24 »
^
Mitä olen Ford-brittipalstoja lukenut, kehoittavat vaihtamaan nuo haarukoiden pinnapultit, jos niitä on huollon yhteydessä suuttimen rassauksen takia tms. menty aukomaan..

Liekö silläkin merkitys, että vm- 07 2.4TDCi'ssä haarukat ovat 8-9mm paksua plootua, ja myöhemissä malleissa ovat "pellistäprässättyjä"  :) Oireita ei ole ainakaan vielä ollut. *kop* *kop*  :laugh:

Aiemmin esillä ollut suuttimien kiinnitysongelma;
http://karavaanari.org/index.php/topic,4960.msg73387.html#msg73387

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #4 : 20.12.2012 kello on 19:02 »
Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kone lastutettu?

 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #5 : 20.12.2012 kello on 21:09 »
Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kone lastutettu?

Tuskimpa sillä on merkitystä. Minusta kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka Voortikin on myöntänyt, muutettuaan konstruktiota.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #6 : 20.12.2012 kello on 21:45 »
Tuskimpa sillä on merkitystä. Minusta kyseessä on puhdas suunnitteluvirhe, jonka Voortikin on myöntänyt, muutettuaan konstruktiota.

On sillä mielestäni merkitystä. Lastutetussa koneessa on muutettu ruiskujen toimintaa ja mahdollisesti nostettu paineita, toki tuo rakenne on ollut heikko, mutta kuitenkin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #7 : 20.12.2012 kello on 22:53 »
On sillä mielestäni merkitystä. Lastutetussa koneessa on muutettu ruiskujen toimintaa ja mahdollisesti nostettu paineita, toki tuo rakenne on ollut heikko, mutta kuitenkin

En ole suuttimia (kop kop) avannut mutta sanoisin tietämättömyyden vahvistamalla rintaäänellä, että varmuuskertoimet ovat pielessä, jos ruuvi katkeaa paineennoususta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2020 kello on 20:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #8 : 21.12.2012 kello on 11:12 »
Siis eikö suuttimet lähtenyt ehjänä irti vai miksi pitää uusia suuttimet?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.03.2019 kello on 19:24
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #9 : 4.03.2013 kello on 21:40 »
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?

Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #10 : 4.03.2013 kello on 23:02 »
..Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?

Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?

Käväsin FordEis-järjestelmästä kattomassa omasta pelistä:
Lainaus
Avoimet huoltokampanjat
Huoltokampanjatiedo tteita ei löytynyt
Mitään ei ole sigun autolle asiansuhteen tehty.
Jude voi vamaan kertoa tarkemmin tästä "tyyppiviasta" missä vehekissä sitä ilmenee  Thumb

Toissa viikolla autoa siirtäessä tuli noita huohotinpuolen paineita kokeiltua/haisteltua ö.-täytökorkista tyhjäkäynnillä - ei mitään erikoista..  :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #11 : 4.03.2013 kello on 23:04 »
Kysynpä pari selventävää kysymystä kun on kerta tuollainen Transu harkinnassa.
Koskeeko tuo suutinongelma vain tiettyä vuosimallia ja mottorityyppiä?

Se koskee ainakin muutaman vuoden ikäisiä 2.2 moottoreita. Juuri nyt ei ole tietoa, milloin rakennetta muutettiin... Moottorissa on aina kaksi suutinta kiinni yhteisellä 'tuplahaarukalla', jonka keskellä on kiinnityspultti. Wanhemmat haarukat ovat umpiainetta, uudemmat, mikäli olen oikein ymmärtänyt, kevyempiä, pellistä prässättyjä. (?????) Myös pultin aine on muuttunut.

Onko tästä ollut jotain valmistajan korjauskampanjaa?

Ilmeisesti ei. Asia tuntuu olevan kovin salainen: kukaan ei ole tietävinään mitään ja jos tietää, ei kerro.  >:D
Kunhan tässä iskee sopiva mielentila, otan puhelimen käteen ja on se ihme, jos ei asia selviä!! Väite, että lastutus aiheuttaisi ongelman, ei minuun uppoa vieläkään. Jos lasketaan, mikä paine kohdistuu sinne suuttimen nokkaan, niin sen pitäisi moninkertaistua, jotta siitä tulisi ongelmia.

Jos olet jotakin ostamassa, niin soitapa lähimpään huoltoon ja tivaa selitystä....  Osien ja työn hintaa.

Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.03.2019 kello on 19:24
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #12 : 5.03.2013 kello on 19:52 »
Mulla on kiikarissa 2.4 TDCi ketjukoneinen huussi.
Vuosimalli 2009, siinä kai pitäisi olla tuo lapsus sitten korjattuna jo tehtaalla kun ovat rakennetta muuttaneet.

Minulla on ollut Ford Focus joka oli surullisen kuuluisa ovien ja luukkujen saumaruosteista.
Ford korjasi ne mukisematta takuuseen mutta vähän ihmettelin kun huoltokirjaan ei tehty mitään merkintöjä korjauksista eikä minulle kerrottu mitä kaikkea ne autolle teki. Vähän oli sellainen salailumeininki vaikka takuu toimikin hienosti ja sain jopa laina-auton korjauksen ajaksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.03.2019 kello on 19:24
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #13 : 5.03.2013 kello on 19:57 »
Muuten se moottori on pirun hyvä ja taloudellisempaa kopan alustaa on turha etsiä. Pienenä miinuksena se onneton alavääntö, lähinnä liikkeellelähdettäe ssä. Eli reilusti kaasua.

Tämä taitaa olla ennemminkin ominaisuus useammassakin nykydieselissä.
Ainakin meillä olevassa Korean Chevroletissa on dieselin alavääntö todella hengetöntä, ärsyttävä ajaa etenkin vaunun kanssa liikkeelle lähdöissä. Lähtee kun lehmä makuulta ja vasta kun turbo alkaa toimimaan n. 1700 r/min kohdalla alkaa menohaluja löytymään melkein repimällä. En tiedä saisiko tuollaista ominaisuutta korjattua moottoriohjauksen optimoinnilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #14 : 5.03.2013 kello on 21:03 »
Minulla ainakaan ei 2.4TDCi (140hp) koneessa ole ollut edes uutuuttaan onnetonta vääntöä - ymmartääkseni se on 2.2:n juttuja..

Sen sijaan ominaista on terävä kytkin, joka tosin parani kun polkimen pään käyttösylinteri porsi (pedaali saattoi jäädä pohjaan; sylinterin ohivuoto) - tyyppivika. Ja uusi osa 80€, ite vaihdoin - helppo juttu  Thumb