rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Soliferin vanteet  (Luettu 3464 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello 15:38
Soliferin vanteet
« : 27.06.2012 kello 23:05 »
Moro!

Etsiskelin Soliferin 552 83- vuoden vaunuun toisia vanteita. Kuulemma ovat kiven koloissa. Kuulin huhua että 124 mersun vanne sopisi kyseiseen vaunuun, pitääkö huhu paikkaansa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:37
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #1 : 27.06.2012 kello 23:10 »
epäilisin, että saman ikäluokan bmw-vanne menisi paremmin...
Taitaa Mersussa olla 5-pulttinen jako ja solkussa 4x100?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #2 : 28.06.2012 kello 00:37 »
epäilisin, että saman ikäluokan bmw-vanne menisi paremmin...
Taitaa Mersussa olla 5-pulttinen jako ja solkussa 4x100?
  Tuollaisia 4x100  13" vanteita "vanhanaikaisella" takavetoauton  ET:llä olen nähnyt mm. IKH:n myymälöissä. Niissä on yleensä rengas päälle asennettuna ja myös ns. pakettiauton rengas. http://www.ikh.fi/IKH_-myymalat
 ...No, jos nyt kuitenkin on MB 124 5-pulttiset 14" vanteet, niin minulta löytyisi 4kpl tuollaisia Mangels peltivanteita, Täysin ehjät on, tosin hieman kellastuneet, valkoiset kun ovat aikoinaan olleet, mutta ruostetta ei ole.  hinta 0,00 €/ kpl.
 
« Viimeksi muokattu: 28.06.2012 kello 00:45 kirjoittanut putkimies »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:10
  • Jaa mitä että?
    • Tuulivoimaa
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #3 : 28.06.2012 kello 06:18 »
minulta on jäämässä 4*100 jakoiset 13 tuuman vanteet hyvillä nastarenkailla ylimääräiseksi. Jos jako osuu ja kiinnostaa niin laita YV.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:10
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #4 : 28.06.2012 kello 08:34 »
  Tuollaisia 4x100  13" vanteita "vanhanaikaisella" takavetoauton  ET:llä olen nähnyt mm. IKH:n myymälöissä. Niissä on yleensä rengas päälle asennettuna ja myös ns. pakettiauton rengas. http://www.ikh.fi/IKH_-myymalat
 

Takaveto kadetin vanteet jos jostain viellä löytää niin siinä myös 4*100.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
  • Lempäälä
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #5 : 28.06.2012 kello 09:05 »
  Vanteet saatta olla 4 * 5 1/2 tuumaa eli 4* 139.7 mm. Meillä niitä on 3 kpl omistaja vain ei ole innokas myymään.
  Veljen pojan poika teki spacerit nyt käytämme 4*100 14 tuuman vanteita, joihin saa helpommin hyvän kantavuuden omaavia renkaita, myös sopii veturin varapyörä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:16
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #6 : 28.06.2012 kello 10:57 »
  Vanteet saatta olla 4 * 5 1/2 tuumaa eli 4* 139.7 mm. Meillä niitä on 3 kpl omistaja vain ei ole innokas myymään.
  Veljen pojan poika teki spacerit nyt käytämme 4*100 14 tuuman vanteita, joihin saa helpommin hyvän kantavuuden omaavia renkaita, myös sopii veturin varapyörä.
Ovat todennäköisesti juurikin nuo mainitsemasi 139.7mm jaolla olevat nelipulttiset. Vanhoissa subaruissa taisi olla samaa jakoa mutta offset on eri.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:40
  • Siikajoki Paavola
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #7 : 28.06.2012 kello 19:23 »
Vanhoissa tekeveto Skodissa (MB, 110, 120 jne) on myös tuo 5 1/2" nelipulttinen jako.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello 15:38
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #8 : 28.06.2012 kello 22:09 »
Kuulin joo myös tuon 4x139.7 joskus, mutta ajattelin että tuskin se on semmonen. Pitänee varmaan myös teettää spacerit että saan jotkut fiksut vanteet alle..

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:14.11.2014 kello 15:26
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #9 : 29.06.2012 kello 06:07 »
Jos vanteet on 4x100 jaolla, kuten ainakin -85 vuoden 552 oli, niin rengasliikkeistä saanee kohtuutarjouksin vieläkin alumiinivannetta moiseen. Omaan -89 vuoden 550:n piti renkaat uusia, siinä kun yksiakselisena pitäisi olla 13" C-rengas niin vaihdoin 15" alumiinivanteet kumeineen jotka olivat 30€ kalliimmat verrattuna sopivan kantavuuden 13" pelkkiin kumeihin. 6x15" ET25 vanne 195/60/15 kumilla meni ainakin omaan alle ihan suoraan eikä renkaan halkaisijakaan kasvanut kuin 5mm

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #10 : 29.06.2012 kello 06:16 »
Jos vanteet on 4x100 jaolla, kuten ainakin -85 vuoden 552 oli, niin rengasliikkeistä saanee kohtuutarjouksin vieläkin alumiinivannetta moiseen. Omaan -89 vuoden 550:n piti renkaat uusia, siinä kun yksiakselisena pitäisi olla 13" C-rengas niin vaihdoin 15" alumiinivanteet kumeineen jotka olivat 30€ kalliimmat verrattuna sopivan kantavuuden 13" pelkkiin kumeihin. 6x15" ET25 vanne 195/60/15 kumilla meni ainakin omaan alle ihan suoraan eikä renkaan halkaisijakaan kasvanut kuin 5mm
...tuollainen ratkaisu kuullostaa oikein hyvältä, siinä tulee kaupanpäälle yhdistelmän suuntavakavuuteen selkeä parannus.

*****
  • Saittisähläri
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:46
  • Epsoo
    • karavaanari.org
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #11 : 29.06.2012 kello 08:40 »
Kannattaa sitten huomioida että nuo uudet vanteet pitää muutoskatsastaa  ;)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:14.11.2014 kello 15:26
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #12 : 29.06.2012 kello 12:08 »
Lainaus
Kannattaa sitten huomioida että nuo uudet vanteet pitää muutoskatsastaa

Ainakin täälläpäin merkattiin otteeseen uusi rengaskoko vuosikatsastuksen yhteydessä ilman lisäveloitusta. Mutta jos muutoskatsastus pelottaa, niin laittaa 14" vanteet  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #13 : 29.06.2012 kello 12:53 »
Kannattaa sitten huomioida että nuo uudet vanteet pitää muutoskatsastaa  ;)
Niin, eikös se ole niin että vannekokoa voi kasvattaa tuumalla ilman muutoskatsastusta, mutta kahden tuuman muutos pitää katsastuttaa. ???   ...Renkaan leveyttä voi myös kasvattaa jonkin verran ilman muutoskatsastusta, mutta en muista miten suuri muutos on mahdollista. Saattaa se olla niinkin että vanhemmassa kalustossa muutoksiin on erilaiset säännöt kuin uudemmissa ajoneuvoissa.

*****
  • Saittisähläri
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:46
  • Epsoo
    • karavaanari.org
Vs: Soliferin vanteet
« Vastaus #14 : 29.06.2012 kello 20:56 »
Niin, eikös se ole niin että vannekokoa voi kasvattaa tuumalla ilman muutoskatsastusta, mutta kahden tuuman muutos pitää katsastuttaa. ???

Kyllä se näin on.

 

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux