Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducaton kytkimen uusiminen

(1/2) > >>

kuusaan.matti:
Kuinkas luistaa? Hyvin luistaa!...  kytkin ainakin, niinku sanotaan.
Tässä ulkoilutin Fiiattia keskisuomen mäissä eestaas ja huomasin, että kun tarjosin voimanpesän mahtavaa huippuvääntöä ylämäessä, vastatuulessa, ylinopeudessa niin kytkin antoi periksi ja kierroslukumittari nousi nopeuteen nähden enemmän.
Tuon heti huomasin, enkä kytkintä enempää kiusannut.  Normaalivauhdeilla ei luista, mutta suurimman väännön paikkeilla ylämäkeen jos painaa pedaalin lattiaan huomaa luiston.
(5 vaihteella n 100km/h, tai nelosella 80 paikkeilla)

Mietiskelin, että arvaako tuolla lähteä euroopan matkalle, sielläkin mäkiä riittää, muttei tarvi täysillä päästellä.
Toinen kysymys on, että onko hankala vaihtaa? Saa kertoa kokemuksia, kustannusarviota ja hyviä pajoja!
Jonkunverran olen itekkin kytkimiä vaihtanut, mutten tuollaiseen.

Vähän mietiskelin katsastusmiehen kytkimen luistatuksen vaikutusta, sen jälkeen tuo tuli.
Ite kyydissä olin kun luistatteli isoilla kierroksilla.

Oli muuten vastatuulta tänään sen verran, että Ufo antenni irtosi pidikkeestään ja paukutti kattoa.
Piti autoa kiertää muutaman kerran ja kuulostella mistä ääni tulee. Aina kun nopeus nousi 80 tietämiin alkoi paukutus, sieltähän se löytyi johdon varassa irrallaan.

m!

Weicco:
Luistattele reissun päälle ja vaihdata siellä. Osaa ne ulkomaillakin kytkimiä vaihtaa ja edullisemmin  Thumb

kuusaan.matti:

--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 12.05.2012     kello 20:44 ---Luistattele reissun päälle ja vaihdata siellä. Osaa ne ulkomaillakin kytkimiä vaihtaa ja edullisemmin  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

No tämmönen ajatus oli minullakin, monihan tuossa Tallinnan puolella tekee autoremontit, eikä tuo Riivatun Hiivatti liene outo Puolan tai Hrvtskan verstaille? Siinähän sitä tulee retkeilyfiilistä  :)
Eikä tuota luistoa normioloissa vielä huomaa.  Pitäsköhän levy+asetelma kuitenkin ostaa varalle, niitä ei liene joka kyläkaupassa. 

jip59:
Taitaa olla kytkinrempan paikka. Ehjä kytkin ei luista millään kierrosluvulla eikä katsurin lyhyellä koeajolla mahdollinen luistattaminenkaan sellaista tuhoa.
Eihän tuollaisen rempan teko ole "avaruustiedettä" jos etuvetoisiin on kytkimiä vaihtanut. Osat vaan ovat paljon isompia ja painavampia sekä pultit paljon tiukemmassa.
Pari kertaa on työnpuolesta Ducaton alustaisesta ollut laatikko pois. Ensimmäisellä kertaa n.15v sitten homma oli simppeli kun olin töissä firmassa jossa tein myös raskaankaluston korjauksia eli nosturit olivat riittävän järeitä.
Viimeisessä rempassa homman tein nykyisessä työpaikassa jossa tilanpuutteen vuoksi ei autoa saanut kuin metrin verran ylös kun katto tuli vastaan. Sanoin sen jälkeen pomolle että anna olla viimeinen kerta kun otat tuonlaisen homman meikäläisen tehtäväksi.  >:( Tuli muuten tehtyä senverran paljon "suunsyntiä" että taivaspaikka on mennyttä. :'(   
Työkaverit nauroivat mulle vaan ja sanoivat tuo tulee mieleen.

Vesseli:
Teetetätin kytkinremontin viime kesänä. Kotikonstein se on tekemätön paikka, jos ei satu olemaan hallinosturia tai kunnon monttua. Auto ylös, vasen eturengas kiinityksineen irti, vetoakseli pois ja sitten pääsee käsiksi kytkimeen. Korjaamon ohjeaika työlle oli 8,25 tuntia, mutta siihen meni vähän yli 5 tuntia. Jos meinaat teettää työn reissussa, niin varaa kytkinpaketin mukaan stefat ja laakeri. Ne eivät sisälly Fiatin varaosapakettiin (Made in Turkey).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta