rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkapäiväkirja ohjelma  (Luettu 4646 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.08.2020 kello on 19:13
Matkapäiväkirja ohjelma
« : 27.02.2014 kello on 08:12 »
Tulipa ostettua android-tabletti, lähinnä matkalle mukaan. Olen etsinyt siihen helppokäyttöistä ohjelmaa, johon voisi matkalla helposti siirtää kuvia ja vähän niiden rinnalle tekstiä . Joku kalenterikin johon voisi aina ko päivälle näitä juttuja ja kuvia laitella olisi aika mukava.Jospa joku voisi vähän auttaa? Itse en oikein löytänyt mieleistäni. Mieluimmin kun olisi vielä suomen kielellä. Lontookin nyt jotenkin kyllä taipuu, kun vähän aikaa tuskailee. Helpolla tarkoitan sitä, että siinä olisi valmiit kentät niin kuville kuin tekstille ja eikun siihen vaan sitten laittelee niitä.Onnistuuhan toi tietty vaikka jollakin kirjoitusohjelmalla kin, mutta haluaisin sen kirja-tai kalenteri muotoon.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:22
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #1 : 27.02.2014 kello on 09:27 »
Tuohan hoituu näppärästi laittamalla pystyyn oman matkablogin. Sinne vaan sitten kirjoitukset päivittäin ja kuvat jatkeeksi ja homma on valmis.
Eihän sitä tarvitse panna yleiseen jakeluun, jos ei halua!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2022 kello on 18:18
  • Suur-Kouvola
    • UTILITYFOORUMI
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #2 : 27.02.2014 kello on 09:44 »
Blogi vaatii mielestäni aina nettiyhteyden....ei hyvä

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #3 : 27.02.2014 kello on 10:13 »
Blogi vaatii mielestäni aina nettiyhteyden....ei hyvä

Mä naputtelin kevään reissulla blogia iPadilla ilman nettiyhteyttä ja sitten, kun sain yhteyden, lähetin tekstit maailmalle.  :)

Kuvia en tosin siinä yhteydessä vielä lisännyt, sillä kuvat oli otettu kännykällä ja vasta, kun molemmat, iPhone ja iPad, wifi-yhteydessä, kuvat siirtyy pädiin. Tosin JOS mä olisin ennen reissua harjoitellut kuvien laittamista iPadista blogiin, se varmaan olisi onnistunut. En vaan viitsinyt siellä ottaa riskiä, että hukkaan valmiiksi kirjoitetun tekstin...
Nyt täytyy hiukan treenata ennen reissua, että kaikki tuo sujuu ihmeemmin miettimättä.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.08.2020 kello on 19:13
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #4 : 27.02.2014 kello on 10:27 »
Minä olen kyllä vähän vanhanaikainen ihminen, joten en kyllä tekosiani taivaantuuliin lähetä.Ruutuvihkoon olen tähän asti kirjoitellu :D. Nyt ajattelin siirtyä astetta nörtimmäksi.Joten pysyn alkuperäisessä ajatuksessani.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #5 : 27.02.2014 kello on 11:58 »
Eikös ihan normaali tekstinkäsittelyohj elma aja tämän asian täysin, itse rustailen ihan wordiin.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.08.2020 kello on 19:13
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #6 : 27.02.2014 kello on 13:30 »
[.Onnistuuhan toi tietty vaikka jollakin kirjoitusohjelmalla kin, mutta haluaisin sen kirja-tai kalenteri muotoon.
[/quote]

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.08.2020 kello on 19:13
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #7 : 27.02.2014 kello on 13:37 »
Mukavahan se on kun saa ehdotuksia ja voihan niistä jollekkin toiselle olla hyötyäkin, mutta kun jo itse kysymyksessä ilmenee jo joitakin rajauksia ja samoja asioita mitä täältä saa vastaukseksi, niin vähän turhauttaa ja itse alkuperäinen kysymys hukkuu tonne ketjun alkupäähän eikä sitä sitten monikaan viitsi edes lukea.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:17
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #8 : 27.02.2014 kello on 13:57 »
.Onnistuuhan toi tietty vaikka jollakin kirjoitusohjelmalla kin, mutta haluaisin sen kirja-tai kalenteri muotoon.

Sen luulen ymmärtäväni, mikä on kalenteri.... mutta jos päiväkirja on 'kirjamuodossa', niin mimmoinen se silloin on? Miten eroaa esim. word-dokumentista?

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.08.2020 kello on 19:13
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #9 : 27.02.2014 kello on 15:15 »
Kirjamuodolla tarkoitin sellaista android-ohjelmaa joita kyllä löytyy play-kaupasta pilvinpimein päiväkirja nimellä . Mm. Nainen päiväkirja ,jossa taitaa olla kalenterikin. Varmoja päiviä varten.
Se että löytyisi tarkoittamaani käyttöön oli kyselyni tarkoitus,jos joku vaikka olisi moisen ottanut käyttöön.Mutta kun nyt taidan olla liian tyhmä täällä kysylemään, niin jääköön tähän.Täytenee kysellä Etuteltan puheissa,siellä ne "oikein viisaat" ihmiset luuraa. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
  • viva la France
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #10 : 27.02.2014 kello on 15:22 »
Ihan vaan lontooksi kirjoittaa googleen ladattava reissupäiväkirja ja kas kummaa sieltä niitä löytyy vaikka minkä moista ;)

Trip Diary. Ja siihen sitten erilaisia variaatioita eteen ja taakse. Joskus törmäsin semmeoiseen entisaikojen maalliin tehtyyn.
joku oli värkännyt vanhanajan seinäkalenteri jossa oli käännettävä sivut koko vuodelle kommentti kenttineen.
Ennen aikaanhan näitä mistä repäistiin sivu pois oli joka tuvan seinällä, siis siihen tyyliin

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #11 : 9.03.2014 kello on 18:19 »
Tästä aiheesta mä keksin ladata iPadiin Ifolorin kuvakirja-ohjelman. Eli reissussa voi blogin kirjoittamisen ohella käyttää samoja tekstejä ja kuvia ja kun tullaan kotiin, eikun kirja tilaukseen!  Thumb
Yksi kuvakirja ollaan tehty; Ecuadorin ja Galapagosin reissusta. Siinä oli ihan jumalaton työ, vaikka mainoksessa se Ifolorin mummi pyöräyttää kirjan käden käänteessä.  :o
Uskoisin, että reissussa riittää mielenkiintoakin paremmin kuin jälkikäteen kotikoneella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
  • Porvoo
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #12 : 9.03.2014 kello on 19:50 »
Mä olen väsännyt Ifolorilla muutamat vuodet "vuosikirjoja" meidän vuotuisista valokuvista. Lisäksi yhden lahjakirjan syntymäpäiväjuhlist a.
Juu, kyl niis on aika väsääminen. Hyvää marraskuun iltojen askartelua.

Ensin melkoinen valikoiminen valokuvista. Kuvien numerot lunttina paperilla ja sitten vasta kansioista napsuttelemaan paikalleen. En ole vielä keksinyt helpompaa konstia kuvien valikoimiseen. Ifolorin ohjelmassa kuvat on niin pienellä, että en pysty niistä valitsemaan sitä parasta. Tapana on kuvata useita otoksia samasta kohteesta eri valotuksilla yms. Erot on sitten aika pieniä.

Tuntuu, että paperille painetut kuvat säilyvät paremmin ja ovat ylipäätänsä katsottavissa. Kuvatekstit on ihan välttämättömiä. Ei niitä vanhoja tiedostoja jaksa enää muutaman vuodenkaan kuluttua katsella. 10 vuoden kuluttua eivät ehkä ole katsottavissakaan. Kovalevyt, ulkoisetkin on ehkä vääränlaisia, levykkeet on jo "vanhanaikaisia" ja ohjelmat eivät ole yhteensopivia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.06.2020 kello on 22:48
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #13 : 17.03.2014 kello on 22:57 »
Googlen Play-kaupasta löytyy alle euron maksava ohjelma
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oux.photocaption)
jolla kirjoitat itse kuvaan sisältyviin exif-kenttiin tekstiä (kentät siirtyvät kuvassa mukana laittesta toiseen siirrettäessä).
Kuvauspäivä ja -aika tulevat automaattisesti kuvaushetkellä (useimmissa kameroissa/kännyköissä ja tableteissa, ja jos gps on päällä sekä paikkatieto sallittu liitettävän kuvaan, niin matkakertomuksen teko on aika helppoa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Vs: Matkapäiväkirja ohjelma
« Vastaus #14 : 18.03.2014 kello on 08:08 »
Googlen Play-kaupasta löytyy alle euron maksava ohjelma
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oux.photocaption)
jolla kirjoitat itse kuvaan sisältyviin exif-kenttiin tekstiä (kentät siirtyvät kuvassa mukana laittesta toiseen siirrettäessä).
Kuvauspäivä ja -aika tulevat automaattisesti kuvaushetkellä (useimmissa kameroissa/kännyköissä ja tableteissa, ja jos gps on päällä sekä paikkatieto sallittu liitettävän kuvaan, niin matkakertomuksen teko on aika helppoa.

Oiskohan vastaavaa i-laitteille?