rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Massoista ja Liimoista + Käytöstä  (Luettu 136052 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #45 : 13.04.2014 kello on 21:50 »
Siirsin omanikin pois tuolta tänne. Onpas muuten hyvä tietää wurthin massasta. Ostin tästä lähimmästä caravan huolto liikkeestä uuden kattoluukun ja puljun omistaja antoi wurthin massaa joten eipä sil sitten tee mitään
Tos euroline transitis viel suht hankala asentaa luukku ulkopuolelle, kun katto ei ole tasainen niin eipä sitä uutta viittis moneen kertaan asentaa/kittailla.

http://aijaa.com/9C8Kb2

Pitänee tilata tuota dekalinia, kun luulis olevan hyvää tavaraa ainakin tuote kuvaksen perusteella...?

http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/koritarvikkeet/tiivistysmassat-teipit/tiivistysmassa-dekalin-310-ml-tuubi-vaalean-harmaa.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:24
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #46 : 15.04.2014 kello on 11:20 »
No mulla on tuo wurthin massa ollu 3 vuotta as.auton katolla,eilen tarkastin ja täysin joustavaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.05.2023 kello on 19:40
  • vituiks menee mutta menköön.
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #47 : 16.04.2014 kello on 10:46 »

Oliskohan ketjun alottajalla käyny niin huono tuuri että sille sattu viallinen tuote erä?
Wurthilla heittelee tuotteiden laatu todella paljo,kokemusta on..niinkuin sakemanneilta voi oottaakkin.. ???
Minäkin oon sortunu tuohon wurthin butymassaan parin tuubin verran ja aenaki mulla seon toeminu kuten pitääkin..mut uskon alottajaa kyllä ihan täysin kun on kysymys wurthin laadusta.. ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #48 : 16.04.2014 kello on 21:43 »
Vai voisiko kyse olla jopa eri paikassa tehdyistä aineista. Würth itsehän ei valmista mitään, vaan länttää vaan tuotemerkkinsä valitsemiinsa tuotteisiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.06.2019 kello on 22:56
  • Kellokoski
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #49 : 16.04.2014 kello on 21:46 »
Kaikki ne mitä itse ostin,eri aikoina ja eripaikoista oli ihan sitä samaa kuraa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
  • Lempäälä
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #50 : 20.04.2014 kello on 22:05 »
Itse olen käyttänyt Wurthin Metalli-primeriä ja todennut toimivaksi aineeksi. Purkin kyljeessä kerrotaan käyttökohteet: Liima + tiivistemassan pohjustusaine Raudalle, teräkselle, sinkitylle teräkselle, alumiinille, kuparille, messingille ja sinkille. Olen myös kokeillut ainetta rst.lle ja toimii myös sille.
Tuossa on linkki aineesta: http://www.wurth.co.uk/technical-chemicals/adhesives/construction-adhesives/bond-seal-primer-for-metal-250ml
  Kokeilin tuota ainetta alumiinille. Ehkä laitoin liikkaa, tai kylmässä ( n. +10 c.) ei kuivausaika ollut riittävä???
  Koekappaleet olivat tulitikkuaskin kokoisia, sileää ja karheaa alumiiniä. Puhdistin asetonilla ja Sika cleader 205, joista viime mainittu oli hiuksen verran parempaa tässä kokeessa. Irti repiessä Kiillon Masa irtosi enemmän Wurtin metal primerilla pohjustetuista kappaleista.
  Täytynee tässä joskus tehdä koe uusiksi. 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #51 : 21.04.2014 kello on 09:02 »
Ajattelin kevään kunniaksi käydä vaunusta läpi kattoluukut ja läpiviennit,kotikylällä on pieni rautia ja valikoima ei varmaan sieltä laajimmasta päästä.
Olisko ajatusta minkälaista tuubia sieltä kannattaisi mennä kyselemään jotta ei paljon vikaan menisi ja pitääkö vanhat massat ottaa ensin pois vai voiko kylmästi tursoitella päälle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
« Vastaus #52 : 21.04.2014 kello on 10:02 »
Jos hyvän haluat saada niin luukku pois, puhdistus vanhoista massoista ja uudet butyylit tilalle. itse olen käyttänyt SikaLastomer 710 ja Dinitrol 460 butyylimassaa. Puhdistuksessa olen käyttänyt tinneriä tai silikonin-poistoon tarkoitettua ainetta jota saa vain automaalikaupoista.
Muutamaan autoon olen joutunut tiivistys- ja lahokorjauksia tekemään. Nyrkkisääntönä pidän sitä että jos haluat osan irti niin butyylimassaa ja jos et niin liimamassaa  :D
Uretaaniliimalla olen puuosat ja eristeet liimannut kiinni. Plussana ettei kosteus haittaa ja ei niin tarkkoihin sovituksiin olen vähän suihkutellut vettä jolloin liima turpoaa paremmin.
Omassa Adria Visionissa on kaikki reunalistat liimattu kiinni, voi olla että alla on butyyliä mutta veikkaan ettei ole.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2014 kello on 16:12 »

  • Vieras
  • Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #53 : 9.06.2014 kello on 15:23 »
    Tänään kävin kiertelemässä paikallisia rautakauppoja ja tuota Penosilin liimavaahtoa ei ollut saatavilla enää. Putiikissa oli tarjolla Tytan Professional Styro 753 liimavaahtoa. Oliskohan tuossa asiansa ajava liimavaahto vaunu käyttöön?

    Linkki kyseiseen tuotteeseen:
    https://www.rakennuskemia.fi/Default.aspx?PageId=83&WebSiteId=1&ProductId=723

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #54 : 9.06.2014 kello on 15:33 »
    Onko tuota massaa pienemmissä putkiloissa? Minulla on vain ihan pieni tarve paikata yhden lampun reunuksia. Ei huvittaisi ostaa jotain isoa 300 ml tuubia tuota varten.

    Veikkaan, että on liikahtanut tässä tapauksessa jossa kerroin. Puun oksat osu juuri tuolle puolelle.
    http://karavaanari.org/index.php/topic,2063.msg202459.html#msg202459

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
    • Lempäälä
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #55 : 9.06.2014 kello on 18:39 »
       Empä muista nähneeni, kyllä se aika hyvin säilyy, josko taas myöhemmin tarvii.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.08.2014 kello on 10:29
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #56 : 13.06.2014 kello on 06:24 »
    laitetaas tänne myös yleisesti, että mitä kamaa suosittelisitte liimatessa runkopuuta peltiin, jossa on vanhaa liimajämää, liekkö se jotain uretaania ollut. aika hankala vissiin yrittää saada ihan puhtaalle pellille tuo?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #57 : 13.06.2014 kello on 06:57 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.11.2022 kello on 11:23
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #58 : 13.06.2014 kello on 09:31 »
    Vanhat liimat lähtee aika mukavasti asetonilla joko rätillä tai pehmeällä harjalla joka kestää liuottimen. Liimaksi jotain noista Sian elastisista massoista esim 221. Siis puun ja alumiinin liittämiseen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
    • Lempäälä
    Vs: Massoista ja Liimoista + Käytöstä
    « Vastaus #59 : 18.08.2014 kello on 22:12 »
      Kokeilin tuota ainetta alumiinille. Ehkä laitoin liikkaa, tai kylmässä ( n. +10 c.) ei kuivausaika ollut riittävä???
      Koekappaleet olivat tulitikkuaskin kokoisia, sileää ja karheaa alumiiniä. Puhdistin asetonilla ja Sika cleader 205, joista viime mainittu oli hiuksen verran parempaa tässä kokeessa. Irti repiessä Kiillon Masa irtosi enemmän Wurtin metal primerilla pohjustetuista kappaleista.
      Täytynee tässä joskus tehdä koe uusiksi.
       (Kysymyksessä oli siis: Wurthin Metalli-primeri.)
      Uusinta kokeeni antoi saman tuloksen, paitsi asetooni ja Sika cleader 205 eivät juurikaan erottuneet toisistaan.