rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Halpis agregaatin käyttö  (Luettu 25274 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #15 : 25.11.2013 kello on 08:32 »
Ylemmän kuvan mukainen laite löytyy täältäkin (tosin eri värisenä ja eri merkillä, sama laite enivei?)

Ääntähän tuo pitää kun mikäkin mutta parin vuoden kokemuksella ei moitittavaa toimivuudesta, lähes aina kerrasta käyntiin ja 900W poravasaraa on käytetty melko ankarasti tuon kanssa, kun on kiviä reitelty mökkitieltä. Verkkokaupasta joskus pari vuotta sitten haettu 49e hintaan, joten hinta-laatu on kohdallaan vaikka ei halpa ja hyvä olisikaan  8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:52
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #16 : 25.11.2013 kello on 09:26 »
Ylemmän kuvan mukainen laite löytyy täältäkin (tosin eri värisenä ja eri merkillä, sama laite enivei?)

Ääntähän tuo pitää kun mikäkin mutta parin vuoden kokemuksella ei moitittavaa toimivuudesta, lähes aina kerrasta käyntiin ja 900W poravasaraa on käytetty melko ankarasti tuon kanssa, kun on kiviä reitelty mökkitieltä. Verkkokaupasta joskus pari vuotta sitten haettu 49e hintaan, joten hinta-laatu on kohdallaan vaikka ei halpa ja hyvä olisikaan  8)

sama kone löytyy ja moitteettomasti pelannu  Thumb ite ostanu kans verkkokauopasta halpa se ainakin oli. siis samaan hintaan sain kun 4ntti.
ite oon käyttäny 2-t pienkone bensaa sitä valmiiksi sekotettua. Ei niin kova 2-t katku

http://www.youtube.com/watch?v=POKhZaIROlM

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46612/dbsnt/Autobil-FP950C-700-W-230-V-aggregaatti-generaattori

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #17 : 25.11.2013 kello on 09:39 »
Voiko tuollaista meluisaa ja käryävää 2-tahti agregaattia ihan oikeasti käyttää kämppäreillä, tai edes puskissa? :o
Jossain työmaalla se voisi olla passeli.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:52
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #18 : 25.11.2013 kello on 10:01 »
Voiko tuollaista meluisaa ja käryävää 2-tahti agregaattia ihan oikeasti käyttää kämppäreillä, tai edes puskissa? :o
Jossain työmaalla se voisi olla passeli.

mihin sitä agria tarvii kämppäreillä?  ;D
mulla tuo on hommattuna sitä varten jos talvipakkasilla ei auto starttaa tai akusto loppuu kun pohjosen puskissa reissasin.
kotosalla ei niin väliksi äänille kun naapurustoa ei ihan vieressä ole. Sen verran korvessa asustelen.

kyllä se päällimmäinen asia oli hinta. eihän 50€ saa edes ylimääräistä akkua.
toki ois voinu ostaa kalliimman jos olis ollu rahaa. sitä ei aina ole nuin vain.
mutta yhteen vetona tuo halpa agri on asiansa ajanu sitähän se aloittaja kysy  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #19 : 25.11.2013 kello on 10:37 »
mihin sitä agria tarvii kämppäreillä?  ;D
mulla tuo on hommattuna sitä varten jos talvipakkasilla ei auto starttaa tai akusto loppuu kun pohjosen puskissa reissasin.
kotosalla ei niin väliksi äänille kun naapurustoa ei ihan vieressä ole. Sen verran korvessa asustelen.

kyllä se päällimmäinen asia oli hinta. eihän 50€ saa edes ylimääräistä akkua.
toki ois voinu ostaa kalliimman jos olis ollu rahaa. sitä ei aina ole nuin vain.
mutta yhteen vetona tuo halpa agri on asiansa ajanu sitähän se aloittaja kysy  ;)
Totta tuokin...
Kämppäreillä on sähkö. Tosin olen sielläkin joskus moisen aparaatin kuullut hiljaisesti hurisevan. Puskaparkeissa joskus myös.
Tuota starttiakun latausta joskus aikaisemmin pohdin myös. Yksi ajatus oli ottaa hupiakusta virta invertterin kautta irralliseen laturiin ja sillä siirtää virtaa starttiakulle. Kesällä oli jo sitä varten CTEC laturi matkassa. Ei sitä kuitenkaan sillä kertaa tarvittu.
Sikäli, kun epäilee tuota auton oman laturin rikkoutumista, niin mikseipä talvella voisi syöttää agrekaatista suoraan virtaa vaikkapa tuolle erilliselle CTEC, tai vastaavalle laturille. Voisihan siinä välissä olla kunnon boosterikin, jos pikaisesti haluaa käynnistää. Siihen riittänee 10A. Eikös agrekaatista voisi syöttää virtaa suoraan lohkolämmittimellek in? Sehän vie jotain 550W.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:52
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #20 : 25.11.2013 kello on 10:50 »
Totta tuokin...
Kämppäreillä on sähkö. Tosin olen sielläkin joskus moisen aparaatin kuullut hiljaisesti hurisevan. Puskaparkeissa joskus myös.
Tuota starttiakun latausta joskus aikaisemmin pohdin myös. Yksi ajatus oli ottaa hupiakusta virta invertterin kautta irralliseen laturiin ja sillä siirtää virtaa starttiakulle. Kesällä oli jo sitä varten CTEC laturi matkassa. Ei sitä kuitenkaan sillä kertaa tarvittu.
Sikäli, kun epäilee tuota auton oman laturin rikkoutumista, niin mikseipä talvella voisi syöttää agrekaatista suoraan virtaa vaikkapa tuolle erilliselle CTEC, tai vastaavalle laturille. Eikös agrekaatista voisi syöttää virtaa suoraan lohkolämmittimellek in? Sehän vie jotain 550W.

joo on varmasti suotavampaa käyttää jotain CTEC tyyppistä laturia  Thumb voi olla vähän kalliimpi kojauttaa tuo Elektroblock.
ihan vaan varmuuden vuoksi.
näinhän se menee että sillon kun oot varautunu kaikkeen ja kaikenmaailman vehkeet mukana niin mitään ei tapahdu mutta sitten kun ei ole vermeet mukana niin kyllä tarttis  :laugh: karma

käyttöaste niin on kuitenkin loppupeleissä niin pieni että tuommonen halppis kone ajaa meikäläisellä asian.
oishan se näppärä semmonen onko se salkku malli siis joku tämmönen. Tätä varmaan uskaltas käyttää herkempien laitteitten kanssa

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kipor-ig770-digitaali-aggregaatti

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #21 : 25.11.2013 kello on 18:15 »
Työpäivän jälkeen kun tulee aina parhaat ideat   :-[ niin onko kukaan ajatellut käytellä sitä kiinan agrekaatia siitä samasta pullosta jolla autokin lämpenee. 2T agreenhan tämä ei passaa ja saavutettava hyöty olkoon arvoitus, mutta toisaalta polttoaineen mukanaolo olisi ainakin taattu. Kun ottaa soppaan mukaan vielä sen, monestiko itse olen tarvinnut aggrea auton kanssa, eli en kertaakaan, niin toteutamisen tarve on ihan selvästi järjetön  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #22 : 25.11.2013 kello on 18:38 »
Työpäivän jälkeen kun tulee aina parhaat ideat   :-[ niin onko kukaan ajatellut käytellä sitä kiinan agrekaatia siitä samasta pullosta jolla autokin lämpenee. 2T agreenhan tämä ei passaa ja saavutettava hyöty olkoon arvoitus, mutta toisaalta polttoaineen mukanaolo olisi ainakin taattu. Kun ottaa soppaan mukaan vielä sen, monestiko itse olen tarvinnut aggrea auton kanssa, eli en kertaakaan, niin toteutamisen tarve on ihan selvästi järjetön  :)
jenkeis yleinen käytäntö autoiss miss kiintee kaasu säiliö...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #23 : 25.11.2013 kello on 19:21 »
Mulla oli työreissulla Tanskassa Rømøn saarella tuollainen pykälää tehokkaampi Kiporin agri. Hyvin pyöri rälläkät ym muut vehkeet. Oli myös läppärin ja kännykän latauksessa käytössä. Ei kyllä pitänyt kovin pahaa meteliäkään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.06.2023 kello on 19:09
  • Lähinnä paikallaanolija
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #24 : 25.11.2013 kello on 19:41 »
 Minulla on ollut kuvan mukainen,tai ainakin melkein sama laite nimellä ELETOP varustettuna.Ostett u muistaakseni jo markka-aikana.Se ero siinä on että lähtee käyntiin aina viimeisellä nykäisyllä  :(.Ei oo turhan ranttu:loraus öljyä ja vähän enempi bensaa,käynyt satoja tunteja milloin ylikuormitettuna,joskus taas ei.Polttanut vasta yhden laturin.(kun käynti alkaa pätkiä,silloin tulee kiire).Käynnistynyt,joskus milloin kovemmalla noitumisella ja lekalla uhkaamalla,mutta aivan varmasti hintansa "väärti".Käytössä yhä edelleen ja aika ajoin tuntuu että sen kuin paranee vanhetessaan. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #25 : 25.11.2013 kello on 19:55 »
Johan pitää hirveetä mekkalaa toi  2t, itellä on 2000 nelari salkkumalli eikä sitäkään viitti huvikseen käyttää.
joitain kertoja on joutunut käyttää kun on ollut samassa paikassa pitempään eli puska parkki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #26 : 25.11.2013 kello on 20:47 »
Millanen hajuhaita tuosta tulee autoon, siis kun agregaattia kuljettaa takatallissa? Haiseeko kaikki bensalle?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #27 : 25.11.2013 kello on 20:54 »
Millanen hajuhaita tuosta tulee autoon, siis kun agregaattia kuljettaa takatallissa? Haiseeko kaikki bensalle?
Pienkone bensa ei mielestäni niin käryä kun ehta tavara, itse pelaan varmanpäälle, eli kone on 9mm vilmivaneerista pykätyssä ilmatiiviissä kotelossa/arkussa, työkaluineen ja kannuineen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Halpis agregaatin käyttö
« Vastaus #28 : 2.12.2013 kello on 17:55 »
Tällainen 2 kW 4-tahti generaattori oli tänään Tokmannin tarjouslehdessä hintaan 199€

https://www.youtube.com/watch?v=JPawhhw64hE


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:07