Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Kaasupullojen järjestys

(1/3) > >>

Vesseli:
Vähän kokeneemmallekin outo asia on kaasupullojen sijoittelu.
Nykyisessä kulkimessa pullot ovat peräkkäin, ja kun on "pullon-
vaihtaja", niin ulommainen pullo tyhjenee ensin. Koskaan ei
sitten tiedä, paljonko takimmaisessa pullossa on kaasua
jäljellä. Aina täytyy vaihtaa takimmainen pullo etummaiseksi,
ja uusi pullo takimmaiseksi, että ei olisi yökaasua.

Olen ihmetellyt kulkimen valmistajalle, että miksi ei voi olla
kelkkaa, jolla voisi vetää molemmat pullot ulos vaihtamista
varten.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli -  5.11.2013     kello on 23:04 ---Vähän kokeneemmallekin outo asia on kaasupullojen sijoittelu.
Nykyisessä kulkimessa pullot ovat peräkkäin, ja kun on "pullon-
vaihtaja", niin ulommainen pullo tyhjenee ensin. Koskaan ei
sitten tiedä, paljonko takimmaisessa pullossa on kaasua
jäljellä. Aina täytyy vaihtaa takimmainen pullo etummaiseksi,
ja uusi pullo takimmaiseksi, että ei olisi yökaasua.


--- Lainaus päättyy ---

Siksi automaattinen pullonvaihtaja on hyvä laittaa "käsikäytölle". Kun kaasu loppuu, käännetään sulku toiselle pullolle ja ensitilassa täysi pullo tyhjän tilalle. Sama meikäläisellä tuo pullotila, hankala.  :)

88k5:
Ite olen tottunut laittamaan täyden pullon (koskaan ei ole tarvinnut samaanaikaan molempia vaihtaa  8) ) perimmäiseksi, niin etummainen on sitten se mistä ensiksi loppuu..  8)

Vesseli:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  6.11.2013     kello on 09:00 ---Siksi automaattinen pullonvaihtaja on hyvä laittaa "käsikäytölle". Kun kaasu loppuu, käännetään sulku toiselle pullolle ja ensitilassa täysi pullo tyhjän tilalle. Sama meikäläisellä tuo pullotila, hankala.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Ei onnistu uudella vaihtajalla. Vanhassa pystyi valitsemaan, mutta uudessa ei.

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli -  5.11.2013     kello on 23:04 ---Olen ihmetellyt kulkimen valmistajalle, että miksi ei voi olla
kelkkaa, jolla voisi vetää molemmat pullot ulos vaihtamista
varten.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on pullot vierekkäin luukun takana, mutta sitä taaempaa et saakaan luukusta ulos ottamatta etummaista ensin ulos. Ymmärtäisin jos puhuttaisiin suuresta tilan säästöstä luukun karmeissa, mutta 10-15mm leveämpi niin jo mahtuisi, todella olemattomasta on kiinni. Taaempaa pulloa käytetään ja pullonvaihtaja on semiautomaattinen, toinen sanoo että on kylmä ja sitte ilman eri komentoa automaattisesti vaihtamaan vaan  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View