rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rojektina Kafi Future 582 -89  (Luettu 151885 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #210 : 21.04.2014 kello on 18:29 »
Nätit Pääsiäisilmat mahdollistivat, että saimme suurimman osan vaunun listoihin vaihdettua uudet butyylit. Tästä on hyvä jatkella  8).

Tämän päivän saldoa. Oviaukon kohdalta lattian entrausta. Uudet runkopuut lattiassa. Omastamielestäni sain niin tukevasti korjattua, jotta se mahdollistaa alkuperäisen porras-askelman käytön.


Vasen etukulma vaneroituna. Saumat kiinni ja tapettia pintaan kera maalin  ;).


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #211 : 23.04.2014 kello on 17:41 »
Minä sitä Kafia jossain vaiheessa haaveilin. Ja haaveeksi jääkin, tuli hiukan yllätyksenä että sellanen 642 ei olekaan tarpeeksi iso meidän tarpeisiin, jotenkin oletin sen olevan 6702i soliferin kokonen. Nyt oon salaa haaveillu sellasta 6702i:tä  :D

Ja hyvä kun rojekti jatkuu. Kuvia lisää kiitos  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #212 : 26.04.2014 kello on 13:36 »
Tänään 26.4.2014 päästiin vihdoin ja viimein siihen pisteeseen, että kaikki seinät ovat saaneet ehjät vanerit  :o . Nyt loppu maalaus ja sitten lattiamaton asennukseen.



Alkuperäinen askelmakin on koeponnistettu ja todettu tukevaksi. Ei notkunut allekirjoittaneen alla joka ei tosiaakaan ole pienimmästä päästä oleva heppuli  :laugh:



Ja laitetaan kuva vielä tuuletuksesta. Luukut selällään kun niin makia ilma touhuilla ulkosalla..





*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:30.01.2015 kello on 21:11
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #213 : 26.04.2014 kello on 15:58 »
Hienoa työtä jälleen kerran ;D. Niinpä siitä näkö muuttuu pikkuhiljaa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #214 : 26.04.2014 kello on 18:15 »
Hienoa työtä jälleen kerran ;D. Niinpä siitä näkö muuttuu pikkuhiljaa.

Palautetta on aina mukava saada ja varsinkin posiitivista sellaista  Thumb. Hitaasti, mutta varmoin ottein valmistuu tämäkin... :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.05.2023 kello on 19:40
  • vituiks menee mutta menköön.
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #215 : 27.04.2014 kello on 08:11 »
Kasasitko kafin rosteriruuveilla vai mustilla..siis ulkoapäin?
Minä oon oman solkun kans tapellu nyt kohta 3viikkoa käytelly listojs irti ja vaihellu bytyylejä,vaikka mun vaunulla on ikää se kunnioitettavat 24vuotta ikää niin alakuperäset bytyylit on listojen alla liki uudenveroisessa kunnossa..:-)
Mut se oli mulla korkein aika tehä tämä remontti,solkku on kasattu ihan tavan ruuveilla ja niistä ei ollu kun muisto vaan jälellä,olisi ollut vedellä helppo hyökätä rungon kimppuun..
Minä oon vaihtanu varmaan kohta liki parisattaa rosteri ruuvia,senttiä pitempänä mitä alkuperäiset oli ja jokainen on purru yhtä lukuunottamatta kiinni..:-)
Mulla on tullu semmonen mielikuva että massoja syytetään vanhoissa vaunuissa turhan paljon kun se vuotopaikka on isolla tod.näköisyydellä nuo ruuvien reiät.. ::)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #216 : 27.04.2014 kello on 08:57 »
Ruuvien kannan kokohan se ratkaisi ainakin meillä . Kannan pitää olla niin pieni, että saadaan uusi peitelista asennettua alumiinilistojen uriin. Lisäksi hoksasin vanhojen ruuvien olevan tiheä kierteisiä, joten niiden tartunta kykyhän puuhun on huono  :(. Rosterisena en onnistunut löytämään kyseisiä pienikantaisia puuruuveja joten jouduin turvautumaan "listaruuveihin" jotka olivat nyt sitten jotenkin käsitelty kestämään normaalia pidempään. Kaikki listanreiät joihin ruuvi tulee on ajettu ennen ruuvausta "seevausterällä" ja butyyliä käytetty reilulla kädellä. Mutta muuten olen pyrkinyt käyttämään ulko- sekä sisätiloissakin rst-ruuveja. Sotkuista puuhaa on butyn kanssa ja pitkäjänteistä touhua. Esimerkkinä mainittakoot, kun oikeanpuolen koria kiertävän alulistan alla olevan kumitiivisteen siivoamiseen vanhoista liimoista ja hakasten jämistä meni vajaat neljä tuntia yhtä kyytiä, olihan siinä sormenpäät hellinä  ::)   Vasemman puolen koria kiertävä vastaava lista on vielä käymättä, mutta muuten on kaikkiin alulistoihin vaihdettu tuoreet butyylit ja tyhjiä tuubejakin on siunaantunut jo kymmenkunta.. Tähän meidän rojektiimme olisi jo aikoja sitten pitänyt vaihtaa butyylit, vanhat kun olivat kuivuneet korpuiksi ja sekaan olikin sitten laitettu kaikkea mahdollista saniteettisilikooni sta lähtien tiivistämään :).
« Viimeksi muokattu: 27.04.2014 kello on 09:38 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.05.2023 kello on 19:40
  • vituiks menee mutta menköön.
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #217 : 27.04.2014 kello on 13:37 »
Ruuvien kannan kokohan se ratkaisi ainakin meillä . Kannan pitää olla niin pieni, että saadaan uusi peitelista asennettua alumiinilistojen uriin. Lisäksi hoksasin vanhojen ruuvien olevan tiheä kierteisiä, joten niiden tartunta kykyhän puuhun on huono  :(. Rosterisena en onnistunut löytämään kyseisiä pienikantaisia puuruuveja joten jouduin turvautumaan "listaruuveihin" jotka olivat nyt sitten jotenkin käsitelty kestämään normaalia pidempään. Kaikki listanreiät joihin ruuvi tulee on ajettu ennen ruuvausta "seevausterällä" ja butyyliä käytetty reilulla kädellä. Mutta muuten olen pyrkinyt käyttämään ulko- sekä sisätiloissakin rst-ruuveja. Sotkuista puuhaa on butyn kanssa ja pitkäjänteistä touhua. Esimerkkinä mainittakoot, kun oikeanpuolen koria kiertävän alulistan alla olevan kumitiivisteen siivoamiseen vanhoista liimoista ja hakasten jämistä meni vajaat neljä tuntia yhtä kyytiä, olihan siinä sormenpäät hellinä  ::)   Vasemman puolen koria kiertävä vastaava lista on vielä käymättä, mutta muuten on kaikkiin alulistoihin vaihdettu tuoreet butyylit ja tyhjiä tuubejakin on siunaantunut jo kymmenkunta.. Tähän meidän rojektiimme olisi jo aikoja sitten pitänyt vaihtaa butyylit, vanhat kun olivat kuivuneet korpuiksi ja sekaan olikin sitten laitettu kaikkea mahdollista saniteettisilikooni sta lähtien tiivistämään :).
Minä löysin rst ruuveja kaikkia mahollisia kokoja ja vielänpienikantaise na kainuun pultista..pulttilii kkeethän nuita erikoisemman kokosia ruuveja myy..toki hinta on tavallisiin mustiin verrattuna 3kertainen,totesin että hyöty on niistä pitkässä juoksussa 10 kerainen..:-D
Minä ite vaihoin butymassat myös uusiin ja vedin vielä pintaan,siis listojen päälle soudallin fix all crystal massan,joka on ainu toimiva kirkas massa saumausaineena..jot enki mie luulen että ei tämä mun solkku ihan ensimmäisenä oo lahomassa,kuten ei sinun kafikaan..:-D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #218 : 27.04.2014 kello on 13:39 »
Komia tulee, on jo tullut. Thumb Kesällä reissuun?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #219 : 27.04.2014 kello on 17:49 »
Tänään oltiin sitten Maalarimestarina  :D

Helmat kertaalleen maalattuna, vielä pari kertaa. Uudestaan vihreäksi...


Samalla tuunasin kapselitkin  8)

 
Ja sisälle myös maalia pintoihin..


Ja kiitos ja kumarrus palautteesta...  Thumb  Kesäksi pitäisi saada reissukuntoon  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.09.2015 kello on 06:58
  • Järki on tästä hommasta kaukana.
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #220 : 28.04.2014 kello on 17:38 »
Tässähän ollaan jo pitkällä, pentele :)

Komiaa jäläkeä, ei voi muuta sanua.


-Sale

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #221 : 28.04.2014 kello on 17:52 »
Tässähän ollaan jo pitkällä, pentele :)

Komiaa jäläkeä, ei voi muuta sanua.


-Sale
ONX se edes ollut tehtaalta lähtiessäkään noin hyvä ;)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:01
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #222 : 28.04.2014 kello on 19:33 »
Tänään oltiin sitten Maalarimestarina  :D

Helmat kertaalleen maalattuna, vielä pari kertaa. Uudestaan vihreäksi...
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Samalla tuunasin kapselitkin  8)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
 
Ja sisälle myös maalia pintoihin..
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ja kiitos ja kumarrus palautteesta...  Thumb  Kesäksi pitäisi saada reissukuntoon  ;)

Huomasin noissa pattereissa yksilenkki kiristimet. Tarkista ne kaikki, kun vanhoissa ne katkeaa lenkin keskikohdasta, ettei tule yllätyksiä kun vaunu on valmis. Puristat vaan aukipäin niin huono kertoo itsestään.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014 kello on 08:04 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #223 : 29.04.2014 kello on 07:33 »
ONX se edes ollut tehtaalta lähtiessäkään noin hyvä ;)
Tässähän ollaan jo pitkällä, pentele :)

Komiaa jäläkeä, ei voi muuta sanua.


-Sale

On sitä yritetty väkertää, mutta hitaasti etenee  Thumb. Mutta nyt tosiaankin ollaan siinä pisteessä, että saisi ruveta sovittamaan mattoa lattiaan. Eilen kävimme shoppailemassa kymmenen neliötä "kuramattoa". Mattohan on kulutuksen kestävä kangasmatto joka on helpompi pitää puhtaana verrattuna "terassi" mattoon johtuen tiheästä ompeleesta ja matalasta kuosistaan. Tämä voi nyt jakaa mielipiteitä, että kangasmatto nyt vaunuun, olisit laittanut muovimaton.. Mutta nyt mennään näillä ja olihan tuo kankainen halvempi kuin halvin muovimatto  ::). Vanhasta muovimatosta poistetaan pintakerros, osa vanhaa mattoa jää väkisinkin lattiaan johtuen hyvästä liimauksesta. Mutta siitä lisää tuonempana...

Huomasin noissa pattereissa yksilekki kiristimet. Tarkista ne kaikki, kun vanhoissa ne katkeaa lenkin keskikohdasta, ettei tule yllätyksiä kun vaunu on valmis. Puristat vaan aukipäin niin huono kertoo itsestään.

Kiitoksia vinkistä. Pitääpä ottaa ja tarkistaa kaikki lemmarit, vaikka ovat nuo patterit kyllä saaneet hippasen möykytystä osakseen remontin yhteydessä. Joten en ihan heti viitsisi aloittaa samaa rojetia uudestaan  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #224 : 2.05.2014 kello on 14:42 »
 Uusi matto pakoillaan. Nyt ei enään hypitä sisälle "kökkö"-kengillä  ;)









Johtojen kiinnitystä ja muutamien lisäjohtojen veto, niin päästään kalusteita asentelemaan  Thumb

Sen verta vielä mainittakoot, että maton alle käytävän kohdalle laitoin lattialämmitys elementin(2.5m pitkä). Se on vanhaa perua isäni matkailuauto vuosiltaan jonka joskus talletin varastooni, sillä jos joskus tartteisin ja nyt se tuli sitten käyttöön.
« Viimeksi muokattu: 4.05.2014 kello on 11:36 »