rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pyörän laakerien rasvaus ?  (Luettu 2496 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2015 kello on 10:19
Pyörän laakerien rasvaus ?
« : 28.09.2013 kello on 10:35 »
dukato 2,5l  -95 miten laakerit voi itse rasvata. : ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Pyörän laakerien rasvaus ?
« Vastaus #1 : 28.09.2013 kello on 11:29 »
dukato 2,5l  -95 miten laakerit voi itse rasvata. : ::)
etupään laakereiden rasvaus on aika haastellinen johtuen rakenteesta jota ei ole tarkoitettu jälkeenpäin rasvattavaksi.
mutta toki onnistuu irroittamalla joustintuki,vetari ,alapallo, jarrut ja ohjausnivel navasta jonka jälkeen saa koko paketin käteen ja voi rueta purkamaan laakerin pölysuojaa irti ja uittamaan rasvaa sinne..
ite kyllä jättäsin tekemäti, ostasin laakerin kyytiin jos rupeis kestäminen huolettaan..
Taka päässä on muistaakseni normaali kartiorulla laakeri pari, eli keskikuppi pois kiinnitys mutteri pois ja napa rumpuineen käteen ja laakereiden pesu ja rasvaus..
tuon voisin tehä jopa omaanikin ,ja huom tää takapään rakenne on muistikuva ja uskoisin uudemmissa olevan menty samanlaiseen pakettilaakeri ratkaisuun kuten edessä, ja silloin  ei enää kannata rasvailla..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
Vs: Pyörän laakerien rasvaus ?
« Vastaus #2 : 28.09.2013 kello on 12:28 »
Joskus joku sanoi rasvanneen/öljynneen laakereita ohuella neulalla ja ruiskulla pölysuojan läpi. No ei sillä ainakaan vaseliiniä laiteta laakeriin. En tiedä onko enempi hyötyä vai haittaa ko toimen piteestä. Itse vaihdan laakerin kun alkaa oireileen, mutta mulla ei olekkaan laakeri ongelmaa noissa kulkineissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
Vs: Pyörän laakerien rasvaus ?
« Vastaus #3 : 28.09.2013 kello on 14:02 »
Jos laakeri on avattavaa ja säädettävää mallia ja puhdistus ja uudet vaseliinit onnistuu laittaa, kannattaa myös muistaa hommata oikeat kiristysohjeet kyseiseen ajoneuvoon ennen urakkaan ryhtymistä. Ohjeet vaihtelee ja väärin kiristetty hajoaa. Jos laakeri jää löysälle, stefa kuluu nopeasti väljäksi ja vesi+hiekka tekee nopeasti tehtävänsä. Liika kireys taas särkee laakerin jopa muutaman sadan kilometrin ajolla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Pyörän laakerien rasvaus ?
« Vastaus #4 : 29.09.2013 kello on 09:26 »
Vanhaa laakeria ei sitten saa kiristää niin tiukalle kuin uutta vaan siihen missä se on ollut ennen rasvausta. Liika kireys saa vierintäpinnat osittain eri kohtaan ja tuho on taattu.