rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Solifer Power Management System  (Luettu 16018 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 14:02
Solifer Power Management System
« : 19.09.2013 kello on 10:07 »
Hei,

Virtapiikki otti ja hajotti laturipuolen Solikasta.
Tässä mallissa on Power Management System PMS4SOLDP.

Minulla olisi pari kysymystä tähän liittyen:

Soittelin useamman Solifer jälleenmyyyjän läpi ja selvisi että kyseisen systeemin valmistus loppunut parisen vuotta sitten. Tämän johdosta noita ei enää ole saatavilla.
Tietääkö joku forumilaisista onko jossain vielä noita systeemejä varastossa?

Toisena vaihtoehtona on laittaa tuohon erillinen laturi. Ajattelin Mascotin 12V/25A, 2944 mallista.
Millainen homma tuo on laittaa? Pistorasia ainakin pitää vetää akun lähelle jotta laturi saa virtaa.

Kiitokset jeesistä!






*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:41
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #1 : 19.09.2013 kello on 12:43 »
Pystytko ottamaan valokuvan kyseisestä laturista ,minulla on sellainen muovikuorinen tumman harmaa solikan laturi ,mutta en muista mikä tyyppinen kun menen kotia katson tyypin
T.Rauno

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #2 : 19.09.2013 kello on 13:07 »
Voisiko laturiksi laittaa tavallisen älylaturin jossain 5 A:n luokassa? Hinnat jossain 50 - 100 euron välillä ja voi käyttää muuallakin, kuin matkaillessa. Yön yli tolpassa lataa tarvittaessa akkua reilut 50 Ah.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #3 : 19.09.2013 kello on 13:34 »
Kysymys on kyvanmukaisesta laturista. Ota kansi auki ja tarkista sulake piirilevyllä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:26
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #4 : 19.09.2013 kello on 13:41 »
Miksi 5A

Varmasti tuon voi korvata älylaturilla, mutta mielestäni reilusti tehokkaammalla kun 5A.
Teoriassa saisit tuosta 50Ah 10 tunnin latauksella, mutta käytännössä uskon ettei akku täyttyisi. Jos lisäksi pidät muutaman valon palamassa niin saatat kuluttaa yli 5A jos et käytä ledejä.

Joku 15 - 20A laturi olisi minun valintani jos pitäisi siirtyä sellaisen käyttöön.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 14:02
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #5 : 19.09.2013 kello on 13:47 »
Hei,

Juu, eli kysymys on samaisesta yksiköstä josta mjo33400 laittoi kuvan.

Otinkin tuosta kannen auki ja vaihdoin tuon 4A lasikanta sulakkeen. Kun virrat laittoi takaisin sulake pamahti.

Minun sähkömies taidoilla tuolle ei muuta pysty tekemään.




*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #6 : 19.09.2013 kello on 13:48 »
Hei,

Toisena vaihtoehtona on laittaa tuohon erillinen laturi. Ajattelin Mascotin 12V/25A, 2944 mallista.
Millainen homma tuo on laittaa? Pistorasia ainakin pitää vetää akun lähelle jotta laturi saa virtaa.

Kiitokset jeesistä!

Voit hyvin laittaa Maskotin suoraan akun napoihin, mutta järkevämpää on kytkeä maskotin latausjohdot solikan laturin sisään niin saat kaikki toimimaan normaalisti. Poistat vain solikan laturilta sulakkeille menevät johdot.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #7 : 19.09.2013 kello on 13:52 »
Hei,

Juu, eli kysymys on samaisesta yksiköstä josta mjo33400 laittoi kuvan.

Otinkin tuosta kannen auki ja vaihdoin tuon 4A lasikanta sulakkeen. Kun virrat laittoi takaisin sulake pamahti.

Minun sähkömies taidoilla tuolle ei muuta pysty tekemään.

Minä olen vasta tutustumassa ton toimintaan ja minulla on lainassa toimiva samanlainen, mutta en ole kerennyt vielä korjaamaan sitä tutustumisyksilöä. Voin kuitenkin vilkaista tota sinun laturia, jos kiinnostaa ja luulen, että Raunokin voisi sen tehdä. Rauno saa minulta kytkentäkuvat jos tarvii. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #8 : 19.09.2013 kello on 13:56 »
" Miksi 5A ?"

Hintasyistä.Tuon suuruusluokan jälkeen hinta tuppaa nousemaan melkoisesti.
Todellinen tarve on toki ratkaiseva. Ainakin omalla kohdalla akkuvirrankäyttö rajoittuu pääasiassa liikkeessä ollessa, jolloin ajoneuvon laturi hoitaa virtapuolen. Harvoin tulee oltua ilman verkkosähköä niin kauan paikallaan, että akku tyhjenisi liikaa. Kaasulämmittimen virrankulutus on aika vaatimaton, eikä vesipumppu tai valaistus hirmusia haukkaa.
Viisi amppeerinen laturi lataa kuitenkin tolpassa ollessa normaaliakun täyteen aika vaivattomasti ja silloinhan suurinosa virrantarpeesta on muutenkin tyydytettävissä verkkovirralla.
Tehokas akkulaturi on mielestäni puolusteltavissa tilanteissa, missä akkukapasiteetti on hirmuisen iso ja se puretaan kokolailla matkanvarrella ja pysähdys latauspaikalla on lyhyehkö.
Onko tilanne sellainen useallakin, epäilen?

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 14:02
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #9 : 19.09.2013 kello on 15:34 »
Voit hyvin laittaa Maskotin suoraan akun napoihin, mutta järkevämpää on kytkeä maskotin latausjohdot solikan laturin sisään niin saat kaikki toimimaan normaalisti. Poistat vain solikan laturilta sulakkeille menevät johdot.

Hei,

Loistavaa! Kiitos neuvosta!

Enpä huomannut ajatellakkaan tuota noin :). Saa latauksen ja virrat toimimaan kuten aeimminkin ilman suurempia johtojen vetoja.

Vaunu ei ole kotosalla joten laitan tuon mascotin paikoilleen seuraavalla kerralla kun vaunuillaan.

Jos tuon vanhan korjaus tulee jossain välissä ajankohtaiseksi niin olen YV:llä yhteyksissä.

Hää kiittää ja kumartaa!

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #10 : 19.09.2013 kello on 16:46 »
Hei,

Loistavaa! Kiitos neuvosta!

Enpä huomannut ajatellakkaan tuota noin :). Saa latauksen ja virrat toimimaan kuten aeimminkin ilman suurempia johtojen vetoja.

Vaunu ei ole kotosalla joten laitan tuon mascotin paikoilleen seuraavalla kerralla kun vaunuillaan.

Jos tuon vanhan korjaus tulee jossain välissä ajankohtaiseksi niin olen YV:llä yhteyksissä.

Hää kiittää ja kumartaa!

Rauno varmaan ottaa sinuun yhteyttä, puhuin hänen kanssa päiväkeskustelujen jälkeen. Voit lähettää hänelle pelkän piirikortin. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #11 : 19.09.2013 kello on 17:02 »
Otinkin tuosta kannen auki ja vaihdoin tuon 4A lasikanta sulakkeen. Kun virrat laittoi takaisin sulake pamahti.

Taitaa olla isompi kisko oikarissa, kun on tuommoiset lieskat saanut aikaan!   :o

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #12 : 19.09.2013 kello on 17:53 »
Taitaa olla isompi kisko oikarissa, kun on tuommoiset lieskat saanut aikaan!   :o

Se NTC-vastus on ainakin palanut ja en yrittäisi enää sulakevaihtoa, ettei tule lisää vahinkoa. Vaikuttaa silta, että fetti on kärähtänyt.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:41
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #13 : 19.09.2013 kello on 18:40 »
Terve  welleri
Laita tulemaan tänne turkuseen ,laitan yv:tä osoiteen ,minulla oli kans aikoinaan kyseinen laturi meidän vaunussa ,oli oven vieressä oikealla puolella istuin tyynyn takana on tuttu kampe ( minulla ei ollut rikki)
T.Rauno

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:51
Vs: Solifer Power Management System
« Vastaus #14 : 19.09.2013 kello on 19:48 »
Hei,

Loistavaa! Kiitos neuvosta!

Enpä huomannut ajatellakkaan tuota noin :). Saa latauksen ja virrat toimimaan kuten aeimminkin ilman suurempia johtojen vetoja.

Vaunu ei ole kotosalla joten laitan tuon mascotin paikoilleen seuraavalla kerralla kun vaunuillaan.

Jos tuon vanhan korjaus tulee jossain välissä ajankohtaiseksi niin olen YV:llä yhteyksissä.

Hää kiittää ja kumartaa!

Saat yv:nä lisäohjeita jos laitat Maskotin. Verkkopuolella on muutama asia mikä pitää huomioida. Thumb