rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasuhälytin?  (Luettu 11916 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2019 kello on 18:56
Kaasuhälytin?
« : 19.08.2013 kello on 12:09 »
Vaihdettin vaunu ja vaunussani on kaasuhälytin mutta virta johdot jostain syystä otettu pois käytöstä?Aikaisenpi omistaja ei tiennyt kertoa.Joten akulle johdot menevät ja välissä sulake joka poistettu mutta testasin sulakeella ja kytkin johdot akkuun ja varoitin alkoi piipaamaan vähän aikaa piipasi ja sitten sammui?Voiko sen ottaa käyttöön ja myös erillinen katkaisin oli laitettu jolla sen saa pois virrasta.Oisko sen takia ettei syö akkua tyhjäksi jos vaunu käyttämättä kauan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #1 : 19.08.2013 kello on 12:14 »
Noin ainakin meillä toimii, piippaa hetken ja sitten pysyy hiljaa. Luultavasti tuon voi ottaa käyttöön, kannattaa kuitenkin kokeilla toimiiko butaanilla/ propaanilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:31
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #2 : 19.08.2013 kello on 12:52 »
itse laitoin kans edelliseen vaunuun kaasuhälylle suoran virran akulta erillisen sulakkeen läpi ja katkaisimen halyn viereen, jotta sen sai näppärästi pois päältä ku lähti pois vaunulta. Kaasuhälytin kuitenkin syö muutamia kymmeniä milliampeereja,,,

Hälyn kuuluukin piipata kun siihen kytkee virrat. Toiminnan voi tarkistaa vaikka sytkärillä kaasuttamalla. Omani ainakin reakoi herkästi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #3 : 19.08.2013 kello on 21:43 »
Vaihdettin vaunu ja vaunussani on kaasuhälytin mutta virta johdot jostain syystä otettu pois käytöstä?Aikaisenpi omistaja ei tiennyt kertoa.Joten akulle johdot menevät ja välissä sulake joka poistettu mutta testasin sulakeella ja kytkin johdot akkuun ja varoitin alkoi piipaamaan vähän aikaa piipasi ja sitten sammui?Voiko sen ottaa käyttöön ja myös erillinen katkaisin oli laitettu jolla sen saa pois virrasta.Oisko sen takia ettei syö akkua tyhjäksi jos vaunu käyttämättä kauan.
Thumb
Laitoin edelliseen vaunuun (Solikka 500 L) hälyttimen akusta suoraan ja katkaisijan kautta, että saa sammutettua päiväksi pois,  Siksi akusta suoraan kun solikassa oli päävirta kytkin, joten en vahigossa sammuttaisi myös hälytintä. Nykyiseen vaunuun asensin myös heti hälyttimen samalla periaatteella... En halua nukkua vaunussa missä ei ole hälytintä.. kun koskaan ei tiedä...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #4 : 19.08.2013 kello on 21:51 »
Osa kaasuhälytimistä on selaisia että, eivät kestä pakkasta. Minulla on selainen katkasian perässä, ainakin ohjeissa lukee niin.
Joten talveksi olen sen irottanut piuhoista ja tuonut lämpimään. Kaasusytyttimen kaasulla olen testannut toimivuuden, silloin kun sen olen tuonut vaunuun.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #5 : 19.08.2013 kello on 23:21 »
Kaasusytyttimen kaasulla olen testannut toimivuuden, silloin kun sen olen tuonut vaunuun.
Itse olen testannut kaasulieden propaanilla. Kaikki hälyttimet eivät tunnista propaania, vaikka sytkärin butaaniin reagoisivatkin.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2019 kello on 18:56
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #6 : 20.08.2013 kello on 10:51 »
Kiitos vastauksista täytyy laittaa kaasuhälytin käyttöön ja testata se että toimii Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
Vs: Kaasuhälytin?
« Vastaus #7 : 20.08.2013 kello on 11:06 »
Itse olen testannut kaasulieden propaanilla. Kaikki hälyttimet eivät tunnista propaania, vaikka sytkärin butaaniin reagoisivatkin.

Ovat kaasut maailmalla vähän erilaisia. Tarkkuutta siis nettitilauksiin!

  • Vieras
  • Vs: Kaasuhälytin?
    « Vastaus #8 : 20.08.2013 kello on 13:27 »
    Huomasinpa tuossa varustellessa vaunua että tuollainen hälytinhän se puuttuu kuten palovaroitinki. Oisko kellään vinkata hyvää hälytin joka soveltuis erinomaisesti vaunuun?

  • Vieras
  • Vs: Kaasuhälytin?
    « Vastaus #9 : 10.04.2014 kello on 15:10 »
    Tämähän se kaasuvaroitin olis vielä hankkimatta. Olisko kellään vinkkejä mistä tuollanen vehjes löytyis edullisesti?

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
    • Epsoo
    Vs: Kaasuhälytin?
    « Vastaus #10 : 10.04.2014 kello on 15:40 »
    Tämähän se kaasuvaroitin olis vielä hankkimatta. Olisko kellään vinkkejä mistä tuollanen vehjes löytyis edullisesti?

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/806909/Opal-kaasuvaroitin-ja-pistoke-230v


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:52
    Vs: Kaasuhälytin?
    « Vastaus #12 : 10.04.2014 kello on 15:54 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
    • Epsoo
    Vs: Kaasuhälytin?
    « Vastaus #13 : 10.04.2014 kello on 16:24 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:52