rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viiatin pohojan kunnostusta  (Luettu 16603 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #15 : 1.08.2013 kello on 11:43 »
    Eipä tarvinnut sisälle kurkkia 3-5v *suomi autoissa*  :laugh:

    Tässä yksi 5 vuotta vanhan Suomi auton pohja, talvirenkailla ajettu kaikkiaan 8000 km kolmen eka vuoden aikana, se oli sitä aikaa kun oli auto niin uusi kuten myös meidän karavaanariura, piti päästä joululomalla ja talvilomalla reissuun autolla, sen jälkeen ei lainkaan...ja hiekkateitä auto on nähnyt todella vähän. Nyt talvirenkaat aluvanteilla odottavat varastossa kumin kovenemista.

    Olen huuhdellut alustan joka reissun jälkeen, tässä tulos.  8)



    Autolla ajeltu nyt kaikkiaan n. 56000 km, ruostesuojaus on edelleen tekemättä kun täällä savossa se ei ole niin läpihuutojuttu kuin etelässä jossa suojaamoja enempi, kovin kauaskaan en viitsi lähteä joten vielä mennään näin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #16 : 1.08.2013 kello on 13:30 »
    Tässä yksi 5 vuotta vanhan Suomi auton pohja, talvirenkailla ajettu kaikkiaan 8000 km kolmen eka vuoden aikana, se oli sitä aikaa kun oli auto niin uusi kuten myös meidän karavaanariura, piti päästä joululomalla ja talvilomalla reissuun autolla, sen jälkeen ei lainkaan...ja hiekkateitä auto on nähnyt todella vähän. Nyt talvirenkaat aluvanteilla odottavat varastossa kumin kovenemista.

    Olen huuhdellut alustan joka reissun jälkeen, tässä tulos.  8)

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Autolla ajeltu nyt kaikkiaan n. 56000 km, ruostesuojaus on edelleen tekemättä kun täällä savossa se ei ole niin läpihuutojuttu kuin etelässä jossa suojaamoja enempi, kovin kauaskaan en viitsi lähteä joten vielä mennään näin.
    Kyllä tommosta kehtaa konttorilla näyttää. Kyllähän se on tiedossa ett puhas auto ei ruostu niinku ikipaskass oleva...
    Hienon näkönen on pohja

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #17 : 1.08.2013 kello on 14:04 »
    Olen huuhdellut alustan joka reissun jälkeen, tässä tulos.  8)

     :o *Nostaa hattua ja kumartaa syvään* Siinä sitä olisi tavoitetta varmaan itse kullekin Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.11.2022 kello on 11:23
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #18 : 1.08.2013 kello on 15:22 »
    Jos tuon vielä ruostesuojais niin olisi huolettomat ajat vielä pitkälle eteenpäin kun ajan myötä sinne tulee väkisinkin iskuja kivistä ja ruostuminen alkaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #19 : 1.08.2013 kello on 21:51 »
    Ei voi kuin ihailla ihaan pohjan puhtautta - kaikkihan lähtee siitä, että ei sotke  8)
    Ransusta on vielä Saaren- ja Hiidenmaan liuskehiekka- ja kalkkikiven pölyt pesemättä alusasta kun ajoa ollut..

    Saattaa jostakusta tuntua ilkeältä sotkea massoilla puti puhdasta auto, mutta niin tein 6v ja 57.000km sitten, mutta ei ole ruostetta kuin pakoputkenklemmarei ssa ja viim. kuvan ruuvissa joka yhdistää abs-muovi ja lasikuidun - ei pääse tauti leviämää  :P



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #20 : 1.08.2013 kello on 22:06 »
    Massaus lienee hyvästä. Kaikki neljä käyttökuljintani on massattu ajoissa ja hyvin.

    Ongelma on vain siinä, että massaus voi joskus olla salakavala. Pohja näyttää päällisin puolin hyvin massatulta, mutta massan ja pellin väliin pääseekin jostain kosteus. Silloin ruostumisen näkee vasta, kun se on liian myöhäistä.

    Aikoinaan tein jopa uusintamassauksen määräajoin. Se oli mielestäni virhe, vaikka ohjeistus silloin niin suosittelikin. Massan päälle kun laittaa massaa, niin alkaa muodostua irtoavia kerroksia. Samoin kotelot menevät tukkoon liiasta massasta. Tällöin tuuletus ei pelaa ja kosteus alkaa tehdä tehtävänsä. En myöskään pidä kovin hyvänä vaihtoehtona auton seisotusta pitkiä aikoja, kuten koko talvikauden. Paikallaan oleva auto kerää kosteutta ja ruostuu nopeammin, kuin liikenteessä oleva. Tietty, jos on olemassa tasalämpöinen kosteudenpoistolla oleva säilytyspaikka, niin silloin seisotus onnistuu. Mulla ei valitettavasti tällaisia paikkoja ole käyttöautoille, vaan ainoastaan museoiduille kulkimille.

  • Vieras
  • Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #21 : 1.08.2013 kello on 22:14 »
    kaikkihan lähtee siitä, että ei sotke  8)

    Saattaa jostakusta tuntua ilkeältä sotkea massoilla puti puhdasta auto, mutta niin tein 6v ja 57.000km sitten...

    Tuskin tuo nyt ilkeältä tuntuu, lähinnä ehkä harmittaa vaan sen uuden henkilöauton tuoksun häviäminen massan ja liuottimien hajujen alle, ei taida kyllä matkailuautoissa nuo massanhajut pahemmin tuoksahtaa, mutta loppujen lopuksi, on sen massan alla hyvä pellin oleskella, ei sateetkaan haittaa. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #22 : 1.08.2013 kello on 22:23 »
    Minä olen laiska pesemään autoja,ei tulisi mieleenkään että alustan pesisin. Matka kulkimen olen pessyt keväällä ja todennäköisesti seuraava pesu on ensi keväänä jos ei ihmeitä tapahdu. Ton civikin vm11 olen tänä vuonna pessyt pari kolme kertaa,onneksi vävypoikaa häiritsee kun auto on kurassa niin se pesee sen. Pesisipä matka kulkimen myös. Eihän ne ole kuin autoja.

  • Vieras
  • Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #23 : 1.08.2013 kello on 22:32 »
    Eihän ne ole kuin autoja.

    No nyt särähti pahasti mun silmiin kun harrastevehkeitä aletaan sanomaan pelkästään autoiksi.  :D

    Tänään vaihtui taloon uusi henkilöauto niin piti käydä hakemassa tähänkin lisää kromia, rosteriset rekisterinkilven aluslevyt, ihan vaan lisäkiilloksi....tu rhaahan se on, mutta kertoo jotain omistajastaan.  8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #24 : 1.08.2013 kello on 22:43 »
    Toisille autokin on kuin vaate - kertoo käyttäjästään.. kaikki ei pese(tä) farkkujakaan,  :o

    Arskan avatar-kuvasta voisi sanoa, että hiusten pesukin on tuolle tyylille harvinaista  :P :laugh: :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #25 : 1.08.2013 kello on 23:09 »
    Massaus lienee hyvästä. Kaikki neljä käyttökuljintani on massattu ajoissa ja hyvin.

    Ongelma on vain siinä, että massaus voi joskus olla salakavala. Pohja näyttää päällisin puolin hyvin massatulta, mutta massan ja pellin väliin pääseekin jostain kosteus. Silloin ruostumisen näkee vasta, kun se on liian myöhäistä.

    Aikoinaan tein jopa uusintamassauksen määräajoin. Se oli mielestäni virhe, vaikka ohjeistus silloin niin suosittelikin. Massan päälle kun laittaa massaa, niin alkaa muodostua irtoavia kerroksia. Samoin kotelot menevät tukkoon liiasta massasta.

    Tää on niin tätä.
    Liian paljon tehdään töitä vaikka ei tiedetä mitä ja miten pitäisi tehdä . Ja siittä laskutetaankin vielä .
    Tämä vuonna olen teettänyt kolme asennustyötä autokorjaamoilla ja yksikään työ ei ole mennyt moitteetta .
    Edes viimeinen ,eli se jakoremmin vaihto ei sujunut ilman reklamaatiota  Thumbd
    Perk....le jos asentaja ei kiinnitä autoon takaisin kaikkia irroittamiaan osia ja ruuveja niin minä raivostun .
    No tää olisi jo toinen juttu .

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #26 : 2.08.2013 kello on 06:50 »
    Toisille autokin on kuin vaate - kertoo käyttäjästään.. kaikki ei pese(tä) farkkujakaan,  :o

    Arskan avatar-kuvasta voisi sanoa, että hiusten pesukin on tuolle tyylille harvinaista  :P :laugh: :laugh:
    Eihän tuollainen muovinen matka-aski edes kesän aikana likaannu sanottavasti kun on hyvät vahat alla.
    Tohon auton pesuun sen verran että on mulla tuttu joka pesee henkilöautonsa joka kerran kun ajosta tulee,jos on loskakelit niin hän ei voi ajaa ollenkaan kun auto likaantuu. Ja auta armias jos satut koskettamaan sen autoa siitä tulee sanomista heti. Ja autokin on vanha golffi jonka maalipintakaan ei edes kiillä enää..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #27 : 2.08.2013 kello on 08:53 »
    Eihän tuollainen muovinen matka-aski edes kesän aikana likaannu sanottavasti kun on hyvät vahat alla.
    Tohon auton pesuun sen verran että on mulla tuttu joka pesee henkilöautonsa joka kerran kun ajosta tulee,jos on loskakelit niin hän ei voi ajaa ollenkaan kun auto likaantuu. Ja auta armias jos satut koskettamaan sen autoa siitä tulee sanomista heti. Ja autokin on vanha golffi jonka maalipintakaan ei edes kiillä enää..

    Tähän liittyen: olen aina vähän ihmetellyt että miten ihmeessä ihmisten vaunut ja autot aina näyttää niin puhtailta leirintäalueilla ja missä ne nyt parkissa sattuvat olemaankin? Vaikka pesisin vehkeet kuukausittain, niin pääsääntöisesti tuo oma on aina päältä ravassa ja sorassa... Mutta ehkä se sitten johtuu siitä että monet varovat ajamasta rapakeleillä? Minä ajelen vähän kelistä piittaamatta, kun ei oikein ole mahdollisuuksia hirveästi valita niitä päiviä joina kulkee.


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #28 : 2.08.2013 kello on 21:14 »


    Vihdoinkin valmista  ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Vs: Viiatin pohojan kunnostusta
    « Vastaus #29 : 2.08.2013 kello on 21:36 »