rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kunnollinen radioantenni.  (Luettu 22239 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2019 kello on 18:56
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #30 : 7.03.2014 kello on 08:24 »
Noissa vanhenmissa dukatoissa paras käyttää peltoreita päässä ajaessa,säästyy kuulo ja samalla voi kuunnella radiota ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:31.05.2022 kello on 18:03
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #31 : 7.03.2014 kello on 08:32 »
Noissa vanhenmissa dukatoissa paras käyttää peltoreita päässä ajaessa,säästyy kuulo ja samalla voi kuunnella radiota ;D
Mun dukatossa (integroitu vuoden vanha) kuiskauskin kuuluu ajon aikana, mutta ei radio :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #32 : 7.03.2014 kello on 11:32 »
En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.
Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta ja sanoi minulle että etulokasuojaan reikä ja siihen uusi antenni kaapeleineen niin pitäisi alkaa toimia...sen teen kun ilmat paranevat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #33 : 7.03.2014 kello on 11:52 »
En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.

Meneekö sinne sähvöä kans?  Vahvistin, vahvistinvalmius, vahvistin rikki, sulake palanut....?
Ja eikö sen wanhan voisi korvata tarvittaessa uudella, ilman uusia reikiä?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #34 : 7.03.2014 kello on 12:05 »
Mikä värkki tuo on ?.
  GSM antenni, mallia ikkunaan liimattava, parantaa mokkulan toimintaa huomattavasti  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #35 : 7.03.2014 kello on 13:04 »
^
^
Kyllähän sen vanhankin antennin voisi hyödyntää mutta menee sellaisista paikoista tuo vanha antennijohto että en sitä ala kyllä purkamaan.Virtaa ei tule kumpaankaan johtoon ja kaikki sulakkeet ehjiä ellei sitten jossain ole piilossa sille omaa sulaketta.Vahvistin ta en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt enkä tuota toista antennijohdon päätä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #36 : 7.03.2014 kello on 22:22 »
"Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #37 : 7.03.2014 kello on 23:37 »
"Ikkuna-antenni" vaatii myös maatason. Minä laitoin vaunuun sivuikkunaan tuommosen "Jamppa508:n" kuvan mukaisen radioantennin ja kuului aluksi melko huonosti. Lisäsin kaapin taakse noin 30cm*30cm sinkatun pellin, johon liitin antennin maapiuhan, niin alkoi pelittää hieman paremmin  ;)


Eikös se ole kuitenkin niin, että noi ns. ympärisäteilevät, elikkä esim. normaalit autoradioantennit kaipaa sitä maatasoa ja tuo kyseinen antennityyppi taas on dipoli, joka ei tarvi maatasoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #38 : 8.03.2014 kello on 09:10 »
En tuota mun fiatin antennia ole vieläkään saanut toimimaan enkä ymmärrä miksi siellä menee kaksi antennijohtoa ja kaksi sähköjohtoa.
Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta ja sanoi minulle että etulokasuojaan reikä ja siihen uusi antenni kaapeleineen niin pitäisi alkaa toimia...sen teen kun ilmat paranevat.

Ei antenniin mene sähköjohtoa mikäli siellä ei ole vahvistinta.
Mittaa yleismittarilla neulaa apuna käyttäen kumpi noista johdoista on - , sitten tarjoa siihen toiseen + 12v vaikka 2A sulakkeen kautta. Todennäköisesti toimii.
ps mittaa myös ettei se toinenkin ole maissa, vaikka se 2A mälli kyllä kertoo oliko.  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.05.2023 kello on 20:41
  • Knaus Van TI Plus 650 MEG / MAN 3.180 4x4
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #39 : 8.03.2014 kello on 09:25 »


Alan korjaajakaan ei tiennyt ilman tutkimatta...


Harvinaista. Eikö Alan täällä yleensä tiedä aika monesta asiasta :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #40 : 8.03.2014 kello on 13:09 »
 :D Thumb No näinpä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #41 : 8.03.2014 kello on 16:19 »

Eikös se ole kuitenkin niin, että noi ns. ympärisäteilevät, elikkä esim. normaalit autoradioantennit kaipaa sitä maatasoa ja tuo kyseinen antennityyppi taas on dipoli, joka ei tarvi maatasoa.

En tiedä antennin tyyppiä, mutta minun tuolta näyttävä on mallia "aktiiviantenni", jolle pitää olla myös käyttöjännite radiolta.
Asennusohjeen mukaan pitää kiinnittää ikkunaan - olikos max 10cm päähän ajoneuvon rungosta ja kiinnittämään maajohto runkoon. Kokeilin kyllä ilman maatasoa maadoittamalla antennin radion maajohtoon, mutta eipä oikeen saanut mitään signaalia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #42 : 9.03.2014 kello on 12:01 »
kannattaako se laittaa uhvon vahvistimen 12v jännitteensyötönohj aus releellä autoradion moottorianteenin johdosta
ei kait siihen jatkuvaa virtaa kannata jättää niinkuin on näköjään ollut
oli vähän hakusessa tuo liitin radion päähän ,mutta onhan Ebay onneksi ,tilasin kaksi ko oikein euroon nousee hinta tuolla  :o
perskuta tuossahan onkin kaksi eurolla kotio toimitettuna
noo kohta niiton myväkkin asti

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #43 : 9.03.2014 kello on 12:07 »
kannattaako se laittaa uhvon vahvistimen 12v jännitteensyötönohj aus releellä autoradion moottorianteenin johdosta
ei kait siihen jatkuvaa virtaa kannata jättää niinkuin on näköjään ollut
oli vähän hakusessa tuo liitin radion päähän ,mutta onhan Ebay onneksi ,tilasin kaksi ko oikein euroon nousee hinta tuolla  :o
perskuta tuossahan onkin kaksi eurolla kotio toimitettuna
noo kohta niiton myväkkin asti
Mä laitoin diodilla virran  aina ku autoradion on päällä(moottoriantennin piuha), aina ku on verkkotöppeli seinäss tai antentenni kytkin päällä..
ni ei tartte könytä asuntopulelle ku lähtee autoll ajeleen ja pistää ration päälle

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #44 : 9.03.2014 kello on 16:06 »
Mä laitoin diodilla virran  aina ku autoradion on päällä(moottoriantennin piuha), aina ku on verkkotöppeli seinäss tai antentenni kytkin päällä..
ni ei tartte könytä asuntopulelle ku lähtee autoll ajeleen ja pistää ration päälle

no diodihan  se siellä paremmin  toimisi ,joo
mistä mää sellaiseksi nyt muutun ?