rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kunnollinen radioantenni.  (Luettu 22432 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.02.2024 kello on 08:05
  • Lahesta
Kunnollinen radioantenni.
« : 10.07.2013 kello on 07:20 »
Kertokaapa tietäjät mikä ja minkälainen radio antenni olisi hyvä ja toimiva Ducatossa.
Kyllästyttää kuunnella pelkkää yleX ja lapinradiota reissulla.
Kummassakaan asemassa ei ole vikaa mutta vaihtelu virkistäisi.
Kaupungeissa kyllä kuuluu muttei kylillä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #1 : 10.07.2013 kello on 07:27 »
Omassa autossa aivan sama vika  :).

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #2 : 10.07.2013 kello on 07:54 »
Pistin kyselyä yhdelle radioamatöörille/piraattiradion pitäjälle, että mitä se suosittelee FM kuunteluun. Voi toki mennä turhankin hifistelyksi sen vastaus, mutta raportoin tänne, kunhan kaveri vastaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #3 : 10.07.2013 kello on 08:24 »
Kyllä minulla Burstnerin oma antenni toimii hyvin.

Liikutko yleensä semmoisella alueella, että siellä edes toimii mikään muu kuin YLE?  Käyppä Digitan sivulla katsomassa kuuluvuus alueet. www.digita.fi ja sieltä karttapalvelut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Kunnollinen radioantenni.
« Vastaus #4 : 10.07.2013 kello on 08:39 »
Tuo radioamatööri suositteli 30-40cm kumipiiskaa katolle. Sillä kuuluu kohtuullisen hyvin ja ei ole ihan katastrofi, jos ko piiskan tuoman korkeuslisän sattuisi unohtamaan. Toki tuossa on sekin ongelma, että jollais se pitäisi saada kattoon kiinni ja piuha sisälle, eli kukin sitten harkitkoon, että onko radiokuuluvuus ylimääräisen läpiviennin arvoinen asia.

  • Vieras
  • Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #5 : 10.07.2013 kello on 08:39 »
    Kertokaapa tietäjät mikä ja minkälainen radio antenni olisi hyvä ja toimiva Ducatossa.

    Ducatossa radioantenni on alunperin integroitu vasempaan peiliin jonka kautta kuuluvuus ei kyllä ole sieltä parhaimmasta päästä mutta on nuo pääkanavat (radio nova nyt lähinnä) kuullut riittävän hyvin, nythän uudemmissa Ducatoissa on erillinen piiska etulokasuojassa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #6 : 10.07.2013 kello on 09:54 »
    Ducatossa on se ongelma, ettei siinä ole antennivahvistinta, peilissä oleva antenni on varmaan ihan toimiva, kun siihen käy hakemassa jostain tarvikeliikkeestä antennivahvistimen, maksaa n. 10€, myös Puuilo ym. myy niitä.
    Itsekkään en ole ehtinyt sitä laittaa, minulla on auton katolla Bilteman piiska jossa on vahvistin, se toimii hyvin, mutta on tarkoitus laittaa vielä vahvistin Ducaton omaan antenniin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #7 : 10.07.2013 kello on 09:55 »
    Mulla oli sama ongelma Chevyss, ongelma poistu triaksin ufon myötä, virran syöttöpoksista toinen lähtö autoradiolle ja rupes kuulumaan ja viell erittäin hyvin :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:37
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #8 : 10.07.2013 kello on 10:36 »
    Kertokaapa tietäjät mikä ja minkälainen radio antenni olisi hyvä ja toimiva Ducatossa.
    Kyllästyttää kuunnella pelkkää yleX ja lapinradiota reissulla.
    Kummassakaan asemassa ei ole vikaa mutta vaihtelu virkistäisi.
    Kaupungeissa kyllä kuuluu muttei kylillä.

    Kirjoittelin tänne omastani jossa ongelma oli piiskan sisällä hapettunut jousi.
    Vaihdoin piiskan ja tein entiselle "ruuminavauksen".
    Olis tuon vanhankin saanut toimimaan, mutta varmaan hapettuu uudestaan.
    Nyt kuuluu!

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #9 : 10.07.2013 kello on 11:09 »
    Minun autossa antenni on oikealla puolella alumiinissä kiinni.Antennista lähtee kaksi paksumpaa(antennikaapeli?) ja yksi maajohto.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.02.2024 kello on 08:05
    • Lahesta
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #10 : 10.07.2013 kello on 19:31 »
     Pitääkin ensin etsiä onko vikaa tuossa vanhassa antennissa.
    Entisellä autolla kuului novat ja suomipopit oli missä hyvänsä suomessa.
      Sitten vasta lähdetään antennikauppaan, jos ei vikaa löydy.
    Kiitos vinkeistä, saa tulla lisääkin sen antennimerkin tai lajin suhteen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #11 : 10.07.2013 kello on 19:36 »
    Mulla oli sama ongelma Chevyss, ongelma poistu triaksin ufon myötä, virran syöttöpoksista toinen lähtö autoradiolle ja rupes kuulumaan ja viell erittäin hyvin :D
    Just,näin muut on virityksiä ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #12 : 10.07.2013 kello on 19:49 »
    Mulla oli sama ongelma Chevyss, ongelma poistu triaksin ufon myötä, virran syöttöpoksista toinen lähtö autoradiolle ja rupes kuulumaan ja viell erittäin hyvin :D
    Mulla on myös kytketty Ufon liitäntään. Parani huomattavasti verrattuna alkuperäiseen tuulilasin välissä olevaan antenniin.
    Pitäisikö Pohjois-Norjassa kuulua jotain? Mulla kuului hädin tuskin yksi radiokanava ja siitäkin tuli yleensä jotain suomensukuista kieltä. Kalottialueella Norjan puolella kuului hyvin YLE:n radiokanavat, mutta ei norjalaisia kanavia.

    Sama juttu televisiopuolellaki n, vaikka onkin MPEG4. Pohjois-Norjassa ei löytynyt mitään kanavia. Olikohan UFO voimaton, vai katselevatko norjalaiset pohjoisessa vallan satelliitin kautta? Ainakin lautanen tuntui olevan joka tönössä. Etelämpään kun lasketteli tulemaan, niin kuvakin alkoi löytyä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #13 : 10.07.2013 kello on 20:04 »
    Parani huomattavasti verrattuna alkuperäiseen tuulilasin välissä olevaan antenniin.


    Tuohon ei tarvita kummostakaan langan pätkää, kun kuuluvuus paranee.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.02.2024 kello on 08:05
    • Lahesta
    Vs: Kunnollinen radioantenni.
    « Vastaus #14 : 10.07.2013 kello on 20:14 »
    Mulla on myös kytketty Ufon liitäntään. Parani huomattavasti verrattuna alkuperäiseen tuulilasin välissä olevaan antenniin.
    Pitäisikö Pohjois-Norjassa kuulua jotain? Mulla kuului hädin tuskin yksi radiokanava ja siitäkin tuli yleensä jotain suomensukuista kieltä. Kalottialueella Norjan puolella kuului hyvin YLE:n radiokanavat, mutta ei norjalaisia kanavia.

    Sama juttu televisiopuolellaki n, vaikka onkin MPEG4. Pohjois-Norjassa ei löytynyt mitään kanavia. Olikohan UFO voimaton, vai katselevatko norjalaiset pohjoisessa vallan satelliitin kautta? Ainakin lautanen tuntui olevan joka tönössä. Etelämpään kun lasketteli tulemaan, niin kuvakin alkoi löytyä.

    Minulla kuului Norjassa Nortkappiin asti pari asemaa tosihyvin ja taas kun tultiin kotimaahan kuului vain yleX.
    Näköjään riippuu vähän miehestä mitä kuulee. :D :D :D