rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paperitonta vaunua ostamassa.  (Luettu 9248 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
Paperitonta vaunua ostamassa.
« : 5.07.2013 kello on 22:41 »
Pitäisi tässä ostaa asuntovaunu.

Löysin sellaisen joka ei ole rekisterissä, ja josta ei ole papereita. Nyt sitten pyysin myyjää selvittäään trafista, että onkohan mahdollista edes saada papereita ja siten virallista omistajuutta vaunuun. Mutta tätä miettiessäni tuli mieleen, että mitäs jos ostaisi joltain joka myy asuntovaunua osiksi, vain sen osiksi myytävän asuntovaunun valmistusnumeron ja paperit ja sittjenj vaan laittais sen valmistusnumerolaat an vaan siihen paperittomaan vaunuun ja olis vaan niin ku ne osiksi myytävän vaunun paperit olis sen paperittoman vaunun ja, että sen osiksi myytävän vaunun valmistusnumero olis sen paperittoman vaunun valmistusnumero. Mitäs pidätte tälläisestä ehdotuksesta? Onko laillinen, järkevä tai mahdollinen toteuttaa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:00
  • Jaa mitä että?
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #1 : 5.07.2013 kello on 22:43 »
Uskoisin olevan yhtä laiton kuin väärä raha mutta täysin toteutettavissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.07.2022 kello on 11:42
    • www.nieppi.net
Re: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #2 : 5.07.2013 kello on 22:45 »
Tuosta tulee jo mieleen ne takavuosien autojobbarit

Sent from my C6603 using Tapatalk 2


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.07.2022 kello on 11:42
    • www.nieppi.net
Re: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #3 : 5.07.2013 kello on 22:50 »
Pakko kertoa tähänväliin vaik ei asiaan oikee liitykkään. Hain aikoinaan issikan Latviasta, laitoin siihen sitten Jawan sivuvaunun ja menin katsastamaan Latvialaisilla papereilla. Katsastusmies sitten huomas että Sinikan runkonumero ei täsmää eikä täsmännyt moottorinkaan numero. Hetkenaikaa sain puhua ku ruuneperi että suostu iiceen vielä katsastamaan. No sain katsastettu mutta nyt mulla lukee rekisteriotteessa että ennen maahantuontikalastu sta vaihdettu runko ja moottori ;)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #4 : 5.07.2013 kello on 23:11 »
Ei ole laillista eikä järkevää. Rikosnimikkeenä tuo on vähintäänkin petos, ja eteenpäin tuollaista ei uskaltaisi koskaan myydä. Toinen juttu on selvittää sen vaunun edellinen rekisteriin merkitty omistaja ja yrittää saada katkeamaton ketju  luovareita tähän päivään asti. Silloin se olisi laillista.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #5 : 6.07.2013 kello on 00:11 »
LAitontahan mokoma olisi, mutta jos papereiden löytäminen alkuperäiseen vaunuun on jostain syystä mahdotonta, niin voihan moista kriminaalitoimintaa harkita. En ole tokikaan lain rikkomiseen ketään yllyttämässä. Parasta olisi, jos löydät runkonumeron perusteella viimeisimmän rekisteröidyn omistajan ja hän sitten tekee  paperin, että kuuluu laillisesti sinulle.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
  • Epsoo
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #6 : 6.07.2013 kello on 00:15 »
Eikös se valmistusnumero ole stanssattu runkoon, eikä missään laatassa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #7 : 6.07.2013 kello on 00:50 »
Eikös se valmistusnumero ole stanssattu runkoon, eikä missään laatassa?
Kyllä se on meistattu suoraan runkoon, minulla vetoaisassa, lähellä vetopäätä.
   ...Vanha on minun vaunu ja sorateiden kiveniskemät tekivät minulla runkonumeron vaikeaksi tunnistaa. Eräs katsastusmies ei enää hyväksynyt, paikalle kiirehti toinen joka hyväksyi. ...ja määräsi meistettäväksi numeron. Uudelleen, ja edellisen viereen. Seuraavassa katsastuksessa tuli taas kuitenkin pulmia, kun alkuperäisestä ei saanut selvää, eikä rekisteripapereissa ollut mainintaa uudesta meistamisesta. Nyt uudelleen meistaminen on merkitty kirjaan,eikä ongelmia ole ollut.
   Tietenkään ei kannata tehdä laittomuuksia. Eikä varsinkaan näkemällä suunnattomasti vaivaa. Helpompaa  tehdä laittomuus, on kiinnittää vaunu koukkuun ja eikun menoksi. En kuitenkaan suosittele. ...muutaman tälläisen olen liikenteestä bongannut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #8 : 6.07.2013 kello on 09:43 »
Sellaista laitetta jonka omistajasta ei ole todistetta ei kannata ottaa vaivoikseen.Muut osat voi varaosina hyödyntää,mutta rungosta ei saa kärryä koska siinä on ne runkonumerot jonka perusteella on mahdollista löytää viimeinen rekisteriin merkitty omistaja. ;D

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #9 : 6.07.2013 kello on 11:04 »
Kyllä se on meistattu suoraan runkoon, minulla vetoaisassa, lähellä vetopäätä.
   ...Vanha on minun vaunu ja sorateiden kiveniskemät tekivät minulla runkonumeron vaikeaksi tunnistaa. Eräs katsastusmies ei enää

No, tarkoitinkin että sitten vaihtaisi sen osan missä se runkonumero on ja antais sille vaunuaan osiksi myyvälle sen minun vaunun osan, jossa on se minun vaunun runkonumero.

Mutta tosiaan, ehkä vaan yritän paikantaa sen laillisen omistajan ja saada vaunun ihan virallisesti omistukseeni...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:47
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #10 : 6.07.2013 kello on 11:41 »
No, tarkoitinkin että sitten vaihtaisi sen osan missä se runkonumero on ja antais sille vaunuaan osiksi myyvälle sen minun vaunun osan, jossa on se minun vaunun runkonumero.

Mutta tosiaan, ehkä vaan yritän paikantaa sen laillisen omistajan ja saada vaunun ihan virallisesti omistukseeni...

Tuohan ei onnistu mitenkää, kun se numero on stanssattu nimenomaan runkoon. Jos vetoaisa on irroitettavissa pulteilla, se runkonumero on vetoaisan lisäksi rungossa. Runkon rälläköinti ja hitsaus ei taas ole sallittua.

Ainoa vaihtoehto on jos ne vaunut on rungoltaan ihan samanlaisia, ostat sen puretun vaunun koko alustan papereineen ja vaihdat sen erinomaisen hyvän korin siihen päälle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:58
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #11 : 6.07.2013 kello on 13:17 »
Mutta tosiaan, ehkä vaan yritän paikantaa sen laillisen omistajan ja saada vaunun ihan virallisesti omistukseeni...

Näin minäkin tekisin. Eli antaa nykyisen hommata paperit kuntoon.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Paperitonta vaunua ostamassa.
« Vastaus #12 : 6.07.2013 kello on 13:58 »
En ottaisi riskiä ostaa "tuntematonta" vaunua tai vaikka autoakaan. Mistä sen tietää ettei ole vaikka pöllitty, ja sen vuoksi ei ole papruja ja kilpiä?
Tilanne voi olla hankala jos on esim vuosia sitten tuotu muun maan kilvissä ja jäänyt sitten rakkine tänne Suomeen. Sähän joutusit hyvässä lykyssä tyyppikatsastaan sen. Ja pyrokratia maksaa.
Osta asianmukaiselta myyjältä asianmukainen vaunu. Säästyt varmasti paljolta. Laillisia vaunuja on myynnissä pilvin pimmein.