Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Mercedes Benz 508 kiikarissa

(1/5) > >>

Hondamies:
Morjens!

Olen menossa ylihuomenna katsomaan Mercedes Benz 508 pakettiautosta kyhättyä matkailuautoa. Autossa on mm. matkaperä. En haulla löytänyt aiheeseen juuri mitään, joten olisiko täällä Mersu-tietäjiä, jotka haluaisivat hieman valaista minua askarruttavia asioita?

Sen verran ehdin myyjän kanssa jutustella, että hän kertoi ohjauksessa olevan pientä väljyyttä mutta ei sellaista joka ei ajoa haittaa. Enteileekö tuollainen väljyys ratissa kuluneista olkatapeista tai jostain muusta isommasta remontista?

Kysyin myyjältä myös veroista ja hän ilmoitti niiden olevan 400-500 €/vuosi. Onko tämän kokoinen vero kummallisen iso 508:sta? Olen kuullut, että joissain verot ovat jopa alle 200 €/vuosi.

Minua kiinnostaisi myös tietää kuinka olkatappien rasvaaminen rasvaprässillä tapahtuu ja mistä tämmöisiä rasvaprässejä mahtaa saada. Täytyykö tuo toimenpide suorittaa aina huollossa vai voiko sen tehdä kotosalla? Kuinka usein olkatappeja on voideltava?

Mitä muuta 508:n ostamisessa kannattaa ottaa huomioon? Tyyppiviat tms.?

Ystävälliset kiitokset jo etukäteen kaikille tähän vastaaville! :)

Toivottavasti kohta pääsee jo matkailemaan matkailuautolla!  8)  Thumb

sipu:
kannattaa kysellä mootorin kunto
meillä oli joskus nuijasodan aikaan
MB 407 ja hyvin sen kans mentiin suomea ristiin rastiin
useita vuosia 
kunnes yks kerta siittä laukes moottori
ja meno jäi siihen
jotta huollot ,sekä muut rempat kannattaa selvittää
onnea ostoon
olkoot se sitten mikä tupa-auto vain   Thumb
 

Hondamies:
Kiitos! Joo täytyypä vilkasta mottia ja sen huoltodokumentteja kunnolla. Kosteuksia yms. ja sitten koeajossa kuulostella josko vaihteisto on jo aivan kaurapuuroa vaiko jämäkkä ja asiallinen. Perä ulinoihinkin aion kiinnittää huomiota :)

Turhan Höpöttäjä:
Jos on hyvät korjaus mahdollisuudet, vanhassa vara parempi.  Thumb

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  9.06.2013     kello on 22:22 ---Jos on hyvät korjaus mahdollisuudet, vanhassa vara parempi.  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Sitäpä juuri Höpöttäjäkin voisi viedä Fiiliksensä näytille Nostalgia tapahtumaan niin josko se Fiilis tulisi vielä lehtien sivuillekin, kuten kävi Teve900:lle, hänen autonsahan komeili Caravanissa, oliko se nyt viime vuoden vai toissa vuoden numerossa..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View