rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: No nyt tuo selvisi miksi Linux ei ikinä nouse työpöytäkoneiden 1 käyttikseksi  (Luettu 25585 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vaikea arvata, mitä se 60% koneillaan tekee, mutta kun pelkkä päivittäinen Hesarin luku tarvii wintoosan, niin miksi buutata sitten linuxiin, lukeakseen ORG'ia, kun se sujuu hyvin wintoosallakin? Eihän käyttöjärjestelmä ole itsetarkoitus, se on vain väline.
Sama se on noiden i-laitteiden kanssa.

Mihin siinä Peräkylän Postin lukemisessa windowsia tarvitaan? Ainut mihin olen törmännyt linuxilla on mtv3:n takapajuinen sivusto, joka toimii jo kuopatulla moonlightilla.

Tokihan monille on ihan yks hailee mikä käyttis koneessa on, kunhan suunnilleen toimii. Enempi minua yrsyttää se, että uutta konetta ostaessa joutuu käytännössä pakolla ottamaan windowsin mukana, vaikkei sitä haluaisikaan. Sen takia sen markkinaosuus on mitä on.

Itse olen havainnut tässä reilun 20v pc-koneiden käyttökokemuksella, että linux on paljon tehokkaampi, turvallisempi ja mukavampi käyttää. Eikä tartte viritellä niin paljoa, kuin windowsilla, vaikka toki tiedän, että on olemassa joitakin ongwlmalaitteita, joita joutuu säätämään myös linuxin puolella. Muuten se on pääosin, että piuha kiinni tai lisäkortti paikoilleen ja valmista on. Ei tartte ajureite etsiä ja asennella. Yhden ainoan HP printterin kanssa meni viitisen minuuttia, kun piti vähän säätää. Tuo viimeisin lause siis viimeiseltä viideltä vuodelta.

  • Vieras
  • Aivan, Linux toimii niin hyvin että sitä ei huomaa, se kun onkin luotettava käyttöjärjestelmä.

    Ja taas käytettiin hyväksi Linuxia ;)
    Ketä tuo niinkuin kiinnostaa.. ;)
    I rest my case...
    Insenjööri on vain insenjööri....
    Väittelyä tulee aivan selvästä asiasta.
    Olen saman huomannut normi työelämässä että ei mene asiat ihan niinkuin Strömsöössä.... Thumb
    Siis kun insinööri on sen suunnitellut.. ;)

  • Vieras
  • Itse asiassa kyllä, ilman Linuxia ei pahemmin laskuja makseltaisi kotona. Vai pystytkö kertomaan edes yhden reitittimen jossa käyttiksenä on Windows?

    Ps. nytkin käytät Linuxia ;)
    Voitko mainita yhdenkään reitittimen jolla voin tehdä samat asiat kuin kannettavallani niin ole hyvä ja mainitse.. ;)
    Olis kiva jos linux reititittimellä voisi pelata vaikka battlefield 3..Onnistuu kai tällainen normaali homma niinkuin Windows kannettavalla. ;) Thumb

  • Vieras
  • Eli loppukommentti tällekin provolle eli ei ikinä.. Thumb
    Johan minä tiesin tämänkin.. ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Eiköhän se ole vähän käyttötarkoituksen mukaan.

    Logica orjuudessa elävät pääsevät käyttämään wintoosaa.

    Musiikkistudiossa / mainostoimistossa joutuvat käyttämään Applea

    Android väki joutuu tyytymään Linuxiin jne

    Koskaa ei ole kohdallaan, jos ei ole nälkä niin paskattaa  :o :o :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Oli niin tai näin, niin ihan kiva provo..  :)
    Hienointa on, kun asiat riitelevät, eikä ihmiset. Toivottavsti kukaan ei mene vain sulkemaan tätä ketjua hyväntuulisen väittelyn jälkeen.

    Tuli vain mieleen, että jos sais kaupassa valita läppärinsä joko Linuxilla, tai Microsoftilla, niin kuinkahan monta ottaisi Linuxin?
    Niin hyvä, kuin linux onkin, niin se yhteensopivuus...  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
    • Autossa on pyörät
    Vs: No nyt tuo selvisi miks
    « Vastaus #36 : 9.02.2013 kello on 08:53 »
    Mutta yx on tosiasia. Linuxi koneita ei saa myytyä kenellekään. Esim 1 ibari odottanut ottajaa iät ajat. Samalla aikajaksolla samanlaisia windows ibareita myynyt ison liudan. Kerran myin tälle foorumille  muutamalla kympillä yhden fujitsun jossa linux, *ittuilut sain perään kun ostaja ei ilmeisesti ymmärtänyt kauppaa tehdessä ettei siellä ollut wintoosaa. Sekä luulemma oli vielä lukossa vaikka tunnus ja salasana oli mukana.  ;D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:53
    • Epsoo

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:53
    • Epsoo
    Niin hyvä, kuin linux onkin, niin se yhteensopivuus...  ;D

    Yhteensopiva kaikkiin ohjelmiin jotka on tehty Linuxille, plus myös suuri osa Windows ohjelmista toimii. Windowssin yhteensopivuus taas rajoittuu vain windows ohjelmiin , muita ohjelmia siinä ei saa toimimaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:51
    Mihin siinä Peräkylän Postin lukemisessa windowsia tarvitaan?

    Tarvii FlashPlayerin.  Vai toimiiko sekin muka Linuxissa?   ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Re: Vs: No nyt tuo selvisi miks
    « Vastaus #41 : 9.02.2013 kello on 11:30 »
    Mutta yx on tosiasia. Linuxi koneita ei saa myytyä kenellekään. Esim 1 ibari odottanut ottajaa iät ajat. Samalla aikajaksolla samanlaisia windows ibareita myynyt ison liudan. Kerran myin tälle foorumille  muutamalla kympillä yhden fujitsun jossa linux, *ittuilut sain perään kun ostaja ei ilmeisesti ymmärtänyt kauppaa tehdessä ettei siellä ollut wintoosaa. Sekä luulemma oli vielä lukossa vaikka tunnus ja salasana oli mukana.  ;D

    Minkälainen ibm sulla olis?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Meillä on vierekkäin täs pöydällä kax läppäriä toises on Win7 ja tää millä mie näpyttelen on Ubuntu.
    Mut jokkainenhan kehuu tietty omaa & tuttua käyttistään ;D ;D ;D ;D
    Mun mielest tää Ubuntu Linux on käyttökelpoisempi kuin Wintoosa, mut jokkaisella on tietty vapaus omaan mielipiteeseensä Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Meillä on vierekkäin täs pöydällä kax läppäriä toises on Win7 ja tää millä mie näpyttelen on Ubuntu.
    Mut jokkainenhan kehuu tietty omaa & tuttua käyttistään ;D ;D ;D ;D
    Mun mielest tää Ubuntu Linux on käyttökelpoisempi kuin Wintoosa, mut jokkaisella on tietty vapaus omaan mielipiteeseensä Thumb
    Näinhän se on.
    Minäkin voin surffailla Ubuntulla ja Firefox päällä. Eihän siinä huomaa juuri mitään eroa jos vaihtoehtona on Win ja Firefox.
    Siten vasta sen huomaa, kun joku nettisivu pysähtyy yhteensopivuusongel miin.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:53
    • Epsoo
    Tarvii FlashPlayerin.  Vai toimiiko sekin muka Linuxissa?   ::)

    Toimii hyvin.