rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: No nyt tuo selvisi miksi Linux ei ikinä nouse työpöytäkoneiden 1 käyttikseksi  (Luettu 25609 kertaa)

  • Vieras
  • Kuriositeettina, nykyään orgin käyttäjistä 7,4% käyttää Linux pohjaista käyttistä. (otanta: 11 551 yksilöityä käyttäjää)
    Nimenomaan Orgin käyttäjistä ja sehän kertookin koko maailman Linuxin käyttäjien määrän.
    Insinöörimatikkaa Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:04
    No, Android perustuu Linuxiin, kuten moni muukin distro.
    Toki, toki. Hyvähän se Android puhelinkin on. Eiköhän se näkyvä Android osa siinä käyttäjälle ole kuitenkin se juttu.
    On minullakin nyt se Ubuntu, mutta tuppaa pölyyntymään, kun siinä on niin paljon niitä yhteensovittamisong elmia. Eikä sitäkään tulisi käytettyä varmaan lainkaan, jos siinä ei pyörisi Firefox. Tosin sekin hiukan halvaantuneena, kun Moonligt ei lataudu.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Epsoo
    Jos huomasit niin määrittelin tietokoneen kuten me tavalliset ihmiset sen ymmärrämme.

    Siis, tarkoitatko pöytäkonetta, vai läppäriä, tai tablettia?

    Mikä tietokone oikeastaan on? Mitä siihen kuuluu?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:40
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Nimenomaan Orgin käyttäjistä ................

    Mielenkiintoinen yksityiskohta?

    Käyn orgissa monella eri laitteella. Minkähän mukaan minut on luokiteltu?

    Käytän:
    1. Läppäriä, jossa XP.
    2. Asus Nexxusta, jossa Android.
    3. Pöytäkonetta, jossa XP.
    4. Nokian puhelinta, jossa ? ? ?
    5. Miniläppäriä, jossa XP.
    6. Joskus (kesällä) läppäriä, jossa XP.

    Ja käyttömäärien mukainen järjestys tuo.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:56
    Liekkö tuttavapiirini niin nörttejä sitten, mutta linuxi on kyllä käytössä huomattavasti useammalla, kuin 1% heistä. Noin 60% käyttää normisti linuxia ja jos pelaa jotain wowia tms, niin sitten on tuplabuutti, jotta wintöxille tehdyt pelit toimii.

    Vaikea arvata, mitä se 60% koneillaan tekee, mutta kun pelkkä päivittäinen Hesarin luku tarvii wintoosan, niin miksi buutata sitten linuxiin, lukeakseen ORG'ia, kun se sujuu hyvin wintoosallakin? Eihän käyttöjärjestelmä ole itsetarkoitus, se on vain väline.
    Sama se on noiden i-laitteiden kanssa.

  • Vieras
  • No mulla on tuossa Sampan 7" tapussa Androidin 4 versio ja en mie ole kyllä 3 kk käytön jälkeen yhtään sinut tuon kanssa.
    Mieluummin menen kannettavani luokse (WIN 7) ja taas olen kuin kotona.
    Kaverini kyllä kehuu omaansa mutta jessus en pääse jyvälle että miksi....
    Jumittellee eikä suostu moniajoon siis varsinkaan You tube taustalle ja surffailet muualla.
    Onneton musiikin volyymin säätö mikä on myös Nokialaisessa.Ei pauhaa kuulokkeista niin lujaa kun haluais. :(

  • Vieras
  • Mielenkiintoinen yksityiskohta?

    Käyn orgissa monella eri laitteella. Minkähän mukaan minut on luokiteltu?

    Käytän:
    1. Läppäriä, jossa XP.
    2. Asus Nexxusta, jossa Android.
    3. Pöytäkonetta, jossa XP.
    4. Nokian puhelinta, jossa ? ? ?
    5. Miniläppäriä, jossa XP.
    6. Joskus (kesällä) läppäriä, jossa XP.

    Ja käyttömäärien mukainen järjestys tuo.
    Miksi minun pitää luokitella sen kummemmin kun 99 luokitteli että marginaaliryhmä käyttää jotain hinuxia... Thumb
    Mulle aivan sama mutta turha tulla väittämään että maailman ihmisistä käyttiksenä on ylivoimaisesti Linux joita ihmiset käyttää jokapäiväiseen elämään kotonaan laskujen maksamiseen ja pelaamiseen.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Epsoo
    maailman ihmisistä käyttiksenä on ylivoimaisesti Linux joita ihmiset käyttää jokapäiväiseen elämään kotonaan laskujen maksamiseen

    Itse asiassa kyllä, ilman Linuxia ei pahemmin laskuja makseltaisi kotona. Vai pystytkö kertomaan edes yhden reitittimen jossa käyttiksenä on Windows?

    Ps. nytkin käytät Linuxia ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:04
    Itse asiassa kyllä, ilman Linuxia ei pahemmin laskuja makseltaisi kotona. Vai pystytkö kertomaan edes yhden reitittimen jossa käyttiksenä on Windows?

    Ps. nytkin käytät Linuxia ;)
    Näinhän se on. Olet aivan oikeassa.
    Otsakkeessa vain puhuttiin työpöytäkoneista. Ehkä mulla on hiukka väärä käsitys siitä mikä on työpöytäkone.
    Oletin, että se on tällainen läppäri, mikä on tässä edessäni.

  • Vieras
  • Itse asiassa kyllä, ilman Linuxia ei pahemmin laskuja makseltaisi kotona. Vai pystytkö kertomaan edes yhden reitittimen jossa käyttiksenä on Windows?

    Ps. nytkin käytät Linuxia ;)
    Mutta en laskujen maksuun... ;)

  • Vieras
  • Näinhän se on. Olet aivan oikeassa.
    Otsakkeessa vain puhuttiin työpöytäkoneista. Ehkä mulla on hiukka väärä käsitys siitä mikä on työpöytäkone.
    Oletin, että se on tällainen läppäri, mikä on tässä edessäni.
    No sehän on sama asia mutta nyt vain viisastellaan.
    Siis tavan ihmisten käyttämä järjestelmä millä hoidetaan hommat on Windows ja kaiken muun mikä ei kiinnosta ketään linux. Thumb..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:40
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Miksi minun pitää luokitella sen kummemmin kun 99 luokitteli että marginaaliryhmä käyttää jotain hinuxia... Thumb
    Mulle aivan sama mutta turha tulla väittämään että maailman ihmisistä käyttiksenä on ylivoimaisesti Linux joita ihmiset käyttää jokapäiväiseen elämään kotonaan laskujen maksamiseen ja pelaamiseen.

    Ei ollut sulle kysymys, vaan siitä keksin tämän "luokittelun", kun on monesta käyttiksestä kysymys!!

    Ehkä 99 osaisi vastata tuohon??

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Epsoo
    Ei ollut sulle kysymys, vaan siitä keksin tämän "luokittelun", kun on monesta käyttiksestä kysymys!!

    Menee ihan käyttömäärien mukaan. Ihan sama onko koneella windows vai linux, sivusto laskee ainoastaan sivustolla vierailleen koneen senhetkisen  käyttiksen.
    Esmes, tässä koneessa on windows 8 Pro, sekä Ubuntu 12.04LTS, ja kun käyn orgissa rekisteröityy käyttikseksi Ubuntu koska sitä pääsääntöisesti käytän (win8 on oltu ehkä 5 kertaa käynnissä, mistä tulikin mieleen että pitäisi varmaan ajaa päivitykset. Tai sitten odotan ensiviikkoon kun on tulossa hurja aukkojen korjauspäivitys. Kuulemma)

  • Vieras
  • Itse asiassa kyllä, ilman Linuxia ei pahemmin laskuja makseltaisi kotona. Vai pystytkö kertomaan edes yhden reitittimen jossa käyttiksenä on Windows?

    Ps. nytkin käytät Linuxia ;)
    Nytkin voin mennä Lumialla op sivulle ja maksan laskuni vaikka kännyn kautta. Mutta kiinnostaako ketään.Kiinnostaako ketään reitittimen yksinkertainen linuxin tarjoama apu kun sitä ei kukaan edes huomaa..Ei sitä kukaan edes noteraa kunhan windows toimii.. ;D ;)
    Voin myös menä tiskille etuasiakkana ja maksaa rahalla ja sen jälkeen mielenkiinto loppuu miten se siirtyy pankin holveihin.
    Eikai Linuxilla sentään kun on vähemmistönä... :-\ ???

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Epsoo
    Kiinnostaako ketään reitittimen yksinkertainen linuxin tarjoama apu kun sitä ei kukaan edes huomaa..

    Aivan, Linux toimii niin hyvin että sitä ei huomaa, se kun onkin luotettava käyttöjärjestelmä.

    Voin myös menä tiskille etuasiakkana ja maksaa rahalla ja sen jälkeen mielenkiinto loppuu miten se siirtyy pankin holveihin.

    Ja taas käytettiin hyväksi Linuxia ;)