Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Halogeenien tilalle ledit

<< < (2/6) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 31.12.2010     kello on 20:15 ---Tässä pitää olla tarkkana, että mitä on aiemmin himmennetty. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Niii.. tuskimpa nuo pöytäryhmän valojen himmentimet on 230v puolella  ;) ;D

vesako:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 12.01.2011     kello on 16:32 ---Niii.. tuskimpa nuo pöytäryhmän valojen himmentimet on 230v puolella  ;) ;D

--- Lainaus päättyy ---

No 12v ne on. Eli pitää vain kokeilla mitä tapahtuu,
kun ledit laittaa tilalle.

Vai onko sitten vaarana, että joku muu paikka
ei tykkää siitä.?

K.E.V:
Ei siinä mitään muuta tapahdu. Himmennin vain ei toimi ilman kuormaa. No , pakkoko olisi himmentää.
Itse käytän kylläkin tuota himmennintä

Komissarov:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 31.12.2010     kello on 20:36 --- Joo,ja useimmat himmentimet vaatii toisiopuolelle kuorman,mitä taas ledit ei tee,vaatii jonkun verran lisäkomponentteja !! ;)

--- Lainaus päättyy ---
...joka taas vesittää alkuperäisen idean ilmeisesti akkukapasiteetin säästöstä.  ;)

88k5:
LEDin himmentäminen kait riippuu kuinka sen virranrajoitus on hoidettu - driver-tyyppiset kait eivät himmennettävissä  ::) Mutta, jos himmenin on tehty 10x nimelliskuormalle, säädön jyrkkyys tekee siitä on/off-tyyppisen..

Itse olen laittamassa m-auton kotelomarkiisiin kosteantilan LED-liimanauhan (3m/15W@3000K) sisääntulo/ulko/terassi/telttavaloksi.
Käyttö ja himmennys toimii 12VDC RF-kaukosäädöllä avaimenperästä (ainakin kotona toimi  ;D):

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View