rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?  (Luettu 4042 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« : 19.06.2012 kello on 21:30 »
Olisko ideoita, millä saisi poistettua tai ainakin häivytettyä palaneen pumpun käryt vesisäiliöstä? Pumpulle oli oletettavasti jäänyt virrat päälle ja joku satunnainen kävijä oli kääntänyt hanan auki - tai sitten pumppu oli ollut jo talven jäljiltä jumissa ja olin itse olettanut virran oleen katkaistu ja olin jättänyt hanan auki kevään pakkasten varalta.

No nyt säiliö on ensin pesty 5% sitruunahapolla ja huuhdeltu. Sitten koko säiliö täytetty pariprosenttisella sitruunahappoliuoks ella ja järjestelmä huuhdeltu sen avulla. Ei vielä tullut maisteltua, onko vedessä palaneen muovin makua, kun taitaa olla parempi huuhdella vielä toisen kerran puhtaalla vedellä sitruunahapon jälkeen.
Säiliön korkista haisee kuin vanhalle tuhkakupille.

Antaakko olla ja haihtua? Alkaako pesuvesi haista palaneelle kesäkuumalla...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« Vastaus #1 : 19.06.2012 kello on 21:35 »
En tiedä olisiko ruokasoodasta apua, mutta se yleensä poistaa ainakin ruoasta vanhat bakteerit..
ja olen minä sillä vesijärjestelmän keväällä huuhdellut ja niin raikas haju sen jälkeen. 

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
  • Epsoo
Vs: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« Vastaus #2 : 19.06.2012 kello on 21:50 »
Etikka vesiliuos on hyvä poistamaan hajuja.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Vs: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« Vastaus #3 : 19.06.2012 kello on 22:06 »
Minkälaisilla suhteilla olette käyttäneet ruokasoodaa tai etikkaa? Onko 1-2% sopiva seos kuten sitruunahapossa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« Vastaus #4 : 19.06.2012 kello on 22:09 »
Minkälaisilla suhteilla olette käyttäneet ruokasoodaa tai etikkaa? Onko 1-2% sopiva seos kuten sitruunahapossa?

En tuosta suhteesta osaa sanoa muutakuin että n.10-15l vettä ja pari ruokalusikallista soodaa..myrkkyähän tuo sooda ei ole, joten sinne vain runsaalla kädellä..vaikuttanu t olen antanut yön yli ja sitten huuhdellut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.07.2020 kello on 21:14
Vs: Palaneen hajun poisto vesisäiliöstä?
« Vastaus #5 : 19.06.2012 kello on 22:58 »
Itse olen vaunun vesisäiliötä perusteellisemmin pessyt Kloriitilla ja muutamalla huuhtelulla ja perään vielä sitruunahapolla ja huuhtelulla. Kyllä on kovin hajuttomat hajut säiliössä tämän jälkeen.

Kaippa tuo Kloriitti jotain hajuja poistaa, kun huussistakin raikkaan tekee, sanoo vaimo...heh.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21