Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kesärenkaiden hankintapaikat

(1/34) > >>

MatsOnni:
Etuteltassa käydään keskustelua asuntoauton renkaiden hankinnasta. Yhtenä neuvona on annettu tilaaminen netin kautta. Itse en ole sitä tekemässä, ei ole tarvetta tällä hetkellä, mutta tuli vaan mieleen että onkohan ne todellisuudessa rahtien, vanteelle laittamisen ja tasapainotuksen jälkeen sitä kautta edullisemmat? Ja miten suhtautuu rengasliike kun menee parhaaseen sesonkiaikaan kyselemään ko. toimenpiteitä muualta ostetuille renkaille?

Tämä siis koskee kaltaisiani, jotka ei itse saa renkaita vanteelle, ei ole halua yrittääkään eikä tietty vehkeitä hommaan.

Duster:
Mie oon aina ostannu gumit alan liikkeestä, koskapa sinne pitää joka tapauksessa mennä (kun ei oo taitoo eikä laitteita tehä hommaa ite)

seppoko:
Minä tuota asiaa tutkiskelin aikani, ja päädyin ostamaan rengasliikkeestä.  Eihän niistä listahintoja tarvitse maksaa. Vaan puhelinkierros ratkaisi ostopaikan.

2 kpl. uutta Firestonen kitkarengasta kokoa 225-70R15 alle laitettuna oli muistaakseni 270€.

Ei paha.

88k5:
Pelkkien kumien hommaaminen eikait juurikaan kannata vaikka lähtöhinta+rahti olisikin halvempi (osa syynä esim. Saksasta on pienempi ALV 19%). Kun ite tekee renkaan alle laitot, niin vanteille laitoista ja tasapainoituksesta per sarja on mulle tullut lisäkustannusta rengasliikkeestä 40-50€.

Kun pakosti jää tuo tasapainoitus iteltä tekemättä, niin jättää nuo vannetyötkin. Mutta allelaittoa en "kausiheikeille" anna monestakin syystä  :-[

aaoulusta:
Netistä (kotimaasta) ja Haaparannasta sekä Oulusta rengasliikkeestä..   :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View