Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Mitä näkemyksiä kollegoilla yksin matkustamisesta Balttiassa ja Puolassa?

<< < (2/4) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 15.03.2012     kello on 22:36 ---Jups, sorry! En huomannut että tämä onkin tosiaan matkakertomus. Siispä rönsy roskiin!

--- Lainaus päättyy ---

Nou, hätä! Nyt voi jatkaa..

En kyllä itse pelkäisi autovarkaita mitenkään erityisesti Puola-Balttia linjalla - enempää kuin mitä etelä-Euroopassa. Meillä nuo karvaiset varashälyttimet vielä  8) Normi-hälläri ei olisi yhtään pahitteeksi..
Itse katselen markettien parkkipaikoilta yleensä reunapaikkoja, joissa ei välttämättä vieruspaikkaa olekaan vaan, esim. kadunvarsipaikka - on väljä eikä mikään paikallisorganisaat io huomaamatta pääse vierelle kun näkyy/näkee avoimelta paikalta oman auton kaukaa..

kimi:
Baltian ja Puolan läpi voi ajaa useita reittejä ja me olemme useita reissuja tehneet pienempiä teitä käyttäen. Via Balticalla on aina tietyö jossakin ja jos ei sellainen niin tie on jo kulunut pisteeseen, että vaatisi sellaisen.

Yhden kerran liki 30v vaunu/auto uralla on varkaat iskenyt. Se tapahtui kotikadulla Helsingissä arkiyönä.

Kuten jo aiemmassa viestissä sanoin en erityisemmin pelkää varkaita ja tiedostan kuitenkin, että ne voi iskeä koska ja missä vaan. Isojen parkkipaikkojen pimeitä kulmia kannattaa välttää ja mitään ei tietty voi jättää näkyviin. Maksullisia aidattuja vartioituja alueita käytän jos sellainen osuu kohdalle ja olemme kauemmin poissa autosta.
Jokaisen on kuitenkin itse arvioitava tilanne ja en tietysti voi taata tai luvata ettei mitään satu.

Koira meilläkin kulkee mukana ja vaikka en usko, että sillä on kovinkaan kovat vahtimisvaistot se kuitenkin osaltaan estää vieraitten tunkeutumisen autoon.   

seppoko:
Minulle ainoa ryöstö on tapahtunut Espanjassa.

jorma:
Olimme kerran Baltialla yötä vartioidulla autojen parkkipaikalla.Siel tä henkilövartijat poistuivat klo 12.00 yöllä ja sisälle aidatulle alueelle laskettiin 5kpl. isoja susikoiria. Kiersivät vähän väliä mm. autommekin ja koko parkkialuetta. Ei taatusti ollut pelkoa että olisi tullut ryöstetyksi, eipä toisaalta tehnyt mieli työntää jalkaa pihalle.Helpotti kun ihmisvartijat palasivat aamuvarhaisella portille ja koirat kutsuttiin pois. :o

Aakku:
Ainakin viime kesänä oli hienoa ajella Puolan pikkuteitä. Aika kehnoja olivat kunnoltaan ja osa vanhoja mukulakiviteitä. Maaseutu hämmästyttää ja kummastuttaa. Hiljaa ajellen ehtii näkemään paljon, eikä kalustokaan kärsi. Pienimmät tiet olivat kyllä sellaisia, että hädin tuskin niistä mahtui retkeilyautollakaan .
Hyvissä ajoin kannattaa hakeutua taukopaikalle. Yöllä en siellä ajaisi metriäkään, meno on aika karmeaa.
Ymmärtääkseni yöpyminen on myös kiellettyä muualla, kuin virallisilla leiripaikoilla.
Nuo maksulliset valtatiet pyrin järjestelmällisesti jättämään väliin, ellei ole kiire aikataulu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View