rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Motonetin akut.  (Luettu 81798 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #45 : 2.02.2015 kello on 12:46 »
Moi. mulla on kaveri joka omisttaa akkulikkeen lahdessa. Osattava merikontilisen akkuja kerralla. Itse ihmettelin kun vuodenvanha akku todetiin sökökisi, vaihtoivat uuden tilalle mukisematta . Kaverini sanoi ettei ole mittään uutta  ,heillä tehdas laitaa tilattaessa 15 akkua kontissa ylimääräisiä kun aina on vialisia joukossa . Menee suoraan sulatukseen ei tarvitse lähettää takaisin tehtaalle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.04.2024 kello on 21:57
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #46 : 2.02.2015 kello on 16:08 »
Puuilosta saa tuolla hinnalla kolme 100Ah:n akkua. Tärkeintä on että ei osta Exsideä ja laturi on asiallinen. Ja jos käytössä on iso invertteri, sitten starttiakku ulos menevällä letkutuuletuksella.  :)

Autossa pitää olla suljettu akku. Mitään mahdollisuutta tehdä tuuletusta ei ole. Isoja virtoja ei käytetä, mutta akkua puretaan aika tyhjäksi ja ladataan auton käydessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #47 : 2.02.2015 kello on 18:39 »
Autossa pitää olla suljettu akku. Mitään mahdollisuutta tehdä tuuletusta ei ole. Isoja virtoja ei käytetä, mutta akkua puretaan aika tyhjäksi ja ladataan auton käydessä.
?
Ainaski mulla on porakone ja 8,5mm poranterä millä on saanu akkukoteloon reijän mistä tuuletus letku pihalle...
mutta jos ongelma on jokin muu kuin auton rankenteellinen niin silloin ei porakoneet auta  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:10
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #48 : 2.02.2015 kello on 20:40 »
Mun ed.autossa se oli ainenkin hoidettu letkulla. Tosin se oli vm89 matkaaja ja ei kai silloin edes ollu keksitty suljettuja akkuja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #49 : 2.02.2015 kello on 20:53 »
Mun ed.autossa se oli ainenkin hoidettu letkulla. Tosin se oli vm89 matkaaja ja ei kai silloin edes ollu keksitty suljettuja akkuja.
Minulla on letku läpi lattiasta, johon on kytketty kaikki akut T-kappaleilla.  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #50 : 25.02.2015 kello on 10:29 »
Exide Premium näyttää kuolleen. Akun todellista ikää en tiedä, mutta myyjäliike sanoi laittaneensa uuden kun ostin auton1/2 v. sitten. Ei ota latausta vastaan EBL:n kautta. Nyt on akku irti ja Ctek yrittää saada henkeä akkuun.

paristotuotantoon hiukan perehtyneenä tiedän, että samassa tehtaassa ja samalla linjalla valmistetaan tuotteita, jotka leimataan eri merkeille. Riippuen merkistä ja sen vaatimasta testauksesta ennen myyntiä, tuotteesta tulee halpistuote tai huipputuote. Ennen myyntiä tapahtuva tuotetestaus vaikuttaa oleelisesti tuotteen myyntihintaan. Sama tuote ilman tuotannon jälkeistä testiä on halpaa ja viallisia on mukana. Hiukan parempi merkki on testattu pistokokeilla, eliviallisia pääsee myyntiin jonkin verran, ja huipputuotteet on testattu jokainen myyntiin tuleva yksilö erikseen, eli viallisia ei siinä vaiheessa päästetä yhtään myyntiin, vaan kaikki viat ovat kuljetuksessa tai säilytyksessä syntyneitä.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2015 kello on 11:04 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #51 : 25.02.2015 kello on 11:10 »
Syväpurkaukset tuntuvat murhaavan monet nykyiset vapaa-ajan akutkin. Näin kävi vapaa-ajan Boschilla; viisi purkausta noin 50 % varaustilaan ja akku täysin kaputt. Ikää akulla oli hiukan yli vuoden.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:48
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #52 : 25.02.2015 kello on 13:12 »
Exide Premium näyttää kuolleen. Akun todellista ikää en tiedä, mutta myyjäliike sanoi laittaneensa uuden kun ostin auton1/2 v. sitten. Ei ota latausta vastaan EBL:n kautta. Nyt on akku irti ja Ctek yrittää saada henkeä akkuun.


Miksi koitat elvyttää tuota. Jos se on uusittu myyjäliikkeen puolesta niin yhteyttä vaan siihen ja uutta tilalle. Todella usein Exiden akut mainitaan akkuongelman yhteydessä, onko näissä todella laatu todella vaihteleva.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #53 : 25.02.2015 kello on 15:09 »
Vein Exiden akkuliikkeeseen tarkistettavaksi. Yksi kenno kaput, akku muiden kennojen osalta huippukunnossa. Antaa ulos enemmän kuin luvataan, mutta tarvisi olla 10V järjestelmä. Asia on jo hoidettu auton myyjän kanssa  Thumb ja nyt on uusi akku latautumassa  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #54 : 3.04.2015 kello on 20:55 »
Koitin tuossa katella netinkautta puuilon vapaa-ajan akkuja mutta ei löytynyt kuin yksi vaihtoehto ja siinäkään ei mitään tietoja, jos jollakulla siellä asioineella on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan. Lähinnä minkäkokoluokan akkuja (ah) ja suuntaa antavaa hintatietoa. Ei ilkeis ihan ilokseen lähteä ajeleen sinneasti vaan ensiviikolla on uudet akut haettava.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2019 kello on 12:12
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #55 : 2.06.2016 kello on 08:57 »
Kantis tarjous.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/900100/Sznajder-100Ah-vapaa-ajan-akku-P350xL175xK190--

Onko nämä toimineet?

-a-

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk 2


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #56 : 2.06.2016 kello on 10:13 »
Kantis tarjous.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/900100/Sznajder-100Ah-vapaa-ajan-akku-P350xL175xK190--

Onko nämä toimineet?

-a-

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk 2

Mulla on autossa kaksi ollut koko ajan ymp. vuoden käytössä.Toimii. Olikohan vuos 2012 kun ostin.  ::) Jos kaks laittaa, niin lataa molemmat täyteen ennen asennusta autoon, ei tule potentiaalieroja ja pysyy pitempään kunnossa.  Suosittelen myös ominaispainomittari n hankkimista. Noista kun voi tarkastaa ominaispainot perinteisesti.. Itse katson ne aina ennen talvea.On näistä juttua ollut täällä. Haku ominaisuudella esim. löytää, jos haluaa lukea.


« Viimeksi muokattu: 2.06.2016 kello on 10:31 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:07
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #57 : 2.06.2016 kello on 16:41 »
Noista kun voi tarkastaa ominaispainot perinteisesti.. Itse katson ne aina ennen talvea.On näistä juttua ollut täällä. Haku ominaisuudella esim. löytää, jos haluaa lukea.
Minkäs lisäarvon tuo ominaispainon mittaus tuo...?

Minä katson vain, että on nestettä ja sitten ylläpitolataukseen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #58 : 2.06.2016 kello on 17:52 »
Kuormitusmittarilla ladatulla akulla vastukset punaiseksi. Jos mittari ei putoa alle 12V, keltaselle. Ee muuta kun akku käyttöön.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Motonetin akut.
« Vastaus #59 : 3.06.2016 kello on 16:20 »
Minkäs lisäarvon tuo ominaispainon mittaus tuo...?

Jos oikein vaivaa näkee, niin eikös sillä selviä jos joku kenno on huonommassa hapessa kuin muut ja siten akku sisäkäyttöön soveltumaton.

Halvalla kuormitusmittarilla näkee saako sillä auton käyntiin. Hupiakun testaukseen ei sekään ihan paras.