rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: A-auton pesu ja vahaus  (Luettu 63018 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #75 : 12.06.2013 kello on 04:39 »
    Onko kellään hyvä vinkkejä m-auton "otsan" pesuun ja ennen kaikkea vahaukseen??

    Mä käytän pesemiseen normi vesijohtoletkuun liitettävää pesuharjaa ja vahaukseen sitten tässäkin sitä vaimon sinituotteen lastaa apuna, paksusti vaharättiä ympärille ja avot, onnistuu maasta käsin ilman tikkaita. 8)

    Edit: löytyihän se viime vuotinen kuva.

    Olen vahannut tuon pienen kyömyn pari-kolme kertaa kevään ja syksyn välillä ja silloin itikat ja muut jäämät on hävinnyt harjan kanssa pestessä....toki joskus pitemmillä reissuilla olen puunannut auton paraatikuntoon vaikka leirintäalueellakin ;D

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    « Viimeksi muokattu: 12.06.2013 kello on 04:51 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
    • Savo
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #76 : 12.06.2013 kello on 11:41 »
    Ihaalle kysymys, ihanko glymin punaisella ikkunat vahasit? Mietin just itse että millä ne naarmut sais piiloon..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #77 : 12.06.2013 kello on 11:49 »
    Ihaalle kysymys, ihanko glymin punaisella ikkunat vahasit? Mietin just itse että millä ne naarmut sais piiloon..

    En olo Ihaa mutta vastaan silti:http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3905/muoviosien-puhdistus/sonax-naarmunpoistaja-akryyli-yms_-muoveista

  • Vieras
  • Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #78 : 12.06.2013 kello on 12:05 »
    No mulla noiden ikkunoiden kohdalla ei voi oikeastaan naarmuista puhua, mutta ne mitä siinä on niin on ne hävinneet tuon punaisen Glymin jälkeen, lähinnä olen ne vahannut sen takia että ovatpahan helpompi pitää puhtaana. Ehkä oikeisiin naarmuihin tuo Sonaxin aine on parempi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
    • Savo
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #79 : 13.06.2013 kello on 10:57 »
    Ihaan innoittamana vahasimpa eileen koko vaunun. Ikkunoista tuli tosi hyvät tuolla punaisella.. ;)

  • Vieras
  • Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #80 : 13.06.2013 kello on 10:59 »
     Thumb ja tuli ikkunoista niin liukkaat että eipä siinä vesikään kauaa viihdy.
     :D

    Entäs Volvo, miten sen kiilto ?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
    • Savo
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #81 : 13.06.2013 kello on 14:35 »
    Thumb ja tuli ikkunoista niin liukkaat että eipä siinä vesikään kauaa viihdy.
     :D

    Entäs Volvo, miten sen kiilto ?
    Ei ole vielä volvoon koskettu mutta eihän sitä tässä tiedä jos innostus.. ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #82 : 13.06.2013 kello on 15:11 »
    Ihaan innoittamana vahasimpa eileen koko vaunun. Ikkunoista tuli tosi hyvät tuolla punaisella.. ;)
    Minä olen pakusta takaikkunat putsannut Glymmin punaisella. Muulla konstilla en saanut suolarapaa irti.
    Käsittääkseni vaha sopii kaikille muille ikkunoille, paitsi tuulilasille. Olen ymmärtänyt, että tuulilasissa vaha heijastaa tietyssä auringon paisteessa liikaa. En ole kyllä kokeillut.

  • Vieras
  • Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #83 : 13.06.2013 kello on 15:19 »
    Minä olen pakusta takaikkunat putsannut Glymmin punaisella. Muulla konstilla en saanut suolarapaa irti.
    Käsittääkseni vaha sopii kaikille muille ikkunoille, paitsi tuulilasille. Olen ymmärtänyt, että tuulilasissa vaha heijastaa tietyssä auringon paisteessa liikaa. En ole kyllä kokeillut.
    Olen itse lätrännyt erinäisten vahojen kanssa ja melkein kaikkia olen myös tuulilasiin laittanut.En ole huomannut moista vaikutusta.. ::)
    Sen sijaan veden poistumisen olen noteerannut vaikkakin kaikkein parhaimman tuloksen sain Swipen lasin käsittelyllä jolloin pystyin ajamaan todellisessa rankkasateessa milloin muut autot alkoivat jäämään tienposkiin kun pyyhkijät eivät poistaneet kaikkea vettä.
    Minun tarvitsi vain pitää vauhtia 80 km/h niin vesi lähti kuin hanhen selästä.
    Vaikutus kesti muistaakseni kuukauden. Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #84 : 13.06.2013 kello on 15:31 »
    Eilen pesaisin vaunun Turtlen pesuvahalla. Tänään Cars käsittelyä ja Turtlen ICEä mukaan. Kliierillä etuseinä ja ikkunat sen jälkeen ympäriinsä Cars vahalla ja katolle ICEä.

    Onhan siinä pinta-alaa pestäväksi jos autoon vertaa. Toisaalta muodoiltaan huomattavasti helpompi. Myös kuivaus lastalla onnistuu melko näppärästi kun tasaista pintaa on paljon.

    Katolle kurkkiessa mietin, mitä noihin kattokaiteisiin voi kiinnittää? Onko noin leveitä telineitä? Vai onko nuo pelkät koristeet...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #85 : 23.07.2014 kello on 17:54 »
    Jaa yli vuoteen ei ole kukaan autoaan vahannut, vai onko aihe jo loppuunkaluttu?

    Itse olen tykästynyt Turtlen ICE -vahan helppokäyttöisyyden ja riittoisuuden vuoksi (puolikkaalla purkilla vahattu koppiauto kerran ja ainakin 3 henkilöautoa). Myös kesto on mielestäni hyvä. Vuosi sitten löysin myöskin Turtlen Kiiltopesun, jolla olen käyttistä pessyt talvella hyvällä menestyksellä, jättää ihan selvän vahakerroksen pintaan.

    Noissa molemmissa on se vika etteivät ole puhdistavan vahan (esim. Glymin punainen) veroisia, jos on pinttynyt pinta niin sellaiseksi se myös jää. Eli pitäisi lähteä tuolla Punaisella vahaamaan. Sellaista kyselen, että kun kaapista löytyisi lähes ilman käyttöä jäänyt Piilteeman kiillotuskone (sellainen ison rälläkän näköinen), niin mites sillä pitikään se vaha levittää ja kiillottaa? Millaiset laikat ja kierrokset, ym. vinkit? Perusjuttuja, tiedän, mutta kun koittaa vaikka Pesukintaasta lukea niin epätoivo iskee mokomien hifistelijöiden juttuihin, ei siellä tämmöisiä kukaan neuvo - eikä kehtaa kysyä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #86 : 23.07.2014 kello on 18:14 »
    Vastatkoon ammattilaiset paremmin,mutta pienillä kierroksilla,vaahtomuovilaikalla vahan levitys ja lampaanvilla-tms laikalla kiillotus.
    Matalat kierrokset sen takia ettei vaha pala pintaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:44
    • Kulkija
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #87 : 23.07.2014 kello on 18:53 »
    Ukkosta pukkaa. Taidan lähtä pesulle, mutta ei vissiin uskalla kolmimetrisellä varrella varustetulla harjalla (pitäkeepä mielessä, niin ei käy kuin golfkentällä).

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #88 : 17.07.2015 kello on 00:50 »
    Ei lähde kuin Korrekin kliinerillä Helsingin musta irti pahimmista paikoista .
    Siis valumajäljet kyljistä .
    Turtlevaksia puhtaaseen pintaan sitten .
    Voi jehna niin onhan hidasta puuhaa .
    Tellingin tekoon huomenna että pääsee tuulilasin yläpuolta putsaamaan ja kiillottamaan .
    Katolta on kiiltokin lähtenyt mutta on onneksi ehjää pintaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: A-auton pesu ja vahaus
    « Vastaus #89 : 17.07.2015 kello on 20:24 »
    Jovain oli Keskisellä Gernin kiillotuskone 39,90 .
    No onhan siittä apua tähän puhdistamiseen ,jovain on vaikka hikkeä pukkaa siltikin .
    Kiillottaminen muuttukin helepoksi  ^-^
    Turtlewaxin nanokliineri onkin hyvää ainetta tähän hommaan .