Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Ensimmäistä kertaa vaunua katsastamassa

<< < (2/11) > >>

Ossi66:
Jarrut katotaan dynamometrillä ja ainakin telivaunuissa se on melko arvauksella tehtävä tapahtuma. Suoraan pitkän seisonnan jälkeen ei kannata ajaa katsastamaa, sillä jarrut toimii yleensä paremmin jos vaunu on ollut ajossa.
Jarrujen ja valojen lisäksi syynäävät yleensä alustan kunnon ja korin kiinnityksen alustaan.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  6.07.2011     kello on 12:47 ---
Jarrujen ja valojen lisäksi syynäävät yleensä alustan kunnon ja korin kiinnityksen alustaan.

--- Lainaus päättyy ---

Viimeisen kerran kun vanhan Kafini aikoinaan katsastin olin oikean puolen kulmiin laittanut kakkosneloset kulmittain niin, että kannattivat koria pohjasta. Pultattu lattian läpi. Ei siinä mitään tuosta virityksestä kyselty, mutta tuossa vaiheessa toinen kylki oli läpilaho ja viimeinen hinaus edessä ostajalle joka osti itselleen projektin.

Toubbe:
Sitten kaipailisin vielä toimivaa ja edullista katsastuspaikkaa pk-seudulta, osaisiko joku suositella jotakin? Googlettamisen perusteella tällä hetkellä olen päätymässä tollaseen ku Helsingin Katsastus Center, siitä kokemuksia?

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  6.07.2011     kello on 12:47 ---Jarrut katotaan dynamometrillä ja ainakin telivaunuissa se on melko arvauksella tehtävä tapahtuma.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ainakaan mun vaunun katsastuksessa ollut mitään arvausta jarrujen osalta, vaikka on teli. Hyvin mittari näytti etu- ja taka-akselin lukemat kaikista pyöristä. Kuten on aina tehnyt. ;D

Kaksiakselisista en tiedä sanoa.

ose:
Tovin hersytteli Solikan jarruja kun oli seissyt marraskuusta maaliskuuhun paikallaan ja tulin katsastukseen 5 km lumituiskussa jossa ei paljon jarruja tarvinnut ;) Lopputulema oli että täydet 3.0 löytyi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View