Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Katsastuskeskustelua

<< < (34/93) > >>

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 28.04.2012     kello on 09:53 ---On niin suosittu asema, että vaikka oli aika varattu, niin puoli tuntia oli myöhässä.  ;D  ;D  ;D
--- Lainaus päättyy ---

Minun mobiilin katsastivat salaa (ajoissa), kun olin koiraa kävelyttämässä ;D

kimi:
Itse valitsen katsastajan enkä asemaa,tai oikeastaan molemmat, tilanteen mukaan.
Käyttöautoihin ja niihin mitä on tullut tehtyä isompaa remppaa valitsen katsastajan. Puolituttu pilkunnu***a joka ei kauheasti tykkää tuunauksista. Viimeksi vein hänelle auton johon oli laitettu alustasarja, vanteet, renkaat ja muutenkin ehostettu jonkin verran. Kommnettina taas joku viisaus tyyliin; Joulu on kerran vuodessa ja silloin koristellaan kuusi eikä autoa. Traileri joka on kovassa käytössä viedään myös samaiselle katsastajalle. Hän on siitä löytänyt mm hiukan väljät kipin tapit ja muita vikoja jotka voisivat aiheuttaa ongelmia ennen seuraavaa katsastusta.
Hän myös katsoo renkaat, Alfan renkaiden iästä valitteli ja yhdestä valitti kun yhden renkaan nastamäärä poikkesi reilusti muista.

Jos taas jollain harrasteautolla on ajettu muutama sata kilometriä vuodessa niin hinta on ehkä enemmän ratkaiseva tekijä.

Asuntoauto myös katsastetaan mieluummin tarkasti kun halvalla. Perhe ja eläimet viettää siinä vapaa- aikaa ja moisen pahvilaatikon tekniikka ja alusta pitää olla kunnossa. Tällä ajetaan kuitenkin 15- 40.000 km vuodessa ja vaikka itse katsoo paikat renkaanvaihtojen yhteydessä ammattimies oikeilla välineillä tekee sen paremmin.

seijantie:
Kävin myöskin katsatuttamassa huihain.Hiukan huuli pyöreänä maksoin 79e jossa oli jo 10e AL alennusta.Noh,elämä on.Se oli positiivista että katsuri valitti ettei heidän mittari oikein noteeraa noin pientä päästöarvoa.On minulla se lappu tallella josta se päästö näkyy mutta kun ajokki meni läpi niin en viitsinyt katsoa mikä se lukema sitten oli.Toinen minusta jännä juttu oli ettei katsuri ajanut autoa rullien päälle vedoten ajokin nelivetoisuuteen.No ei sillä tässä vaiheessa pitäisi olla merkitystä.Siinä vaan on neliveto erikseen kytkettävissä päälle eikä lukkoja ole.Ajonvakautus on myöskin kytkettävissä poi päältä.Minusta noilla edellytyksillä voidaan auto ajaa dynamometristä jarrutus voimien mittaukseen.Mutta hyvä näin. :laugh: Thumb

Turhan Höpöttäjä:
Emännän Tviggo pitää vielä katsastaa. Siinä ei sen kummempaa ole (kun on melkein uusi, vasta viisitoista vuotta). Odottelen sadekelejä, rapakoiden kautta "pestynä" leimalle.  ;D

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 28.04.2012     kello on 18:11 ---Odottelen sadekelejä, rapakoiden kautta "pestynä" leimalle.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Taitaa sinussa olla sen verran puunaajan vikaa kun Fiilis tuolla galleriassa on tainnut saada vettä muutenkin kuin sateen muodossa, on sen verran puhtaat kyljet. ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View