rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mistä hyvä sähköpostiohjelma  (Luettu 6765 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« : 31.01.2016 kello on 21:47 »
Minulla on Welho s-posti ollut käytössä 20v ja se on pysynyt puhtaana ja toiminut hyvin. Tuo on tietty jaettu todella monelle mutta ei käytetty mihinkään rekisteröintiin tai annettu kyselyihin. On pysynyt puhtaana roskapostista.

Haluan ohjeman jolla voin pitää tiedostot koneella ja tarkastella niitä myös off line tilassa. Tällä hetkellä Win live mail ja aikaisemmin Outlook express.
Nyt on ilmennyt ongelmia lähtevien postien kanssa parin viikon ajan ja olen ollut yhteydessä palveluntarjoajaan. He suosittelavat että käyttäisin webmailia ja sitä en halua, toki pakkohan sen kautta on nyt ollut lähettää. Heidän mukaan varsinkin Win puhelimissa ja Win 10 on ollut ongelmia viime aikoina ja posti ei kulje vaikka asetukset oikein.

Mikä olisi hyväksi todettu toimiva ohjelma?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #1 : 1.02.2016 kello on 08:58 »
Win 10 ja Lumian natiivit toimii, yhdessä koneessa office outlook ja toimii.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:04
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #2 : 1.02.2016 kello on 22:29 »
Kokeile Thunderbirdiä. Sen voi ladata osoitteesta:
https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/
Siinä on myös kalenteri vakiona.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
  • Epsoo
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #3 : 1.02.2016 kello on 22:31 »
Kokeile Thunderbirdiä. Sen voi ladata osoitteesta:
https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/
Siinä on myös kalenteri vakiona.

Tätä käyttänyt jo vuosia, ja on toiminut kuin junan vessa (se vanha). Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #4 : 1.02.2016 kello on 23:15 »
Win 10 ja Lumian natiivit toimii, yhdessä koneessa office outlook ja toimii.

Win 10 natiivi ei toimi.

Kokeile Thunderbirdiä. Sen voi ladata osoitteesta:
https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/
Siinä on myös kalenteri vakiona.

Pitää kokeilla. Joskus minulla on ollut tuo käytössä ja oli silloin ihan ok.
Welhon teknisen tuen mukaan ongelma on s-postiohjelmassa ja ei heillä. Mitään virheilmoitusta ei tule minulle, viestit vaan ei mene perille.
Asennan Thunderbirdin ja katsotaan toimiiko sillä


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #5 : 2.02.2016 kello on 07:34 »
Varmaan synccausasetukset väärin. Aika monta kertaa asentanut eri ihmisille ja kaikki toimii

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #6 : 2.02.2016 kello on 11:03 »
Varmaan synccausasetukset väärin. Aika monta kertaa asentanut eri ihmisille ja kaikki toimii

No kun ne ei ole. Nuo on käyty läpi palveluntarjoajan kanssa nyt 3 kertaa ja niihin ei ole kajottu. Tuo vaan lakkasi lähettämästä ja saapuvat toimii ok. Toki eri asetuksethan saapuville ja lähteville on mutta jossain joku tökkii

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #7 : 2.02.2016 kello on 14:42 »
Sain tuon toimimaan, ainakin vaikuttaa siltä koska itselleni toiseen s-postiin lähetetyt saapuu perille liitteineen. Muutaman kerran laitoin tietoisesti väärät asetukset ja sain virheilmoituksen esiin. Sitten takaisin oikeat ja alkoi toimimaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #8 : 2.02.2016 kello on 17:30 »
Office outlook. Tähän tottunut ja hyvin toiminut  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #9 : 3.02.2016 kello on 06:47 »
Outlook ja gmail. Molemmat toimivat hyvin win 10 puhelimella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #10 : 3.02.2016 kello on 10:29 »
Outlook ja gmail. Molemmat toimivat hyvin win 10 puhelimella.

Minulla on Gmail mutta en todellakaan käytä sitä mihinkään tärkeään. Vaimo lähetti erääseen yhtiöön omasta s-postia ja seuraavana päivänä hänen facebookiin tuli kyseisen yrityksen mainos. En tajua miten käyttäjät hyväksyy tuon.

Ja tuo Live toimii ok tällä hetkellä, pitää vaan jonkin aikaa seurata viestien kulkua (piilokopio itselle)

*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla: 5.06.2016 kello on 01:07
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #11 : 4.02.2016 kello on 04:02 »
Google GMAIL on parhaiten pysynyt kehityksessä mukana. Todella hyvä roskapostin suodatin ja lisäksi erittelee eri kansioihin tärkeät, tarjoukset ja sosiaalisen median viestit. Itse voi lisätä kansioita, joihin se oppii siirtämään tulevat postit.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #12 : 4.02.2016 kello on 07:09 »
Minulla on Gmail mutta en todellakaan käytä sitä mihinkään tärkeään. Vaimo lähetti erääseen yhtiöön omasta s-postia ja seuraavana päivänä hänen facebookiin tuli kyseisen yrityksen mainos. En tajua miten käyttäjät hyväksyy tuon.


Veikkaan että tuo ei ollut sähköpostin vika, vaan yritys mainosti automaattisesti itseään jos se sai yhteystiedon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #13 : 4.02.2016 kello on 11:48 »
Veikkaan että tuo ei ollut sähköpostin vika, vaan yritys mainosti automaattisesti itseään jos se sai yhteystiedon.
Voihan olla noinkin. Itselläni ei ole facebookia ja tuossa minun Gmailissa on 22 viestiä vuodesta 2007, mitään en ole poistanut, tuo varmasti kertoo kuinka vähän tuosta pidän.
En tunne noitten sielunelämää mutta jos facebook/ Gmail pystyy yhdistämään spostitilin ja fb tilin jonka seurauksena alkaa mainostaminen jokin tökkii minun mielestä. Varsinkin kun tuo viesti oli lähetetty mainitsemani yrityksen yhden henkilökunnan jäsenen henkilökohtaiseen työ spostiin. 


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Mistä hyvä sähköpostiohjelma
« Vastaus #14 : 4.02.2016 kello on 11:56 »
Minulla on Gmail mutta en todellakaan käytä sitä mihinkään tärkeään. Vaimo lähetti erääseen yhtiöön omasta s-postia ja seuraavana päivänä hänen facebookiin tuli kyseisen yrityksen mainos. En tajua miten käyttäjät hyväksyy tuon.

Juuri näin nämä mainostenkalastelu ohjelmat toimivat. Meitä seurataan nykyaikana kokoajan internetissä.  Kun käyt netissä jossain yrityksien sivuilla, niin hetken päästä niiden mainoksia alkaa näkymään selaimessasi. Tuo on on ihan normaalia ikävä kyllä nykypäivänä. Vika ei ole sähköpostissa, facebookissa tai gmailissa. Tietokoneeseen vaan lisää yksityisyyden suojaa, jos haluaa noilta välttyä. Myös "keksien" poisto auttaa aika ajoin selaimesta.

Esimerkkinä laitoin työtabletistani viikon ajan löytyneet seurasyritykset.
« Viimeksi muokattu: 4.02.2016 kello on 12:20 »