Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Lastutus Ducato11 2,0JTD-244

(1/9) > >>

retkeilijä:
Kyselen Ducato 2,0 JTD:n lastutuksesta. Millaisia kokemuksia siitä on? Mistä kannattaisi hankkia? Onko jollain kenties myynnissä?

Minulla on pihatien pituus 100m (vauhtia ei saa) ja siinä nousua 10m. Keskellä rinnettä on P-tasku, johon peruutan kulkineen parkkiin.

Kun lähden reissuun ajan m-auton pihaan ja silloin tulee ongelmaa johon suurempi vääntömomentti voisi auttaa. Pienemmillä moottorin kierroksilla vetävät etupyörät eivät sutisi niin helposti ja eikä kytkin rasittuisi.

Muuten olen tyytyväinen tehoihin tuon kevyen (2510kg/3000kg) auton kuljettamiseen 2-hlö kuormalla.

Lisätty vahvennettu sana: ... pienemmillä moottorin kierroksilla ...

turhapuro:
Peruuta se  mäki ylös. 

Aika erikoista hakea vetäville pyörille parempaa pitoa siten että lisätään tehoa ja vääntöä .

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: turhapuro - 27.01.2016     kello on 13:38 ---Peruuta se  mäki ylös. 

Aika erikoista hakea vetäville pyörille parempaa pitoa siten että lisätään tehoa ja vääntöä .

--- Lainaus päättyy ---

Alavääntöä minä ymmärsin että tuolla lastulla haetaan. Mäkilähtö alitehoisella on ymmärtääkseni ongemana eikä pito ja lastuttamalla tilanne helpottuu jossain määrin. Paras tietty kun ohjelmallisesti muuttaa auton omaa älyä eikä käytä boxia tuohon.

turhapuro:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 27.01.2016     kello on 13:53 ---Alavääntöä minä ymmärsin että tuolla lastulla haetaan. Mäkilähtö alitehoisella on ymmärtääkseni ongemana eikä pito ja lastuttamalla tilanne helpottuu jossain määrin. Paras tietty kun ohjelmallisesti muuttaa auton omaa älyä eikä käytä boxia tuohon.

--- Lainaus päättyy ---

"""Kun lähden reissuun ajan m-auton pihaan ja silloin tulee ongelmaa johon suurempi vääntömomentti voisi auttaa. Pienemmillä kierroksilla vetävät etupyörät eivät sutisi niin helposti ja eikä kytkin rasittuisi. """"

Minusta tuossa on ongelmana nimenomaan vetopyörien sutiminen  joka ei taatusti lastuttamalla vähene.

retkeilijä:
Väännöstä alakierroksilla on nimenomaan puutetta. Sutiminen ei ole ongelma, vaan vääntö pienillä kierroksilla. Suuremmilla kierroksilla ja hieman luistattamalla kytkintä auto nousee eikä sudi.

Lisäys

Tuolla olisi aika suuri väännön lisäys. http://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=15786/

"Alkuperäinen teho: 62kw |84hp / 192Nm. Teho virityksen jälkeen: 82kw |112hp / 247Nm."

Miten mahtaa olla alimmilla kierroksilla? Ja olisi helppo asentaa itse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View