rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Windows 10 -päivitys sallii jälleen Microsoftin tiedonkeruun  (Luettu 2137 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Epsoo
Taas vaihteeksi pääsee säätämään konetta (ihmettelinkin miksi onedrive oli mennyt päälle), koskakohan Microsoft lopettaa käyttäjien kyykyttämisen?

http://www.digitoday.fi/data/2015/12/08/tarkista-koneesi-windows-10--paivitys-sallii-jalleen-microsoftin-tiedonkeruun/201516243/66

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:15
  • Eipä turhia höttyillä :)
Itse käytän Spybottia: https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

Tuosta vaan perinteiseen Spybot-tyyliin Immunize ja homma bueno Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Mistähän sitten löytyisi ohje "tavalliselle tallajalle", miten tuo estetään?

Samalla kysyn kympin avauksen "lukitusta". Jostain syystä mulla on tullut lukitus niin, että aina avatessa pitää antaa salasana. Mielestäni se ei ollut alunperin. Saako sen jostain pois?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Epsoo
Tätä asetusta ei näköjään saa pois, joten Microsoftille menee dataa väkisin >:(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Mistähän sitten löytyisi ohje "tavalliselle tallajalle", miten tuo estetään?

Samalla kysyn kympin avauksen "lukitusta". Jostain syystä mulla on tullut lukitus niin, että aina avatessa pitää antaa salasana. Mielestäni se ei ollut alunperin. Saako sen jostain pois?

Jos kone pyytää salasanaa käynnistettäessä lepotilasta, sen saa pois asetuksista (tilit).
Mutta kun kone on sammutettu ja käynnistää, siitä sitä salasanaa ei kait saa pois.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Jos kone pyytää salasanaa käynnistettäessä lepotilasta, sen saa pois asetuksista (tilit).
Mutta kun kone on sammutettu ja käynnistää, siitä sitä salasanaa ei kait saa pois.

Tästä kysymys, kiitos.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2018 kello on 12:26
Ukko päivitti kymppiin... vei sit mennessään kansiot työpöydältä. Firman kaikki men ja vihels.... varmuuskopiot... mitä ne on 😁

Mikkisofta ei taaskaan yllättäny.....

Mulla onneks heti kun sai, ei te tehnyt mitään jekkuja. Mutta eipä sammu enään millään muutaku väkisin.
Todella epävakaa mielestäni viellä 😡

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:54
Mulla onneks heti kun sai, ei te tehnyt mitään jekkuja. Mutta eipä sammu enään millään muutaku väkisin.
Todella epävakaa mielestäni viellä 😡

Sama täällä arpapeliä miten käynnistää että tuleeko tehtäväpalkki oikein ja kaikki käynnistyskuvakkeet (jos ei niin ivon-bootti väkisin ainut mahdollinen) ja välillä sammuttaa pitkään ja hartaasti  :(.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Tätä asetusta ei näköjään saa pois, joten Microsoftille menee dataa väkisin >:(
Samaa ihmettelin....

Itse olen kaikkiiin täppiin laittanut kiellon, vaikka en ymmärrä mihin ne vaikuttavatkaan. Osa oli säilynyt, mutta tässä ajan saatossa, joku niistä täpeistä oli taas auennut. Sallin sitten myöhemmin jonkun, jos jumittaa.
Itse olen niin epäluuloinen, että uskon joka napin olevan jonkinlaista silmänlumetta. Tuon yhden napin vaihtoehdot kertoo sen. Tai ei se ole mikään vaihtoehto, jos valitaan saako urkkia paljon, vaiko vähän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
  • Autossa on pyörät
Ukko päivitti kymppiin... vei sit mennessään kansiot työpöydältä. Firman kaikki men ja vihels.... varmuuskopiot... mitä ne on 😁

Mikkisofta ei taaskaan yllättäny.....

Mulla onneks heti kun sai, ei te tehnyt mitään jekkuja. Mutta eipä sammu enään millään muutaku väkisin.
Todella epävakaa mielestäni viellä 😡
Ei se ollut Mikkisofta" kuka vei, vaan se Ukko , asennettaessa kysyy säilytetäänkö omat tiedostot ja asetukset.....
ainakin ne noin 85 konetta mihin itse asentanut tähän mennessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
  • Autossa on pyörät
Mistähän sitten löytyisi ohje "tavalliselle tallajalle", miten tuo estetään?

Samalla kysyn kympin avauksen "lukitusta". Jostain syystä mulla on tullut lukitus niin, että aina avatessa pitää antaa salasana. Mielestäni se ei ollut alunperin. Saako sen jostain pois?
Tuossa on käytössä Microsoft tili. tällöin vaatii salasanan.
 Voit vaihtaa sen kirjautumisasetuksi sta PIN- koodiksi jolloin nopea avata.
Tälle tilille pääset Seppo myös puhelimellasi ja avaamalla tietokoneesta OneDrive:n näet puhelimella otetut kuvat.