rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Yleisimmät haittaohjelmat  (Luettu 3351 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Yleisimmät haittaohjelmat
« : 2.12.2015 kello on 08:58 »
Ikävä lista: Jos koneellasi on haittaohjelma, se on todennäköisesti yksi näistä

http://urly.fi/x9A


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #1 : 2.12.2015 kello on 09:17 »
Osako joku sanoa miten Delta-homes viruksesta pääsee eroon? Cromen kun aukaisee niin tekee lisälehden automaattisesti. Kerää ilmeisesti tietoa käyttäjästä. Virusrorjuntana Avast ja käyttis Win 10.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:01
  • Lempäälä
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #2 : 2.12.2015 kello on 09:17 »
  N. kuukausi sitten koneeni oli kaverilla "siivouksessa", oli kuulemma kuusi haitta ohjelmaa, joista viimeinen hidasti orgin toimintaa. Viimeinen "niitti"oli ohjelma joka lupasi ilmaiseksi päivittää ajurit, johon tyhmyyttäni menin "koskemaan". :(
  Nyt taas olen ihmetellyt kun kerrotaan orgin hitaudesta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #3 : 2.12.2015 kello on 10:16 »
Osako joku sanoa miten Delta-homes viruksesta pääsee eroon? Cromen kun aukaisee niin tekee lisälehden automaattisesti. Kerää ilmeisesti tietoa käyttäjästä. Virusrorjuntana Avast ja käyttis Win 10.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Malvarebytes.org anti-malware. Tuolla lähtee kaikki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #4 : 2.12.2015 kello on 10:26 »
Pitäisikö tuossa aloituksessa näkyä jokin lista?

Orgin ekan sivun avauksen hitaus tuskin johtuu mistään viruksesta, kun minulla toimii samoin kotona, työkoneessa ja kännyssä. Molemmat läppärit suojattu F-securella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #5 : 2.12.2015 kello on 10:30 »
Malvarebytes.org anti-malware. Tuolla lähtee kaikki.
Mä ajoin tuon eilen ja se löysikin tuos paskiaisen. Immunisoin ja käynnistin koneen uudelleen. Kas, Delta aukaisi edelleen lisäsivun

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
  • Savo
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #6 : 2.12.2015 kello on 11:09 »
Osako joku sanoa miten Delta-homes viruksesta pääsee eroon? Cromen kun aukaisee niin tekee lisälehden automaattisesti. Kerää ilmeisesti tietoa käyttäjästä. Virusrorjuntana Avast ja käyttis Win 10.
Meillä teki kanssa tuolla Cromella..vaihdoin kettuun niin loppui aukaisemasta... Mulla on käytössä Norton premier 360.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #7 : 2.12.2015 kello on 11:26 »
Pitäisi mennä katsomaan tuon netin pikakuvakkeen taa :)
Tää p**ka on muokannut sen eri malliin, eli lisännyt sinne kökköjä
Senhän kuuluu olla esim

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
ja tuo polku löytyy kun klikkaa hiiren oikealla tätä oman netin kuvaketta ja valitsee ominaisuudet.
Mikäli lukee jotain muuta niin poistaa siitä pötköstä ylimääräiset
Sitten tässä on ohjeita myös http://www.techsupportall.com/how-to-remove-delta-?search-home-page-ie-firefox-chrome/
Ja nyt lopuksi... älä asentele kaikkea netistä mitä löydät...
Meillä teki kanssa tuolla Cromella..vaihdoin kettuun niin loppui aukaisemasta... Mulla on käytössä Norton premier 360.

Sen takia ketulla ei tee tuota kun sen kuvaketta ei ole ohjelmoitu uudelleen, auttaa myös kun poistaa chromen eikä jätä mitään muistiin ja asentaa uudelleen.

ps mitään automaattista ajurien asennusjuttua ei missään netissä olekaan, joillain valmistajilla , esim Dell Lenovo ,HP löytyy , muuten ei



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:44
  • Savo
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #8 : 2.12.2015 kello on 11:38 »
Kiitti tiedosta..Tytär haluis kayttää tuota Chromea joten pitää tehdä viikonloppuna poisto ja asennus uudestaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #9 : 2.12.2015 kello on 11:42 »
????Mä teen kans uudelleen asennuksen koska oon oppinut chromea käyttämää  ja muutenkin google liitynnäiset(drive,gmail) käytössä. Liekkkö nuo ketussa toimisivat????

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #10 : 2.12.2015 kello on 11:43 »
Tää kirjoittaa taas mitä sattuu. Ei ollut tarkoitus laittaa mitään kuvakkeita/kys.merkkejä eteen.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #11 : 2.12.2015 kello on 12:23 »
????Mä teen kans uudelleen asennuksen koska oon oppinut chromea käyttämää  ja muutenkin google liitynnäiset(drive,gmail) käytössä. Liekkkö nuo ketussa toimisivat????

Tokihan ne ketussa toimivat...  Chromessa taas kaikki ei toimi, pari kertaa olen yrittänyt sitä käyttää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #12 : 2.12.2015 kello on 12:33 »
Pitäisikö tuossa aloituksessa näkyä jokin lista?

Orgin ekan sivun avauksen hitaus tuskin johtuu mistään viruksesta, kun minulla toimii samoin kotona, työkoneessa ja kännyssä. Molemmat läppärit suojattu F-securella.

Tuossa lista



   
Haittaohjelmien TOP10 Suomessa
1.Neutrino EK Hyökkäysohjelmisto (Exploit Kit, EK), jonka hyödyntää Java Runtime -ympäristöä. Neutrino EK on ollut mukana esimerkiksi tiedostoja salaavissa kiristysyrityksissä .
2.Mywebsearch Verkkosivu ja sovellus, joka ehdottaa haitallisen työkalupakin asentamista selaimeen. Vaihtaa muun muassa selainoletuksia. Tulee usein jonkin ilmaisohjelman mukana.
3.Agent Troijalainen, joka asentaa mainos- tai haittaohjelmia uhrin tietokoneelle. Jotkut Agent-variantit vaihtavat Windows Explorerin tai Windows-käyttöliittymän asetuksia.
4.Fareit Troijalainen, jota käytetään muun muassa nappaamaan käyttäjänimiä ja salasanoja, jotka on tallennettu selaimiin. Varastaa myös sähköposti- ja ftp-tunnuksia.
5.Tinba Pankkitroijalainen, jonka tavoite on varastaa verkkopankkitunnuks ia ja salasanoja kuvakaappausten ja keyloggerien avulla.
6.Wysotot Windows-troijalainen, joka vaihtaa selainasetuksia ja lataa sekä käynnistää muita haittaohjelmia.
7.CMD Viattoman näköiseksi naamioitu virus (CMD.EXE), joka voi saastuttaa koneen, kun se suoritetaan. Virus voi korvata tai vioittaa olemassa olevia exe-tiedostoja.
8.Kronos Uudehko pankkitroijalainen, joka pyrkii varastamaan verkkopankkien tunnuksia ja salasanoja.
9.Blocker Muokkaa selainasetuksia, tekee uudelleenohjauksia ja sallii mainosten näyttämisen. Näitä mainoksia ei kannata klikata.
10.ZeroAccess Troijalainen, joka kätkeytyy Windows-alustalle ja sallii kauko-ohjauksen sekä haittaohjelmien latauksen. Pystyy päivittämään itsensä ja voi lähettää tietoja etäisännälle.

 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:01
  • Lempäälä
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #13 : 2.12.2015 kello on 15:02 »
Pitäisikö tuossa aloituksessa näkyä jokin lista?

Orgin ekan sivun avauksen hitaus tuskin johtuu mistään viruksesta, kun minulla toimii samoin kotona, työkoneessa ja kännyssä. Molemmat läppärit suojattu F-securella.

  Minulla näkyi aamulla tuo lista.
  Tuo hitaus lienee vaikea paikallistaa,  kun se ei ole  kaikilla. Kerran viimeviikolla havaitsin karvan verran yli sekunnin.
   

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Yleisimmät haittaohjelmat
« Vastaus #14 : 2.12.2015 kello on 18:04 »
Homma kunnossa  Thumb Käytin Firefoxia , jonka tuella poistin Chromen mutta en kirjanmerkkejä.
Latasin uudestaan Chromen ja Delta on hävinnyt. Käytetäänpäs kettua nyt tästä lähin  :)