Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Öljynvaihto

(1/4) > >>

Leader dog:
Tässä Castrolin versio asiasta:
http://www.jokamies.fi/castrol-mullistaa-autojen-oljynvaihdon-uusi-suodatin-ja-oljyt-vaihdettu-90ssa-sekunnissa/

seppoko:
Hetken piti ihmetellä, mihin matkailuvaunuun vaihdetaan öljyt. Mutta sehän onkin autoon.  ;D  :D

Leader dog:
Jep, autoissa on tyypillisesti ollut vaihdettavat öljyt, johon Castrolilla on uutta näkenystä. :D
Joka koskee sitä kopin vetäjää.

HiTec:
Ihan on näpsäkältä vaikuttava keksintö Thumb

Tuossa juuri hiljan vaihdoin ölperit tuohon Citroëniin, niin harvinaisen työläs oli tuo operaatio, moottorin pohjasuojien irroituksineen yms, tuo suoja kun yltää syylarilta lähes kuskin jakkaran alle, yhtenä kappaleena. Ja muutenkin könyä sitten tuolla auton alla vaikka kuinka hyde-jousituksella sen ylös saakin nostettua ilman tunkkaamisia. Tosin pitää kyllä antaa pointsit öljyfilsun suunnittelijalle, filsu on pelkkä paperipanos ja suojakuppi on hyvin esillä, moottorin etupuolella. Kaiken lisäksi tuo filsu valuu myös tyhjäksi auton öljyjen mukana, joten kupin aukaisukaan ei suttaa paikkoja 8)

Mutta saa nyt nähdä kuinka tuon Nexcelin kaupallistaminen onnistuu. Kuulostaa vain hiukka pahalta että purkit pitäisi kierrättää tehtaan kautta, sillä yleensä tuo tarkoittaa suojattuja systeemejä ja kallista hintaa, logistiikasta nyt puhumattakaan :-\ Ehkä systeemi toimisi paremmin avoimena, s.e. huollossa voitaisiin itse aukaista wanha patruuna ja ladata se uusiksi, valmiina hyllyyn odottamaan sitä seuraavaa öljyvaihdettavaa autoa. Tai miksei ihan kotioloissakin, vaihtokasetti jonka voi itse ladata Thumb

Aakku:
Ei oikein avautunut tuossa suodattimen vaihto....

Tuosta öljyjen liruttamisesta alakautta olen jo ajat sitten luopunut. Joskus tehtiin testiä PSA:n koneilla ja todettiin 0,5-1l öljyä jäävän öljypohjaan. Sen verran tuli imemällä vielä pois.
Alkuun piti olla moottorikohtainen imuputki öljypohjaan asti, mutta nyt riittää vain letkun kiinnitys öljytikun putkeen. Epäilin hiukan tätä uutta systeemiä, mutta niin vain tuli tyhjäksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View