Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Saunan pesuvedet - mihin?

(1/3) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  5.09.2015     kello on 11:48 ---Vaan niinhän "vanhatmökkiläiset" laskee saunavetensä suoraan, kun taas uusia vapaa-ajanrakennuksia koskevat uudet kiinteistön jätevesiasetukset. Vähintään saostus vaaditaan..

--- Lainaus päättyy ---

Jos sauna on kantoveden varassa, niin silloin ei tarvita saostuksia tms. Näin sivuhuomautuksena.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  5.09.2015     kello on 11:53 ---Jos sauna on kantoveden varassa, niin silloin ei tarvita saostuksia tms. Näin sivuhuomautuksena.

--- Lainaus päättyy ---
Olin hieman epäselvä - tarkoitin saostuksen sijaan imeytystä, eli imeytyskaivo vaaditaa "kantovesilläkin" - siis suora purku ojaan ei käy. Valmissa kaivotuotteissa puhdistettava sako-osa kun pesuaineet tuottavat ajanoloon siihenkin kasvustoa..
http://www.ymparisto.fi/fi-fi/Rakentaminen/Rakennushanke/Talotekniset_jarjestelmat_LVI/Kiinteiston_jatevesien_kasittely/Puhdistamosivusto_jatevesien_kasittelymenetelmista/Harmaiden_jatevesien_kasittely/Vahaisten_pesuvesien_kasittely

99:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  5.09.2015     kello on 11:57 ---Olin hieman epäselvä - tarkoitin saostuksen sijaan imeytystä, eli imeytyskaivo vaaditaa "kantovesilläkin" - siis suora purku ojaan ei käy. Valmissa kaivotuotteissa puhdistettava sako-osa kun pesuaineet tuottavat ajanoloon siihenkin kasvustoa..
http://www.ymparisto.fi/fi-fi/Rakentaminen/Rakennushanke/Talotekniset_jarjestelmat_LVI/Kiinteiston_jatevesien_kasittely/Puhdistamosivusto_jatevesien_kasittelymenetelmista/Harmaiden_jatevesien_kasittely/Vahaisten_pesuvesien_kasittely

--- Lainaus päättyy ---


88k5:
^
Saunominen/suihku vähän vaikeasti touteuttavissa, jos kaikki pesuvesi pitäisi kerätä lattialta (tai istua vannassa), ja sitten vieskellä puskiin. M-autossakin on viemäröinti suihkualtaasta harmaavesisäiliöön. . nooh, kukin tehkööt..

Tähän harmaavesi (ja tuorevesi) asiaan itse olen m-autossa pitänyt suljetunkierron ideologiaa - eli vettä mukana aina samanverran. Se ei häviä, vaan siirtyy pytystä toiseen.. ilmaisinvalot kertoo statuksen. Yleensä menee "rintarinnan" tyhjennys ja täyttö. Vaan lyhyempi reissuja varten ajetaan 1/3-1/2 tuorevesitankillise lla. Auton painohan tuossa pysyy samana..

Suihkussa voi siten käydä vaikka marketin parkkipaikalla  ;)

99:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  5.09.2015     kello on 12:10 ---^
Saunominen/suihku vähän vaikeasti touteuttavissa, jos kaikki pesuvesi pitäisi kerätä lattialta (tai istua vannassa), ja sitten vieskellä puskiin.

--- Lainaus päättyy ---

Lähinnä tarkoitin että harvassa mökkisaunassa jossa on kantovesi, on viemäri. Yleensä nämä vativedet valuvat lattianrakosista maahan saunan alle, jossa on sorapohja mihin ne imeytyvät (tavallaan imeytyskenttä sekin).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View