rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Salasanat ja niiden suojaus.  (Luettu 1761 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.05.2022 kello on 19:25
Salasanat ja niiden suojaus.
« : 2.09.2015 kello on 14:42 »
Onko kellään kokemusta seuraavasta "salasanapankista"   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lastpass.lpandroid&hl=en
Onko käyttöliittymä sopiva meille vanhuksille?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:26
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Salasanat ja niiden suojaus.
« Vastaus #1 : 2.09.2015 kello on 15:17 »
Lastpassia olen itse käyttänyt jo vuosia PC:llä ja nyt tuo Android integroituu siihen varsin näpsästi yhteen Thumb

Itse asiassa noista varmaan jo sadoista salasanoista itse en edes tiedä kovinkaan montaa, salasanat kun olen aina luonut tuolla samaisella LastPassilla, yleensä 10mrk pitkiä epämääräisiä merkkijonoja ja joka ainoalle web-forumillekin on näin siis omansa => yhteen jos murtaudutaan, ei ole koko web-identiteettini murtautujalle ihan suoraan tyrkyllä 8)

Kokonaan toinen juttu onkin sitten mikä on "vanhus", näissä IT-hommissa kun jo 30v ikäiset tupataan luokittelemaan ikälopuiksi ::)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.05.2022 kello on 19:25
Vs: Salasanat ja niiden suojaus.
« Vastaus #2 : 2.09.2015 kello on 15:35 »
Jatkoa seuraa. Minulla on PC, Samsungin 7 in tab, IPad2 ja nyt telefooni (äly) on Huawei 7 mate.  Voi että tuliko elveisteltyä :-\
Niin käykö se salasanarumba kaikkiin noihin värkkeihin ja entä kun käytän jonkun toisen konetta miten toimin.  Niin kiitoksia ohjeista Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:11
Vs: Salasanat ja niiden suojaus.
« Vastaus #3 : 2.09.2015 kello on 17:43 »
Mulla on LastPass Premium...

Premium maksaa 12$ vuodessa. Muistaakseni ilmaisversio ei pelitä kaikissa laitteissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:26
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Salasanat ja niiden suojaus.
« Vastaus #4 : 2.09.2015 kello on 19:24 »
Niin käykö se salasanarumba kaikkiin noihin värkkeihin ja entä kun käytän jonkun toisen konetta miten toimin.  Niin kiitoksia ohjeista Thumb
Kyllä ainakin useimpiin ja ne on myös keskenään synkassa = yhdessä kun muutat jotai LastPassissa, se päivittyy välitömästi muihinkin. Ja jos sitten olet vaikka kirjaston koneella tms. niin tuonnehan ei niitä salasanoja sitten tallennella. Eli käynnistät selaimen incognito-tilassa, jolloin se ei tallenna mitään pipareita tms. koneelle ja menet sivulle lastpass.com, kirjaudut sisään ja voilá! Sulla on tasan sama salasanavarastosi käytettävissä tuollakin Thumb

Premium maksaa 12$ vuodessa. Muistaakseni ilmaisversio ei pelitä kaikissa laitteissa.
Juu, pitää paikkansa. PC-versio on ilmainen, mutta muut versiot taitaa olla maksullisia 8)