rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruutuskameran kuvan laatu  (Luettu 8341 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #15 : 4.09.2015 kello on 21:08 »
Tilaa uraltone.fi kunnolliset rca:t. Ne on kullatut. Metallirungolla ja kokemuksieni mukaan erinomaiset. Samasta paikasta mikrofonikoaksiaali a missä keskinapa häiriösuojattu ja myös maa kunnollinen, kaapelissa vähäinen vaimennus. On taipuisaakin vielä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:53
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #16 : 4.09.2015 kello on 21:35 »
Mikrofonikaapeli ei ole videokaapelia. Videon siirtoon video tai rf kaapelia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #17 : 4.09.2015 kello on 21:40 »
Olen kännykän varassa niin en saa linkkiä. Tuo kaapeli mitä tarkoitan siirtää 40-50m kuvaa ilman ongelmaa. Olen itse vetänyt valvontakamerasigna alin sillä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #18 : 5.09.2015 kello on 09:10 »
Mulla kameran kuvaongelmat ei johdu kaapelista, koska kuva on lähes mustavakoinen kytkemällä näyttö suoraan kiinni kameran mukana tulevaan originaalikaapeliin kin.
Originaalisetissä on 8 m oma kaapeli, jossa on erikoisliittimet molemmissa päissä. Toisessa päässä kytkentäliittimet eli 2 x RCA + virta- ja maapiha.
Noihin RCA-piuhoihin olen kytkenyt suoraan kiinni näytön omat 30cm kytkentäliittimet, eikä ole kunnon kuvaa.
Toisen kameran kuva on hyvä, myös ei korkeatasoisen 10 m jatkonkin jälkeen.
Vääntö kiinalaisten kanssa jatkuu...  Jokohan pian uskovat, että myyvät viallista tavaraa.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.05.2022 kello on 13:04
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu RATKENNUT
« Vastaus #19 : 14.09.2015 kello on 09:50 »
Kuvan värittömyys johtui lopulta siitä, että käytössä on kaksi kameraa.  Volvon persuuksissa on PAL järjestelmän kamera ja vaunun perässä olikin yllättäen vanhasta vaunusta poimittu NTSC- järjestelmäinen.
Nämä ottivat ja sotkivat toisiaan, joten värikuvaa ei tullut vaunuun.i RCA johdon pituudella ei ole tässä tapauksessa merkitystä.
 Kaiken varmuuden välttämiseksi otin vaunen kameran virran ja maadoituksen suoraan vaunun akulta ja herätteen takavalon johdosta. Kameraa on tarkoitus pitää päällä ajon aikana ja tarvittaessa peruuttaessa.
Lahdessa sijaitseva Jammaa- firma avitti hienosti loppupeleissä ongelman ratkeamisessa.

t.jussi

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #20 : 17.09.2015 kello on 17:55 »
Kiinalaiset ilmoittivat, että ns. mustavalkoinen kuva on ihan normaali peruutuskameran kuva, koska kamerassa on IR-suodin, joka muuttaa värit esim. vihreästä tulee valkoinen =(
Metkaa vaan, että IR-suodin on 60 asteisessa kamerassa, jolla katsoo luonnollisemmin perässä tulevaa liikennettä kun sillä näkee kauemmas ja 170 asteen kamera taas on optimaali peruuttamiseen. Siinä sitten taas onkin tavalliset värit. Jotenkin olisi ymmärtänyt siis toisinpäin, mutta näin päin on kyllä aika kiinalainen juttu...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskameran kuvan laatu
« Vastaus #21 : 17.09.2015 kello on 18:16 »
Olihan selitys   :P