rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Älylaturi vanhan tilalle, CTEK MXS 5 tai 7 - kirkastuuko vai ei?  (Luettu 13035 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Sama Defa jo neljännessä autossa (Bravo), tosi hyvä lohkolämppärin kaverina. Granducassa ei vielä oo kun siinä on Eberi, tekis mieli laittaa niin ois akku iskussa kun eberiä käyttää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:11
Granducassa ei vielä oo kun siinä on Eberi, tekis mieli laittaa niin ois akku iskussa kun eberiä käyttää.

Ota Eberin sähvöt hupiakusta, niin käynnistykselle jää aina virtaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
Nyt on testiä takana 30 tuntia 3.5A kuormaa 90ah:n akussa, minun laskujen mukaan pitäis olla akku jo aika tyhjä, jos ei Bilteman älylaturi latais  ;D akun navoissa jännitettä 13.6V  Thumb en ainakaan vielä usko täällä olevien CTEC miesten myyntipuheita  ;D Bilteman laturin toimimattomuudesta, mut jatketaan testiä

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:16
  • viihtyy puskissa
Nyt on testiä takana 30 tuntia 3.5A kuormaa 90ah:n akussa, minun laskujen mukaan pitäis olla akku jo aika tyhjä, jos ei Bilteman älylaturi latais  ;D akun navoissa jännitettä 13.6V  Thumb en ainakaan vielä usko täällä olevien CTEC miesten myyntipuheita  ;D Bilteman laturin toimimattomuudesta, mut jatketaan testiä

No sitten se toimii, jos kuorman kanssa jännite pysyy noissa kantimissa Thumb Ovat varmaan sitten kyllästyneet rahoja takaisin vaativiin ihmisiin  ;D Juu ja mulla ei ole Ctekkiä, on 35 vuotta vanha 20 ampeerin Mascot- virtalähde, joka on säädetty hiukan 13.5 voltin päälle :)

Edit: Sillälailla voi koittaa kanssa, että laittaa kuormaa lisää ja katsoo, ettei jännite kovin paljon putoa tuosta.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015 kello on 18:12 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Nyt on testiä takana 30 tuntia 3.5A kuormaa 90ah:n akussa, minun laskujen mukaan pitäis olla akku jo aika tyhjä, jos ei Bilteman älylaturi latais  ;D akun navoissa jännitettä 13.6V  Thumb en ainakaan vielä usko täällä olevien CTEC miesten myyntipuheita  ;D Bilteman laturin toimimattomuudesta, mut jatketaan testiä

juuri noin toimii kun ei saa akkua täyteen koskaan, mutta puotappa kuorma puoleen amppeeriin niin kun se vihdoin saa akun täyteen kuormasta huolimatta ni heittää pyyhkeen kehiin Thumbd..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
Juu ja mulla ei ole Ctekkiä, on 35 vuotta vanha 20 ampeerin Mascot- virtalähde, joka on säädetty hiukan 13.5 voltin päälle :)


Miksi säädetty noin alas? Kun on Maskotti niin 14.7 volttia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Miksi säädetty noin alas? Kun on Maskotti niin 14.7 volttia.
ei sitä oo säädetty niin alas, va kun nää älylaturit puottaa latausvirtaa kun jännite nousee ja kun on 3.5 amppeerii jatkuvaa kuormaa niin ei koskaan saa akkuu täyteen

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
juuri noin toimii kun ei saa akkua täyteen koskaan, mutta puotappa kuorma puoleen amppeeriin niin kun se vihdoin saa akun täyteen kuormasta huolimatta ni heittää pyyhkeen kehiin Thumbd..
Epäilen edelleen, etteikö tää toimis  ;D mut kun sunnuntaina tullaan reissusta kotiin, niin jätän yhden 5W:n lampun päälle niin eiköhän sitte viikon päästä saada asiaan selvyys  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Epäilen edelleen, etteikö tää toimis  ;D mut kun sunnuntaina tullaan reissusta kotiin, niin jätän yhden 5W:n lampun päälle niin eiköhän sitte viikon päästä saada asiaan selvyys  Thumb
toivottavasti sun laturit toimii erillä lailla kun mun Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
toivottavasti sun laturit toimii erillä lailla kun mun Thumb
Toivotaan, muussa tapauksessa Bilteman myyjä saa "pienen" palauteryöpyn  ;D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
No sitten se toimii, jos kuorman kanssa jännite pysyy noissa kantimissa Thumb Ovat varmaan sitten kyllästyneet rahoja takaisin vaativiin ihmisiin  ;D Juu ja mulla ei ole Ctekkiä, on 35 vuotta vanha 20 ampeerin Mascot- virtalähde, joka on säädetty hiukan 13.5 voltin päälle :)

Edit: Sillälailla voi koittaa kanssa, että laittaa kuormaa lisää ja katsoo, ettei jännite kovin paljon putoa tuosta.

Taidatkin tarkoittaa ylläpitolataus tilaa. Maskottihan siirtyy tietyn ajan kuluttua ylläpitolataukseen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:16
  • viihtyy puskissa
Taidatkin tarkoittaa ylläpitolataus tilaa. Maskottihan siirtyy tietyn ajan kuluttua ylläpitolataukseen.

Tämä on tosiaan Mascot virtalähde 80-luvun alusta, ei siis varsinaisesti tarkoitettu akkulaturiksi, hyvin kyllä toimii siinäkin tarkoituksessa. Tämä on tarkoituksella säädetty noiden vanhojen Midac- tukiasema-akkujen ylläpitojännitteese en. Tasoitusvaraus tehdään sitten Mattilaturilla akkuvalmistajan ohjeen mukaisella 14.1 voltin jännitteellä tarvittaessa. No, nämä mun sähkösysteemit on vähän tällaisia omanlaisiaan, kasattu aikanaan työmailta kertyneistä romuun menossa olleista tarvikkeista  8) Normaali akku toki pitää varata sinne 14.7 volttiin asti ja sitten ylläpitovaraukseen n. 13.7 voltilla.

Eeli

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
Tämä on tosiaan Mascot virtalähde 80-luvun alusta, ei siis varsinaisesti tarkoitettu akkulaturiksi, hyvin kyllä toimii siinäkin tarkoituksessa. Tämä on tarkoituksella säädetty noiden vanhojen Midac- tukiasema-akkujen ylläpitojännitteese en. Tasoitusvaraus tehdään sitten Mattilaturilla akkuvalmistajan ohjeen mukaisella 14.1 voltin jännitteellä tarvittaessa. No, nämä mun sähkösysteemit on vähän tällaisia omanlaisiaan, kasattu aikanaan työmailta kertyneistä romuun menossa olleista tarvikkeista  8) Normaali akku toki pitää varata sinne 14.7 volttiin asti ja sitten ylläpitovaraukseen n. 13.7 voltilla.

Eeli

Eli sinulla ei ole akkulaturia vaan virtalähde. :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
toivottavasti sun laturit toimii erillä lailla kun mun Thumb
Nyt on reilut 5 vuorokautta ollu 5W:n ledinauha päällä autossa, päivittäin olen tarkastanut akkujännitteen ja joka päivä sama tulos 13.8V joten lieneeköhän noista Bilteman latureista saatu tehtyä jo ihan kilpailukykyinen vaihtoehto CTEK:lle ainakin hinta on alle puolet merkkilaitteesta  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Nyt on reilut 5 vuorokautta ollu 5W:n ledinauha päällä autossa, päivittäin olen tarkastanut akkujännitteen ja joka päivä sama tulos 13.8V joten lieneeköhän noista Bilteman latureista saatu tehtyä jo ihan kilpailukykyinen vaihtoehto CTEK:lle ainakin hinta on alle puolet merkkilaitteesta  ;D
hieno homma jos ovatten muuttannu ylläpito latauksen erillaiseksi..