rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Älylaturi vanhan tilalle, CTEK MXS 5 tai 7 - kirkastuuko vai ei?  (Luettu 13046 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.07.2017 kello on 10:28
  • Get away from it all
    • getawayfromitall.squarespace.com
Onkos jo kokemusta tuosta Bilteman laturista? Toimiiko hyvin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
^
Mulla on pari Ctekiä neljästä hajonnut...

Ei nekään mitään mahdottomia kestä.

Oletko ollut piuhassa kiinni, kun olet auton käynnistänyt. Voi olla ettei laturi siitä tykkää. ?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:01
Oletko ollut piuhassa kiinni, kun olet auton käynnistänyt. Voi olla ettei laturi siitä tykkää. ?

Toi vaatii aika paljon lisäselvitystä, ei mene läpi ihan tolla tiedolla. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Toi vaatii aika paljon lisäselvitystä, ei mene läpi ihan tolla tiedolla. ;)

Jos laturi on jatkuvasti kytkettynä akkuun/akkuihin. Laturi verkkovirrassa, ja käynnistää moottorin, niin laturi voi vioittua. Enhän minä sitä tiedä, kun en ole arvannut testata. Mutta jostakin luin varoituksen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:11
Oletko ollut piuhassa kiinni, kun olet auton käynnistänyt. Voi olla ettei laturi siitä tykkää. ?
Ei ole. Näillä CTEK latureilla on pidetty ylläpitolatausta museoajoneuvoihin.

Boosteri mulla on sitten erikseen..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:50
Onkos jo kokemusta tuosta Bilteman laturista? Toimiiko hyvin?
Kokemusta vasta yhden viikonlopun osalta ja hyvin ajo asiansa  Thumb kerrotaan lisää kunhan tulee enempi kokemusta

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:03
  • viihtyy puskissa
Kokemusta vasta yhden viikonlopun osalta ja hyvin ajo asiansa  Thumb kerrotaan lisää kunhan tulee enempi kokemusta

Toimiikos tuossa versiossa jo ylläpitolataus niinkuin kuuluu? Pari vuotta sitten mulla oli tuommoinen Bilteman laturi. Se latasi kyllä nätisti 14.7 voltin jännitteeseen asti, mutta sitten lataus katkesi kokonaan pois, ja akku olisi vaikka saanut tyhjentyä, jos kuorma olisi ollut päällä.

Edit: Siinä mun versiossakin kyllä ylläpitolatausta mainostettiin, sain sen palautettua sitten...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Toimiikos tuossa versiossa jo ylläpitolataus niinkuin kuuluu? Pari vuotta sitten mulla oli tuommoinen Bilteman laturi. Se latasi kyllä nätisti 14.7 voltin jännitteeseen asti, mutta sitten lataus katkesi kokonaan pois, ja akku olisi vaikka saanut tyhjentyä, jos kuorma olisi ollut päällä.

Edit: Siinä mun versiossakin kyllä ylläpitolatausta mainostettiin, sain sen palautettua sitten...
mulla samanlainen kokemus tuosta niinkuin siitä isommasta mallista myös Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
mulla samanlainen kokemus tuosta niinkuin siitä isommasta mallista myös Thumbd

Siitä syystä minäkin palautin sen. Jykevähän se olisi ollut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:50
Toimiikos tuossa versiossa jo ylläpitolataus niinkuin kuuluu?

Täytyy laittaa testiin illalla, pientä kulutusta päälle ja tarkistus perjantaina, et onko akku tyhjä  ;D

Edit: Nyt on kaljakaappi, ottoteho 40w kytketty päälle ja akku on 90ah joten eiköhän se perjantaihin mennessä selviä toimiiko ylläpitolataus, vai onko akku tyhjentyny ja minä marssin kiukkuisena kohti Biltemaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.08.2015 kello on 11:35 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
Mullon kans tuo Bilteman 12/24V 25/12,5A laturi. Ostin sen ylläpitämään 24V/2200Ah akkupatteristoa omien laturien kyrvähdettyä, mutta ajatus ois kokeilla tuota vaunuunkin, kunhan vaunu valmistuu. Ainoa miinus tuossa on suht kovaääninen tuuletin. Tuulettimia noista on hajoillutkin, kuten myös bentonin vastaavasta mallista, lieneeköhän sama laite? Nopeasti tuo ainakin tuuppaa tyhjentyneeseen akkuun sen verran sähikäistä, että käyntiin pärähtää!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Minä ajattelin asentaa henkilöautoon kiintesti jonkin älylaturin. Saisi sitten ladattua aika-ajoin akkua jos on vaan lyhyttä ajoa ja ei akut kerkiä lataantumaan. Lohkolämppäriä tossa ei ole, olisikin päässyt helpolla ku ois vaan defan tai vastaavan laittanu. Pieni saisi olla että helppo konehuoneeseen jemmata, johto täytynee sitten pujottaa alakautta ulos ja viedä tolppaan. Onkos kellään vastaavia viritelmiä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Mullon kans tuo Bilteman 12/24V 25/12,5A laturi. Ostin sen ylläpitämään 24V/2200Ah akkupatteristoa omien laturien kyrvähdettyä, mutta ajatus ois kokeilla tuota vaunuunkin, kunhan vaunu valmistuu. Ainoa miinus tuossa on suht kovaääninen tuuletin. Tuulettimia noista on hajoillutkin, kuten myös bentonin vastaavasta mallista, lieneeköhän sama laite? Nopeasti tuo ainakin tuuppaa tyhjentyneeseen akkuun sen verran sähikäistä, että käyntiin pärähtää!
aika kome akku varastus, onkos ne mökillä vai miss moiset

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
Tutkimuskäytössä. Kävin vain jeesaamassa vikatilanteessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:59
Minä ajattelin asentaa henkilöautoon kiintesti jonkin älylaturin. Saisi sitten ladattua aika-ajoin akkua jos on vaan lyhyttä ajoa ja ei akut kerkiä lataantumaan. Lohkolämppäriä tossa ei ole, olisikin päässyt helpolla ku ois vaan defan tai vastaavan laittanu. Pieni saisi olla että helppo konehuoneeseen jemmata, johto täytynee sitten pujottaa alakautta ulos ja viedä tolppaan. Onkos kellään vastaavia viritelmiä.

Ctek kytkettynä lohkolämppärin rinnalle. Aamulla akut latutuu, ajo ja weba, erotusrele välissä.