rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Puoli-integroidut korimallit  (Luettu 7236 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.02.2017 kello on 21:08
Puoli-integroidut korimallit
« : 3.08.2015 kello on 11:08 »
Aloitteleva höpöttelijä kyselee lisää tyhmyyksiä :)

Onkohan jossain helposti noita eri pohjamalleja mitä eri valmistajilta on selattavissa. Tuntuu olevan aika hidasta touhua kliksutella nettikaravaanista myynti-ilmotuksia ja ihmetellä, että minkäslainen pohjaratkaisu tässä härvelissä on.

Jonkinlainen mielikuva alkaa hahmottumaan mitä haluaisi autolta. Eli vuode/vuoteet aina valmiina takaosassa autoa. Joko erilliset vuoteet 2:lle tai parivuode, molempia ratkaisuja olen nähnyt. Tätä nyt aika nopea katsoa oven sijainnista myynti-ilmotuksista. Mutta muuten sisustusvaihtoehtoi hin en ole keksinyt nopeata tapaa selata, ainoastaan ilmoitus kerrallaan ja siltikään ei ne päähän jää vaan seuraava on katsottava myös :)

Alustoina näkyy olevan 20-25ke hintaluokassa Fiattia, Fordia ja Renaulttia, onko niistä jotain erityistä tiedettävää? Haulla ettiskelin ja renaulttiakin oli lähinnä kehuttu, Fiatissa nyt toki jotain pientä Fiiatti maista temppuilua. Fordista en juuri ole vielä lukenut mistään. Fordeista taitaa tarvita olla aika uusi, että vaihdekeppi siirtyy lattialta vähän ylemmäksi, oisko jotain 2007 tienoita?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
Vs: Puoli-integroidut korimallit
« Vastaus #1 : 3.08.2015 kello on 11:49 »
Tuo 2007-> Fordin alusta mielyttää minua ulkonäöllisesti. Jotenkin vaan on onnistuttu tekemään hyvännäköinen keula.

Onko sillä vaihdekepin sijainnilla suurikin merkitys sinulle? ei se siinä lattiassakaan ole tiellä ja rakenne on sikäli hyvä että keppi menee suoraan laatikkoon ilman niveliä matkalla, takavetoisessa siis.

Fordista ei nyt minulla ainakaan ole pahaa sanottavaa. Vaimolla ollut Transit siitä asti kun Mersu toi Sprintterit markkinoille, niissä ei löytynyt sopivaa tavaratilaa ja merkki vaihtui Fordiin.
Ei niissä ongelmia ole ollut ja nyt kesällä oli muutaman viikon käytössä jakeluautona käytetty yli 500 000 ajettu joka toimi hyvin. Auto ollut tutulla uudesta asti ja tiedän ettei sillä mitään isoa ole tehty.

Meillä asuntoautossa (Ford 2002) on kilometrejä taulussa 273 000 ja hyvin käy ja kukkuu. Normi kuluvia osia siihen on vaihdettu ja huollettu säännöllisesti.

Mitä sisustamiseen tulee niin liikkeitä kiertämällä ja nettiä selaamalla ne löytää. En minä ainakaan ole keksinyt tapaa oikaista.

  • Vieras
  • Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #2 : 3.08.2015 kello on 11:58 »
    Tuo 2007-> Fordin alusta mielyttää minua ulkonäöllisesti. Jotenkin vaan on onnistuttu tekemään hyvännäköinen keula.

    Onko sillä vaihdekepin sijainnilla suurikin merkitys sinulle? ei se siinä lattiassakaan ole tiellä

    Eikö ole mitään haittaa siitä vaihdekepistä kun kuskin jakkaran kääntää taakse pöytään päin, ei ole liikkumisen haittana jos haluaa liikkua edestä taakse ja toisinpäin ?

    Juu, ulkonäkö on makukysymys, mulla taas tuo Ducaton keula ratkaisi v. 2007 messuilla että siinä se on.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #3 : 3.08.2015 kello on 12:12 »
    Eikö ole mitään haittaa siitä vaihdekepistä kun kuskin jakkaran kääntää taakse pöytään päin, ei ole liikkumisen haittana jos haluaa liikkua edestä taakse ja toisinpäin ?

    Juu, ulkonäkö on makukysymys, mulla taas tuo Ducaton keula ratkaisi v. 2007 messuilla että siinä se on.  ;D

    Ei se minua haittaa ja muotoilu kuitenkin sellainen ettei ole tiellä, vaihdekeppi siis, käsijarrukahva ennemmin voi tehdä kuljettajan penkin kääntämisen hiukan hankalaksi jos se on vedetty ylös. Enkä nyt kauhean usein tuota tai apparin jakkaraa käännä, kahdestaan liikutaan ja pöytä tulee kiskoilla seinästä, lisäpala on olemassa seinän ja pöydän väliin sekään ei ole käytössä. Kun pöydän vetää ulos 30-40 cm kummallekin jää yli metrin levyinen sohva istumapaikaksi toinen pitkittäin toinen poikittain. Neljä siihen mahtuu noin syömään jos jatkopalan laittaa. 

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:52
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #4 : 3.08.2015 kello on 12:23 »
    Niin, minustakin 2007:n (2006.5) keula on paras tähän astisista  :P - uusin tuo mieleen -70-luvun alun "sika-possu-ransun" (vain dslissä oli "kärsä", bensa versio oli "loiva v-keula").

    Aika hyvin auton ulkoa voi päätellä jo sisusta-ratkaisut - kun on pidempää autoja katellut. Ikkunat, ovi, wc-luukku, takatallien luukut, kaasupullokotelon luukku paljastaa kaiken..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #5 : 3.08.2015 kello on 12:26 »
    ^Tuohon lisäksi jääkaapin ritilät. Kertoo keittiöstä ja myös siitä onko korkea vai työtason tai muualla alla oleva matala.

    Tuo uusin keula on Fordissa minustakin todella ruma.

  • Vieras
  • Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #6 : 3.08.2015 kello on 12:30 »
    Tuo uusin keula on Fordissa minustakin todella ruma.

    Jaa, minä ottaisin sen uuden Transun heti jos nyt autoa oisin katsomassa. Sehän on hienon muhkea keula ja siihen täyteen kromia niin ois niin jenkkiä että.  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #7 : 3.08.2015 kello on 13:04 »
    Jaa, minä ottaisin sen uuden Transun heti jos nyt autoa oisin katsomassa. Sehän on hienon muhkea keula ja siihen täyteen kromia niin ois niin jenkkiä että.  :D

    Kauneus on katkojan silmissä usein .

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #8 : 3.08.2015 kello on 15:25 »
    Käsitykseni mukaan tuo rippuu valmistajasta ja katselmiesi autojen iästä. Joillakin on ainakin omilla neittisivuilla noita malleja muistaakseni. Mutta ne on tietenkin uusia ja samoja numeroyhdistelmiä on käytössä kaukaa historiasta ja ne voivat olla samoja tai hivenen eri. Itse tuli katseltua pääsääntöisesti Hymereitä ja niissä ainakin tuo pohjapiirustus tulee ilmi mallinumerosta. Ja kun nuo autot tuppasivat olemaan sen verran saman ikäisiä samassa hintaluokassa niin kyllä niihin hetken päästä tuli näppituntuma. Itsellä oli tuo ulko-ovi sellainen indikaattori mitä käytin paljon nopeassa selailussa. Sellainen missä ovi oli takana hypättiin raakasti yli, koska niistä suurin osa on takakeittiömalleja. Joitakin olen nähnyt missä on ovi takana ja silti kerrossängyt takana poikittain, mutta harvinaisempi pohjaratkaisu muutenkin.

    Jos huomaat jonkin yksilön joka erityisesti miellyttää niin pistä sen malli ylös johonkin jos ei muistiin tartu ja käytä sitä apuna?

    Mitään kaikenkattavaa sivustoa en itsekään löytänyt edes yksittäisille valmistajille.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
    • Kulkija
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #9 : 3.08.2015 kello on 16:01 »
    Ulkonäön perusteella en kyllä alustaa valinnnut, enkä valitse jatkossakaan.

    Mutta itse asiaan; jos kokee tarvitsevansa reippaasti tavaratilaa on takatallimalli, jossa poikittainen parivuode takana, hyvä valinta.

    Eipä siinä montaa muuta momenttia ole. Tarviiko täys- vai puolidinetin, ison vai pienen jääkaapin, L-keittiön vai perinteisen. Jää vielä kylppärin toteutus, erillinen suihku vaiko vessa ja suihku samassa tilassa. Moni tykkää vielä erillisestä sohvasta, loput pohjaratkaisuasiat on kaappien paikkoja.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #10 : 3.08.2015 kello on 17:51 »
    Joo, sen haluaisin kuulla kun jossain autossa on kaikki kohdallaan .
    En tiedä tietäisinkö itsekkään milloin ne olisivat .
    Nyt kun parannettiin keittiö/oleskelutiloja ja jumbo jääkaappi on vaatelokerot niukalla ja pari aika hankalasti sängyn takana.
    Nyt pitää ajatella asioita nurinpäin ,entisen verrattuna ja laittaa vatteita koreihin avohyllyillekkin .
    Saapipa nähhä luonnistuuko.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
    • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #11 : 3.08.2015 kello on 18:33 »
    Aika samoilla linjoilla Oulaan kanssa. Ainakin itsellä kun vähän eri asioista tulee erilaisia rajoitteita tai tarpeita autolle niin aina joutuu jotain kompromisseja tekemään. Ensimmäosenä itsellä on loppunut budjetti toisena kantavuus ja kolmantena ajokortti. Itse suosin ajatusmaailmaa että  miettii mitkä on niitä tärkeimpiä ominaisuuksia mistä ei tingitä. Sen jälkeen sitten muut jotenkin arvojärjestykseen eytä mitä itse painottaa auton etsimisessä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
    • Kulkija
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #12 : 3.08.2015 kello on 18:41 »
    Saisi olla omassa hiukan väljempää puolidinetissä, lisää kaappitilaa, erillinen suihku ja ennenkaikkea isompi takatalli - jälkimmäisen toteutus voisi olla vaikeaa takakerrossänkyauto ssa.

    Toisaalta hyvin pärjää kaikkia ilmankin. Samanlainen VW+ALKO -alustalla, kiitos. Ei vaan löydy.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:12
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #13 : 3.08.2015 kello on 21:42 »
    Saisi olla omassa hiukan väljempää puolidinetissä, lisää kaappitilaa, erillinen suihku ja ennenkaikkea isompi takatalli - jälkimmäisen toteutus voisi olla vaikeaa takakerrossänkyauto ssa.

    Ja mitä enemmän tilaa ja mitä väljempää, sen vähemmän kantavuutta.....   Autoilukin on kasa kompromissejä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #14 : 3.08.2015 kello on 21:49 »
    Ja mitä enemmän tilaa ja mitä väljempää, sen vähemmän kantavuutta.....   Autoilukin on kasa kompromissejä.
    Tai sitten mennään tuonne yli 3500 kg kalustoon jota meilläkin harkittiin pitkään .