Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Eurooppaan 2,50 m leveällä vaunulla - onko ongelma?

(1/2) > >>

JuhaL:
Ajatuksena suunnitella reissua ensi kesäksi Ranskaan Disneylandiin ja ehkä myös Normandiaan ajamalla Ruotsin kautta.

Vaunumme on 2,50 m leveä, jonka olen ymmärtänyt olevan ongelmallinen leveys joko pikkuteillä Euroopassa ja/tai myös leirintäalueilla.
Vaunulla on pituuttakin 8,24 m aisoineen, joten leirintäalueilla vaaditaan myös hieman isompia paikkojakin.

Uskaltaako tuon kokoisella vaunulla lähteä reissuun Ranskaan Ruotsi - Tanska - Saksa - Belgian kautta? Pitääkö joitakin paikkoja rityisesti vältellä?
Pärjääkö leirintäalueilla ilman vaunun moveria?

Alan:
Pitäisi pärjätä, mutta vähän tarkemmin pitää katsella, ettei ajaudu vanhojen kaupunkien keskustoihin.

Omaa kokemusta leveästä ei ole, mutta olen jokunen kerta ollut hankaluuksissa 2,30 leveänkin kanssa, joten osaan kuvitella.

Pariisin Bois de Boulognen alueella teki niin tiukkaa päästä osoitetulle paikalle, että kävin sen vaihtamassa respassa. Moverilla olisi todennäköisesti onnistunut. Riski kuski ja emäntä jaksaa työntääkin, mutta ei ylämäkeen ja erittäin kapealta väylältä suoraan 90 asteen kulmassa kääntyvälle kujalle ei pystynyt peruuttamaan.

Jos tulee toppi, niin reippaasti vaan vaunu irti, kaikesta selviää lopulta.

kimi:
Suomi on pieni maa vaunukauppiaille ja samankokoisia ja isompiakin myydään kaikkialle. Kyllä täysleveällä pärjää ja tietty on paikkoja jonne asiaa vaunun kanssa ei ole. Näin kotimaassakin.
Heinä- elokuussa on ahdasta kaikkialla mutta toisaalta kaikki alueet on auki, kyllä jostain tilaa löytyy, mahdollisesti ne parhaat paikat alueella voi olla vaikeasti saavutettavissa.

Jos suomessa pärjää omalla yhdistelmällä niin kyllä muuallakin.
Anteeksiiukan ympäripyöreästä vastauksesta mutta ei tuossa pitäisi ongelmaa olla. Ajaahan rekatkin pitkin eurooppaa.

K.E.V:
No noihin maihin voi mennä vaikka millä.
Olemme suurimman osan euroopan maista kierretty yhtäleveällä Polarilla kuin sinulla ja Solifer S6+:lla.
Mukana mm Cornwallin takanurkat , Albaniat jne. Tänä kesänä piti yhdellä pikkucampingilla ottaa portinpuolisko saranoistaan irti, jotta mahtui sisään.

Eikun tervemenoa, ei ongelmia  Thumb

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: JuhaL - 30.07.2015     kello on 14:22 ---Ajatuksena suunnitella reissua ensi kesäksi Ranskaan Disneylandiin ja ehkä myös Normandiaan ajamalla Ruotsin kautta.

Vaunumme on 2,50 m leveä, jonka olen ymmärtänyt olevan ongelmallinen leveys joko pikkuteillä Euroopassa ja/tai myös leirintäalueilla.
Vaunulla on pituuttakin 8,24 m aisoineen, joten leirintäalueilla vaaditaan myös hieman isompia paikkojakin.

Uskaltaako tuon kokoisella vaunulla lähteä reissuun Ranskaan Ruotsi - Tanska - Saksa - Belgian kautta? Pitääkö joitakin paikkoja rityisesti vältellä?
Pärjääkö leirintäalueilla ilman vaunun moveria?

--- Lainaus päättyy ---

Kokeneemmat osaavat antaa paremman vastauksen mutta kommentoin kuitenkin koska omassa reissukertomuksessa olen itse ottanut kantaa noihin molempiin eli ollut tyytyväinen siihen että vaunumme ei ole täysleveä ja toisaalta kehunut moveria.

Pääteillä motarit ja kaksinumeroiset tiet ei varmaan ole mitään eroa mutta sen jälkeen pienemmillä teillä marginaalit leveyssuunnassa voi pienentyä. Itse menimme melkoisia kinttupolkuja ja minulla varmasti vaikuttaa sekin että olin ekaa kertaa omalla vaunulla liikenteessä.

Joka paikassa oli isoja ja leveitä vaunuja sekä liikenteessä että leirintäalueilla. Silmämääräisesti arvioiden Keski-Euroopassa vaunujen keskikoko tippuu siitä mitä se täällä pohjoisemmassa on. Samassa suhteessa moverit tuntuivat yleistyvän.

Saa sen isonkin vaunun siellä leirintäalueella varmasti ruutuun mutta ei välttämä jokaiseen tarjolla olevaan eikä ehkä juuri siihen asentoon ja paikkaan mikä olisi optimaalisin.

Tuohon ensikertalaisuuteen on vielä pakko lisätä että omalla vaunulla. -94 kun itsellä ikää oli se 22 vuotta niin ei yhtään jännittänyt lähteä Eurooppaan eteläiseen Saksaan asti vanhempien Soliferilla joka oli muistin mukaan suurin joka siihen aikaan oli markkinoilla  ;)

"Vanhuus" tuo näköjään mukaan ihmeellisiä asioita...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View