rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Millaiset sulakkeet ja mihin väleihin 100W autinkopaneelin kanssa.  (Luettu 5859 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2018 kello on 15:38
Olen asentamassa 100W aurinkopaneelia vaunun katolle ja minulla on 15a säädin sisätiloissa. Säätimeltä menee sitten johdot akulle. Minkä kokoiset sulakkeet ja mihin väliin ne pitää laittaa? Parempi varma kuin epävarma ratkaisu, eli enemmän on parempi kun ehdotatte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
tuollaisessa systeemissä ainut potetentiaalinen vaaran aiheuttaja on akun sisältämä energia, eli akun viereen 20A sulake .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
Tässä Tracer Bn liitäntä kuva, jotkut käyttää automotive sulakkeita ja jotkut normaaleja automaattisulakkeit a;

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:36
Olen asentamassa 100W aurinkopaneelia vaunun katolle ja minulla on 15a säädin sisätiloissa. Säätimeltä menee sitten johdot akulle. Minkä kokoiset sulakkeet ja mihin väliin ne pitää laittaa? Parempi varma kuin epävarma ratkaisu, eli enemmän on parempi kun ehdotatte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on tässä retkeilyautossa edellisessä elämässä johdot sulaneet säätimen ja kennon väliltä. Patja oli kärhtänyt ja jauhesammutin oli tyhjennetty.
Nyt on sulakkeet akun ja säätimen välissä. Sulakkeen kesto pitää mitoittaa johdotuksen vahvuuden mukaan. Koko johdotuksen vedin uusiksi ja hieman vähemmän tulenarkaan paikkaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Mulla on tässä retkeilyautossa edellisessä elämässä johdot sulaneet säätimen ja kennon väliltä. Patja oli kärhtänyt ja jauhesammutin oli tyhjennetty.
Nyt on sulakkeet akun ja säätimen välissä. Sulakkeen kesto pitää mitoittaa johdotuksen vahvuuden mukaan. Koko johdotuksen vedin uusiksi ja hieman vähemmän tulenarkaan paikkaan.
sulake on silloin oikeassa välissä j paras jos heti akun läheisyydessä Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Tässä Tracer Bn liitäntä kuva, jotkut käyttää automotive sulakkeita ja jotkut normaaleja automaattisulakkeit a;
hieman OT.. ookko perehtynyt tracerin pc:llä lukemiseen? tost sun kuvasta tuli mieleen

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
hieman OT.. ookko perehtynyt tracerin pc:llä lukemiseen? tost sun kuvasta tuli mieleen

Valitettavasti minulla vaan Mac Book Pro, mutta voisin kyllä tutustua kunhan lainaan töistä PC:n , välijohtokin on valmiina.
Tuo softahan löytyy EPsolarin sivuilta. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
sulake on silloin oikeassa välissä j paras jos heti akun läheisyydessä Thumb
Vaan eikös virtanen tule akulle päin..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:36
Vaan eikös virtanen tule akulle päin..
Sillai kai...

Eikös akusta välillä otetakin virtaa ja jos se purkautuu hallitsemattomasti, niin saattaa tulla hieman isompi pläjäys.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Paneeli pitäisi varmaan suojata ennen ja jälkeen säätimen, mahdollisimman lähelle paneelia ja lähelle akkua/akkuja?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Paneeli pitäisi varmaan suojata ennen ja jälkeen säätimen, mahdollisimman lähelle paneelia ja lähelle akkua/akkuja?
paneeli ei säre iteesä omalla tuotollaan vaikka olisi piuhat oikosulussa, säädin ei tee virtaa ja kestää kaiken mikä paneelilta tulee, ainut iso virtapankki on akku josta saadaan sellaisia virtoja jotka voi aiheuttaa tesim. tulipalon säätimen hajotessa..
Eli sen vuoksi akun läheisyyteen, ja non tuplaten paneeleiden tuoton verran amppeereta

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
paneeli ei säre iteesä omalla tuotollaan vaikka olisi piuhat oikosulussa, säädin ei tee virtaa ja kestää kaiken mikä paneelilta tulee, ainut iso virtapankki on akku josta saadaan sellaisia virtoja jotka voi aiheuttaa tesim. tulipalon säätimen hajotessa..
Eli sen vuoksi akun läheisyyteen, ja non tuplaten paneeleiden tuoton verran amppeereta
Ok, pitää kattoa piuhojen loppupää ennen akkuja ja laittaa jos ei ole.