rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 112 Suomi -sovellus puhelimeen  (Luettu 14115 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #30 : 20.06.2015 kello on 17:55 »
Jopa taajamien läheisyydessä saatetaan puhua useiden neliökilometrien paikannus tarkkuudesta ja välissä voi olla esimerkiksi järvi.
Hyvä sovellus vaikkakin navigaattorien yleistyttyä useimmat tietävät melkotarkasti missä ovat,mutta ei vara venettä kaada.
Gps koordinaateilla tarkkuus on metriluokkaa.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 kello on 18:06 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:26
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #31 : 20.06.2015 kello on 19:52 »
Jopa taajamien läheisyydessä saatetaan puhua useiden neliökilometrien paikannus tarkkuudesta ja välissä voi olla esimerkiksi järvi.
Hyvä sovellus vaikkakin navigaattorien yleistyttyä useimmat tietävät melkotarkasti missä ovat,mutta ei vara venettä kaada.
Gps koordinaateilla tarkkuus on metriluokkaa.

Hädän iskiessä, saattaa hätääntyä lisää, eikä aivot toimi toivotulla tavalla.  Silloin saattaa sijaintitieto puhelimelta olla tarpeeseen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.10.2023 kello on 21:43
  • Vesijuoksija 2014-2015, 2017-2019
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #32 : 21.06.2015 kello on 16:19 »
Paha juttu kun tuota ei voi testata. Mulla on Android-puhelimessa DNA:n datakortti, jolla ei voi soittaa puheluja enkä tiedä onko sillä puhelinnumeroa. Jos kerran 112:en voi soittaa ilman SIM-korttiakin, niin ehkä sitten tuollakin. Kokeilin tuota sovellusta pari kertaa niin pitkälle kuin uskalsin. Kun valitsee soittotavaksi Skypen, siihen pitää erikseen kirjautua sisään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #33 : 22.06.2015 kello on 11:14 »
Onnistuin jopa minä tuon lataamaan  Thumb
kyllä se turvallisuutta tuopi
ja ne ICE numerot
kannattaa pistää kans sinne kännyyn
eli ICE ja sen numero. jonka kokee tärkeimmäksi ihmiseksi
silloin jos on jotain ilmoitettavaa
minulla noita ICE numeroita 3 kaiken varalta ...

Mutta toi 112.suomi on parasta
mitä kännyyn on uutta taas aikoihin tullut
jotta kannatan sen laatamista ...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #34 : 22.06.2015 kello on 12:14 »
Mullakin kaks ICE-numeroa joissa lukee Ice Aviomies ja Ice Äiti  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.10.2023 kello on 21:43
  • Vesijuoksija 2014-2015, 2017-2019
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #35 : 22.06.2015 kello on 13:38 »
Onko joku selvillä, mitä 112-sovelluksen näyttämissä koordinaateissa toisessa ruudussa olevat luvut ovat? Ensimmäiseen ruutuun on selvästi merkitty, että ne ovat asteita, mutta onko toisessa ruudussa minuutteja kahdella desimaalilla vai minuutit ja sekunnit pisteellä erotettuina?

Noita ICE-suosituksia olen aina ihmetellyt: Kuinka ne saa esille, kun näppäimistö on lukittuna? Minulla näppäimistö menee aina automaattisesti lukkoon, kun puhelin on minuutin ajan käyttämättä. Se estää tahattomat "taskusoitot" ja vaikeuttaa varastetun puhelimen käyttöä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:46
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #36 : 22.06.2015 kello on 13:42 »
Onko joku selvillä, mitä 112-sovelluksen näyttämissä koordinaateissa toisessa ruudussa olevat luvut ovat? Ensimmäiseen ruutuun on selvästi merkitty, että ne ovat asteita, mutta onko toisessa ruudussa minuutteja kahdella desimaalilla vai minuutit ja sekunnit pisteellä erotettuina?

Noita ICE-suosituksia olen aina ihmetellyt: Kuinka ne saa esille, kun näppäimistö on lukittuna? Minulla näppäimistö menee aina automaattisesti lukkoon, kun puhelin on minuutin ajan käyttämättä. Se estää tahattomat "taskusoitot" ja vaikeuttaa varastetun puhelimen käyttöä.

Ainakin androidissa voit lisätä sen ICE-tiedon omiin tietoihin, jolloin ne näkyvät myös lukitusnäytössä. Sielä voi myös sallia soiton ICE-numeroon ilman lukituksen aukaisua, jos haluaa - helpottaa vaimolle soittamista puhelimen ollessa autosarjassa ajon aikana.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:26
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #37 : 22.06.2015 kello on 15:25 »

Noita ICE-suosituksia olen aina ihmetellyt: Kuinka ne saa esille, kun näppäimistö on lukittuna? Minulla näppäimistö menee aina automaattisesti lukkoon, kun puhelin on minuutin ajan käyttämättä. Se estää tahattomat "taskusoitot" ja vaikeuttaa varastetun puhelimen käyttöä.

Onko sulla näppäimistö lukittu salasanalla?  Mulla aukeaa kahden napin painalluksella tai painalluksella ja pyyhkäisyllä riippuen puhelimesta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.10.2023 kello on 21:43
  • Vesijuoksija 2014-2015, 2017-2019
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #38 : 22.06.2015 kello on 16:36 »
Onko sulla näppäimistö lukittu salasanalla?  Mulla aukeaa kahden napin painalluksella tai painalluksella ja pyyhkäisyllä riippuen puhelimesta.

Android-puhelimessani on puhdas data-SIM-kortti, jolla ei voi soittaa puheluita. Puheluita ja tekstiviestejä varten minulla on Nokia peruspuhelin, jonka näppäimistölukon avaamiseen tarvitaan kuuden numeron näppäily. Siinä ja sen edeltäjissä on ollut noita ICE-numeroita puhelinluettelossa jo varmaankin 10 vuoden ajan, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, kuinka joku pystyisi niihin soittamaan, kun näppäimistö on lukossa, ellen itse avaa sitä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:01
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #39 : 22.06.2015 kello on 20:46 »
Katvealue söi koordinaatit hätäpuhelusovelluks elta – mökkisauna paloi poroksi
http://yle.fi/uutiset/katvealue_soi_koordinaatit_hatapuhelusovellukselta__mokkisauna_paloi_poroksi/8095301

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:26
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #40 : 22.06.2015 kello on 21:25 »
Katvealue söi koordinaatit hätäpuhelusovelluks elta – mökkisauna paloi poroksi
http://yle.fi/uutiset/katvealue_soi_koordinaatit_hatapuhelusovellukselta__mokkisauna_paloi_poroksi/8095301

Minkä takia mökkisauna paloi? Lainaus jutusta:
 
" Hetken päästä hätäkeskuksesta soitettiin minulle takaisin. Annoin heille sitten vahingossa väärän osoitteen, sanoo mökkipalosta ilmoittanut Johan Ekman.

Virheellisen osoitteen takia paloautot ajoivat ensin väärään paikkaan."

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:01
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #41 : 22.06.2015 kello on 21:37 »
Minkä takia mökkisauna paloi? Lainaus jutusta:
 
" Hetken päästä hätäkeskuksesta soitettiin minulle takaisin. Annoin heille sitten vahingossa väärän osoitteen, sanoo mökkipalosta ilmoittanut Johan Ekman.

Virheellisen osoitteen takia paloautot ajoivat ensin väärään paikkaan."

Juuri näin. Lähinnä pointti oli tässä, että sovellus oli asennettu ja sen toimintaan (katvealueesta tuskin tiedettiin) myös luotettiin. Sitten kun teknologia olosuhteista johtuen petti, ei osattu suoraan kertoa missä ollaan. Noh, eipä sitä tietenkään aina voi tietää mutta ajatuksena vain liika luotto näihin vermeisiin huolestuttaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #42 : 22.06.2015 kello on 21:50 »
Nyt en löytänyt tuosta Lumia 920
missä on se juttu, et saa  ne ICE numerot näkyviin ?  :-[

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:46
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #43 : 23.06.2015 kello on 07:11 »
Lumiasta en tiedä, androidissa lisää ICE-numerolle tiedot yhteystietojen ICE kohtaan.
Kun tieto on olemassa ,lukitusnäytössä tulee hätäpuhelun rinnalle "ICE - In Case of Emergency" josta aukeaa tiedot vaikka puhelin on lukittu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:26
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 112 Suomi -sovellus puhelimeen
« Vastaus #44 : 23.06.2015 kello on 13:03 »
Nyt en löytänyt tuosta Lumia 920
missä on se juttu, et saa  ne ICE numerot näkyviin ?  :-[

Kai sinunkin Lumiassa toimii sama kuin minulla, vaikka minulla on vain 520. Eikä pelkästään ICE:et vaan minkä vaan saa aloitusnäyttöön.

Eli aloitusnäyttöön haluamasi nimi ja numero auki nimiluettelosta. Pidät sormea nimen päällä kunnes aukeaa uusi laatikko. Siinä on "Kiinnitä aloitusnäyttöön". Siitä näppäät niin se on aloitusnäytössä. Laitat vaan sen sopivaan kohtaan. Sitten soittelemaan.