rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Märkä kumimatto  (Luettu 2956 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.03.2019 kello on 20:59
Märkä kumimatto
« : 20.04.2015 kello on 20:40 »
Hei!

Minulla on Peugeot J5 Burstner vm. -92. Talvisäilytyksen aikana on ohjaamon kumimaton alle päässyt vettä jostain, luultavasti antennin reiästä. Miten maton saisi kuivaksi? Maton rakenne on aika järjetön. Päällä kumi, sen alla jotain vaahtokumia ja alimpana muovikalvo. Kun vaahto imee vettä, on kuivatus aika mahdotonta. Matto pitäisi ottaa pois, mutta silloin pitäisi purkaa penkit pois ja paljon muuta. Työnsin maton alle puukapuloita joka paikkaan mihin sain ja pistin sähkölämmittimen puhaltamaan lämmintä ilmaa autoon. Penkkien alle ei kyllä pääse paljon kuivattelemaan.

Jos ei matto muutaman päivän kuivatuksella kuivu, ei taida auttaa muu kuin alkaa purkuhommiin. Voisi olla järkevää repiä kumimatto pois ja tehdä tilalle hengittävä matto jostain tekstiilistä.

Onko muilla ollut tällaisia kosteusongelmia ja miten olette niistä selvinneet?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
  • Epsoo
Vs: Märkä kumimatto
« Vastaus #1 : 20.04.2015 kello on 20:53 »
Hei!

Minulla on Peugeot J5 Burstner vm. -92. Talvisäilytyksen aikana on ohjaamon kumimaton alle päässyt vettä jostain, luultavasti antennin reiästä. Miten maton saisi kuivaksi?

Itse olen henkilöautosta kuivattanut tuommoiset laittamalla hesarin kumimaton alle, ja vaihtanut sen kun se on kostunut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Märkä kumimatto
« Vastaus #2 : 20.04.2015 kello on 21:49 »
Voi olla hankalaa saada kuivaksi kun pitäisi saada roikkumaan että vesi pääsee valumaan pois tai näin ainakin itse ajattelisin  :)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.03.2019 kello on 20:59
Vs: Märkä kumimatto
« Vastaus #3 : 23.04.2015 kello on 19:25 »
Nyt on ollut kolme päivää lämmitys päällä ja vielä on märkää penkkien alla. Sinne ei sanomalehtiä saa työnnetyksi. Ehkä se joskus kuivuisi, jos ei tulisi uutta vettä tilalle. Viime yönä satoi reippaasti ja niin olivat taas lattialla olevat sanomalehdet märkiä. En ymmärrä mistä vesi tulee, kun vuotoa ei löydy. Olen kaatanut kastelukannulla vettä tuulilasiin ja antennin juureen ja muihin mahdollisiin vuotopaikkoihin, mutta mitään ei tule sisälle. pitää varmaan odottaa, että tulee kunnon sade ja mennä autoon päivystämään koska alkaa tippua ja mistä.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 8.04.2024 kello on 17:33
Vs: Märkä kumimatto
« Vastaus #4 : 23.04.2015 kello on 19:49 »
Omassani vesi tuli ulkopuolen ilmanottoaukosta.  Roskat tukkineet sen kotelon pohjalla olevan letkun ja kotelo tulvi sisälle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:19
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Märkä kumimatto
« Vastaus #5 : 23.04.2015 kello on 20:56 »

Omassani vesi tuli ulkopuolen ilmanottoaukosta.  Roskat tukkineet sen kotelon pohjalla olevan letkun ja kotelo tulvi sisälle.
Muisti palaa pätkittäin,näin meilläkin kävi edellisessä kulkimessa.
Ja tässä nykyisessä adriassa oli joku korjsillu ilmastoinnin kennon kotelointia liimamassalla niin oli saanut massalla tukittua poistoputken aukon. Ihmeteltiin kun ilmastointi oli pitempään päällä niin vesi alkoi valumaaan repsikan jalkatilaan.


Sent from my iPad using Tapatalk