Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducato -01 perän laskeminen

(1/4) > >>

reiska14:
Juolahti mieleen tuossa ajatus, että onko matkailuauton perän "laskeminen" mahdollista. Lehti-jousethan siellä on ja pohjaanlyöntikumeih in ei ole kyllä montaa senttiä. Olisi mukava saada auto vaateriin, mutta keulaa pitäisi nostaa varmaan kymmenen senttiä. Perä on nyt muutenkin korkealla, kun esim. peräkärry kulkee myös nokka-pystyssä.

vaanari61:
http://www.vallilantakomo.fi/

Esim. tuolta tilaat vahvistetut etujousipaketit niin asia korjaantuu kummasti, nimimerkillä kokemusta on.

reiska14:
Kiitos, olen jo katsellut. Saksasta näyttää saavan puoleen hintaan 1800kg jousia. Mutta kuten kirjoitin, pitäisi keulaa nostaa 10cm jos haluaisi vaateriin.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: reiska14 - 12.04.2015     kello on 21:59 ---  Lehti-jousethan siellä on ja pohjaanlyöntikumeih in ei ole kyllä montaa senttiä. Olisi mukava saada auto vaateriin,
--- Lainaus päättyy ---
  ^ Meinaatko tehdä ratakilpa-auton, niissä kun tuo jousitus on aika kova?

vaanari61:

--- Lainaus käyttäjältä: reiska14 - 13.04.2015     kello on 07:51 ---Kiitos, olen jo katsellut. Saksasta näyttää saavan puoleen hintaan 1800kg jousia. Mutta kuten kirjoitin, pitäisi keulaa nostaa 10cm jos haluaisi vaateriin.

--- Lainaus päättyy ---

Tuntuu muuten yllättävän paljon noiden jäykempien / ryhdikkäämpien etujousien vaikutus. Keula noussee ainakin 5 cm enempikin riippuen kuinka lyöpyneet vanhat jouset ovat olleet. Ei tunnu ollenkaan niin pahalta vaik' keula jääkin pikkasen alemmas.

Näin jälkeenpäin kun tuota jousien vaihtoa ajattelee, olisi pitänyt tilata koko paketti valmiiksi pakattuna. Iskarit, yläpänlautanen "kääntölaakereinen" ja jouset.  Kun kuitenkin nuot laakerit ja iskarit piti vaihtaa ja toinen lautanen.

Yläpään laakerit kannattaa vaihtaa vaikka eivät olisikaan oireilleet vielä, iskaritkaan ei ole kullan hinnoissa nekin vaihtoon kerran paikat on "auki". Saman työn teettää vaihtoipa yksistään yläpään laakerin tai koko helahoidon . . .

Vaihtotyön osaaja tekee itsekkin vähäisillä työkaluilla kun jousi on "pakattu" valmiiksi, itse teetin korjaamolla työt, itse hankin Vallilalta iskarit / jouset / laakerit. Korjaamo joutui hankkimaan toisen lautasen, se kun korjaamon mukaan kolisi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View