Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Lisäilmajouset

(1/3) > >>

Catiska:
Lisäilmajousien hankita on käynyt mielessä. Normaalisti kuormattuna kulkine on vaaterisssa, mutta kun normi kuorman lisäksi laittaa ison perävaunun perään jossa on aisapainoa 45kg + ajovarusteet + öljyt jne takatallissa alkaa perä olemaan jo aavistuksen alempana kuin keula. Etenkin tuo aisapaino vaikuttanee kun se tulee jo melko pitkällä vipuvarrella, samoin tietenkin takatallin tavarat.

Alko taitaa olla yleisin ja se ei vaadi porauksia rakenteisiin. Onko Suomessa kauppiaita jotka noita myy kilpailukykyiseen hintaan vai onko suosiolla katseltava Saksasta? Jotenkin minulla on sellainen muistikuva, että Saksan maalta noita sarjoja ilman kompuraa olisi saanut jossain vaiheessa alta viiden sadan. Tuollainen perussetti käy kun minulla on kuitenkin kompura takatallissa mukana.

Millä hakusanoilla tuolta Saksan maalta kannattaisi moista etsiskellä?

kimi:
Jos jousituksia miettii ja haluaa niitä muokata kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä Perttu Muuroseen.

 http://www.suomenvaunuosa.fi/

"Masi":
Katso goldshmitt.de  ja hakusanana voi käyttää luftfedern googlessa

Catiska:
Pitää etsiskellä ja kysäistä vaunuosasta myös. Edelliseen kun hommasin niin ainakin silloin vaunuosan hinta oli aikas suolainen, mutta historiallinen hinta ei ole tae tulevista hinnoista, joten kysäisen...

Briteistä löytyi pikaisella haulla 359,- Eur + postikulut, joten alle viiden sadan niitä saa edelleen.

kimi:
Vaunuosa ei ole halvin mutta siellä katsotaan kokonaisuutta. Itse olin hankkimassa ilmajouset taakse ja ne jäi hankkimatta, tuolla suositeltiin että vaihdan pelkät iskarit ja meidän käytöllä tuo oli hyvä ratkaisu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View